keeft2006 Geplaatst: 27 januari 2008 Geplaatst: 27 januari 2008 Ik wil graag mijn computer een nieuwe Windows er op zetten en de oude bestanden helemaal leeg maken en dat wil mijn niet lukken ik kan wel de nieuwe Windows er op krijgen maar dan zet hij de oude mappen ook over kan iemand mijn zeggen hoe ik dit moet doen want mijn Engels is niet zo heel goed
Gast ozzo Geplaatst: 27 januari 2008 Geplaatst: 27 januari 2008 Gewoon in de BIOS aangeven dat de opstartvolgorde is : 1) CD/DVD 2) HD 3) FDD Daarna opstarten met de Windows CD erin en daarvanaf booten. Dan zie je je harde schijf vanzelf in beeld komen en kiest de (C-Drive) partitie om op te installeren en dan krijg je vanzelf de mogelijkheid om te kiezen voor formatteren etc. Kies hier de normale NTFS format (dus niet de quick optie) en laat je systeem op zijn gemakkie alles formatteren. Daarna zal ie gaan installeren en zal alles goed verlopen gok ik zo ;-) succes !
Puch Geplaatst: 27 januari 2008 Geplaatst: 27 januari 2008 Windows cd in de pc reboot de pc in de bios zet je "first boot" op cd F10, y, enter de pc boot opnieuw maar nu vanaf de windows cd en het laden van de benodigde onderdelen begint. Dan kom je in het scherm om te bepalen waar je windows wil installeren. Om te beginnen moet je alle bestaande partities verwijderen en dan pas gaan particioneren. Als dit is gedaan zal windows op de eerste partitie worden geinstalleerd. Succes ozzo was me net iets voor, de uitleg komt op hetzelfde neer iMac 27" macOS SierraiPhone 5s iOS 10
keeft2006 Geplaatst: 27 januari 2008 Auteur Geplaatst: 27 januari 2008 Bedankt voor juli informatie Maar helaas kom ik er nog niet uit is iemand zo vriendelijk om mijn privé e-mail te sturen dan kan ik een fotootje bijdoen wat ik hier zie alvast bedankt
keeft2006 Geplaatst: 27 januari 2008 Auteur Geplaatst: 27 januari 2008 Bedankt voor juli melding Maar ik kan in de bios niet vinden hoe ik de instelling moet doen het gaat over een computer van Pentium 3 van het moederbord asus p3b-f in de bios onder boot staat bij 1 removadle device disadled legacij floppij ls120 zip-100 atapi ma 2 ide hard drive disadled wdc wd400jb-00enao 3 atapi cd-rom disadled cd-rom32x/aku 4 other boot device disabled scsi bootdevice int18 device networt kan je mijn dan aangeven bij deze vier welke instelling dan moet nemen En moet ik in exit ook nog wat doen alvast hartelijk dank
Ome Merde Geplaatst: 27 januari 2008 Geplaatst: 27 januari 2008 als alles op disabled staat kan hij ook niet booten. met het + teken of het - teken kan je de opstartvolgorde onder boot wijzigen. kan pgup en/of pgdown zijn anyhow, cd-rom moet als first boot device staan ingesteld, F10, enter voila .. merDe deze ruimte is te huur
theparasol Geplaatst: 27 januari 2008 Geplaatst: 27 januari 2008 Welk OS ga je op deze oldtimer zetten? Windows 98 SE? Windows 2000? Ik voorspel je alvast: Je krijgt nog een flinke kluif aan de drivers! Gezien je vragen/reacties denk ik overigens niet dat je dit op eigen kracht gaat redden. Maar in elk geval: succes!
keeft2006 Geplaatst: 27 januari 2008 Auteur Geplaatst: 27 januari 2008 Ik heb hier een orginele software van xp Die kan ik wel installeren maar de oude mappen zet hij ook over en dat is niet mijn bedoeling dus zou graag' schoon lijf willen beginnen
WPW Geplaatst: 27 januari 2008 Geplaatst: 27 januari 2008 Origineel bericht van: keeft2006 Ik heb hier een orginele software van xp Die kan ik wel installeren maar de oude mappen zet hij ook over en dat is niet mijn bedoeling dus zou graag' schoon lijf willen beginnen Tijdens die install van XP krijg je een aantal keuzen, 1 daarvan is het kiezen WAAR xp mot komen, onderaan het scherm staan dan opties om partities te bewerken/verwijderen. gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
SatBaron Geplaatst: 1 februari 2008 Geplaatst: 1 februari 2008 @-keeft2006, Citaat: 3 atapi cd-rom disadled cd-rom32x/aku Zoals omeMerde o.a. al aangaf, zet onder punt 3: je CD-Rom op enable in je BIOS en hub, dan moet je WinXP daarvan opstarten. Dan EERST de (oude - meestal op C:\drive) Partitie deleten (verwijderen) en daarna de Partitie opnieuw creëren waarna WindowsXP deze automatisch formateert en de nieuwe installatie op installeert. Dan ben je zeker van een "schoon lijf". Vriendelijke groet, SatBaron
Gast bert@ne Geplaatst: 28 februari 2008 Geplaatst: 28 februari 2008 Hoi,,, Je instellingen van het bios stonden goed , anders kon je dus geen windows installeren op je pc.. Tijdens het installeren kom je bij de harddisk aan ,, verwijder daar je c: partitie , maak meteen een nieuwe c: partitie aan xp zal dan je hdd opnieuw partitioneren en formateren en dan windows erop zetten ......... ( jij zet windows over je oude versie heen ) Het is een kwestie van goed lezen dan is het eigenlijk heel simpel... Als dit al moeilijk was voor jouw dan ....... succes bert,,
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen