fvandewouwer Geplaatst: 27 januari 2008 Geplaatst: 27 januari 2008 na veel gezoek op internet en forum hoop ik dat er iemand mij een oplossing kan geven voor hetvolgend probleem Ik ben ouwe videobanden aan het overzetten op dvd en een aantal die ik gekocht heb zijn gecodeerd dus mijn dvdrecorder aanvaardt deze niet. Nu dacht ik de videorecorder aan te sluiten op de echo en dan de film in te laden op de harde schijf van de echo ( nadien branden naar dvd is dan geen probleem meer ) kwestie bekabeling zou dit moeten lukken ( scart naar echo ??? ) echter welk kanaal kan ik hiervoor gebruiken ?? nu staat elk kanaal toch geprogram. via sat. verbonden via sat ..... toch ????? iemand een oplossing voor me ??? alvast hartelijk dank echostar pvr 5020 / maxtor 6l08opo 80 gb triax 78 module canal digital met NL kaart ( groen ) module Canal Digital met TVV
DeBeek Geplaatst: 27 januari 2008 Geplaatst: 27 januari 2008 De Echostar kan alleen van zijn eigen tuners opnemen. via een externe bron gaat dit niet.
fvandewouwer Geplaatst: 28 januari 2008 Auteur Geplaatst: 28 januari 2008 hartelijk dank voor je antwoord wel heel spijtig dat dit niet lukt want deze video's bestaan niet op dvd dus ..........dit was m'n enige hoop, heel jammer echostar pvr 5020 / maxtor 6l08opo 80 gb triax 78 module canal digital met NL kaart ( groen ) module Canal Digital met TVV
Achterhoeker Geplaatst: 30 januari 2008 Geplaatst: 30 januari 2008 Zoals al correct opgemerkt kan je Echostar niet een analoog signaal opnemen. (alleen digitale data dat hijzelf van zijn eigen tuners binnenkrijgt) (audio video data heeft je reciever digitaal "in handen" (na de demodulator). Deze data kan simpel op harde schijf worden opgeslagen. Analoge video (zoals jij aanbied vanaf je vhs recorder) kan hij echter niets mee. Hiervoor zou hij een analoog => digitaal convertor nodig hebben (en een mpeg encoder) Dit zou de reciever veels te duur maken voor een amper gebruikt iets. Meeste kans die je hebt om analoog video te digitaliseren is met een beetje moderne pc. Veel pc's hebben tegenwoordig ook een composiet (analoog video) ingang. Deze ingang is vervolgens op te nemen op de pc. (en eventueel natuurlijk een dvd van te branden) Succes, Achterhoeker.
Gast Pacman Geplaatst: 30 januari 2008 Geplaatst: 30 januari 2008 Stel je gerust, er is niet 1 pvr die dat kan. Zelf digitaliseer ik banden via een VHS > DVD recorder. Gewoon zo'n standalone apparaat zonder dure pc.
Gorefest Geplaatst: 1 februari 2008 Geplaatst: 1 februari 2008 Toch zijn er Echostar ontvangers die dit kunnen! De DP-921 ontvanger van Echostar in Amerika heeft een analoge antenne ingang. Hier kan hij ook van opnemen. De beeldkwaliteit is van de analoge NTSC ingang is natuurlijk niet super maargoed. Gigablue Quad Plus 2x DVB-S2 2x DVB-C
Achterhoeker Geplaatst: 1 februari 2008 Geplaatst: 1 februari 2008 Kleine aanvulling, ik bedoelde natuurlijk niet dat hij een dure pc ervoor moet aanschaffen maar meer dat hij misschien al wel een pc heeft waarmee hij kan bereiken wat hij wil. Dit heb ik intussen al bij meerdere mensen meegemaakt (dat ze analoog video op dvd willen branden maar denken dat ze extra apparatuur moeten aanschaffen terwijl de pc die ze allang in bezit hebben het ook kan). Greetz, Achterhoeker.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen