Jorgen Geplaatst: 27 januari 2008 Geplaatst: 27 januari 2008 Vermoedelijk ben ik niet de enige die de satellietontvanger niet in de buurt van de pc heeft staan. Als je toch vlug en foutloos bestanden over wil zetten moet je pc en/of ontvanger verplaatsen (onhandig), de hdd uit de ontvanger halen (niet aan iedereen besteed), of usb-verlengkabels gebruiken (niet altijd betrouwbaar) of zelfs routers en andere apparatuur gebruiken (opnieuw niet aan iedereen besteed). Zou het dan niet mooi zijn dat iedereen die geen laptop heeft en de pc en satellietontvanger niet dicht bij elkaar heeft staan gewoon direct een externe hdd aan de ontvanger kan sluiten? En dat je die dan via de opnamelijst van de Topfield of via een tap kan benaderen? Is dat technisch überhaubt mogelijk? Ik zit nu namelijk met 240 GB aan opnamen, maar ik zie het niet zitten om daarvoor alweer mijn ontvanger af te moeten koppelen. Dat gaat me niet direct om de kleine moeite, maar wel om het feit dat iedere keer dat je de satellietcoax loshaalt de kans bestaat dat de ontvangst slechter wordt. En dat de andere mensen in huis dan urenlang geen tv meer kunnen kijken. Of zijn er andere (goede en liefst goedkope) opties om de afstand tussen pc en ontvanger stabiel te overbruggen? Er zijn nu al externe harde schijven die met een druk op de knop backups kunnen maken en die ook op je tv, satellietontvanger en pc aangesloten kunnen worden. Ik ben in elk geval zeer benieuwd naar de mogelijkheden. Voorheen veel plezier gehad van Topfield 5000 PVR - 300 GB, Aston 2.18, Wisi Orbit 80 cm, Grundig 0,3 QuadPapa & Mama †
Wybo Geplaatst: 27 januari 2008 Geplaatst: 27 januari 2008 Ik herinner me uit de tijd dat de 4000PVR nog niet naar usb kon worden omgebouwd dat mensen de HD uitbouwden en in een externe behuizing stopten. Als dat is wat je wil is dat dus mogelijk. Je moet dan wel zo'n schuifla voor de HD hebben, via USB heb ik nog nergens gelezen dat dat iemand is gelukt. Wybo VU+ Duo HD, TF7710HDPVR met Enigma2 TF5500PVR 160gB (TAPcommander, Quicktimer, TF5000display, MediaManager, DescriptionExtender, 3PG, SPDIFkiller, Skip, RecCopy, autoLetterbox)Dreambox DM600PVR
Jorgen Geplaatst: 27 januari 2008 Auteur Geplaatst: 27 januari 2008 Dat doe ik liever ook niet. Het liefst een stabiele usb-verbinding die ook bij 7 tot 10 meter nog snel en stabiel werkt. En anders een manier om mijn externe hdd direct aan de topfield aan te sluiten en dan de bestanden te kunnen overzetten. Voorheen veel plezier gehad van Topfield 5000 PVR - 300 GB, Aston 2.18, Wisi Orbit 80 cm, Grundig 0,3 QuadPapa & Mama †
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen