Ga naar inhoud

Heeft iemand ervaring met de nieuwe Humax Icord?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik wil mijn Topfield 5510 vervangen voor een HD receiver. Wat voor mij belangrijk is dat de SD-kanalen fraai worden weergegeven. De nieuwe Topfield 7710 schijnt iets tegen te vallen in vergelijking met de Technisat PVR HD S2, maar de Technisat heeft geen HD twintuner. De Icord heeft wel goede specificaties, zoals upscalen van SD kanalen, 4 HD kanalen opnemen en bijvoorbeeld een andere opname kijken, doorlusmogelijkheid. Hoewel de specificaties er dus goed uitzien ben ik meer benieuwd naar de ervaring(en) van gebruikers. Alvast bedankt.

Geplaatst:

Deze ga ik ook volgen.

Wel jammer dat we gemiddeld genomen zeer merktrouw zijn... waardoor we de "andere" niet kennen.

Als technomate bezitter, zou ik voor de Tm 6900 gaan.

We zouden eens een demo- dag moeten oprichten, met alle merken...

DM800 - Tv-vlaanderen

Geplaatst:

Als de Dreambox 800(0) nog lang op zich laat wachten, kon dit ook wel eens mijn opvolger gaan worden.

Hier kun je hem alvast zien

There are 10 kinds of people in the world.

Those who understand binary numbers and those who don't.

Geplaatst:

Ik heb de Icord sinds een paar weken in bezit, en ben er wel tevreden mee. Niet *super* tevreden daar er nogal wat bugs in zitten.

Positief:

- Prima afwerking.

- Prachtig, zeer informatief display.

- Erg degelijke remote.

- Klasse HD beeld.

- Prima GUI + EPG (TVTV).

- 4 programma's tegelijk opnemen.

- Resume play na een tussentijdse stop.

- Maakt automatisch indexpunten.

- Vooruit-/terugspoelen tot 64-voudige snelheid. Werkt super!

- Kan beeld gelijktijdig via HDMI, component en SCART uitgeven. In theorie kun je dus drie TV's tegelijk aansluiten!!

Verder:

- Behoorlijk SD beeld (vergelijkbaar met mijn Topfield PVR5000).

- Niet bijzonder stil, maar wel acceptabel.

- Start redelijk snel op.

Minder positief: de BUGS!!:

- Twin tuners niet separaat te gebruiken. Daardoor beperkt inzetbaar.

- DISEQC schakeling werkt niet. Hierdoor is momenteel maar een satelliet aan te sturen.

- Soms problemen met de geluidssynchronisatie. Start/stop lost dit op (geen echt probleem met resume play).

Waardeloos:

- Apparaat is niet zoals overal staat angegeven 70mm hoog, maar ca 77mm! Hierdoor paste het apparaat niet onder mijn Plasma!! Heb dit creatief moeten oplossen!! Echt eikels dat ze de maatgeving niet even controleren voordat ze die op de website zetten!

- Het feit dat basisfunctionaliteit als twin tuner en DISEQC niet af fabriek werkt! Dit mag gewoon niet voorkomen!

- Het feit dat de al driemaal eerder beloofde update nu al weer is uitgesteld. Het heet nu "begin februari", waar het eerste "eind december", "begin januari", "midden januari" en "eind januari" was. Dit geeft erg weinig vertrouwen in Humax als organisatie!!

Samenvattend: Een erg mooie receiver, die zeker potentieel heeft. Prachtige "look and feel". Kan met de huidige firmware echter niet als vervanger voor een bestaande twin-receiver gezien worden, eerder als een (HD) aanvulling. De huidige "early adopters" zijn in feite gewoon beta-testers, en we zullen moeten afwachten hoe Humax de geconstateerde bugs gaat aanpakken...

-Humungus-

Xtrend ET10000 triple tuner / 3 x Selfsat-H50D / 3 x Triax MFD-41D / Johansson 9640

LG 65EF950V / Onkyo TX-NR747 / 2 B&W DM 603 S3 / 2 x B&W DM 601 S3

• 1 maand later...
Geplaatst:

Is er na de nieuwe software release HDPVR 1.00.03 van 13.02.2008 verbetering ?

ET10000 4x DVB-S2, ET4000 client, OSCAM, CanaalDigitaal, TNTSat.

Reelbox AVG 3x DVB-S2, 1x DVB-T (staat nauwelijks aan)
Visiosat G3+ (28.2E-23.5E-19.2E-13E) 4x ALPS quad 0,2db, PHILIPS 55PUS9109 TV
(2x Xsat CDTV410 & Cherokee 9000 NG4 in de kast)

• 2 maanden later...
Geplaatst:

Ik heb sinds een week de nieuwe iCord van Humax in bezit, ik ben erg tevreden over deze ontvanger, er zit de nieuwste software in de 0.8 versie, het wachten is op de LAN-verbinding maar die komt in augustus werd mij per mail medegedeeld van bugs heb ik niets gemerkt, ik gebruik usals-motor en dat werkt ook prima, de CAM is een Aston 1.05 voor canaal+.

Heeeeeeel mooi HD beeld en het SD beeld is ook erg goed.

De rest is prima maar dat is al gezegd.

Geplaatst:

Ook ik heb sinds 3 weken de iCord in huis. Het beeld is op mijn plasma zeer goed te noemen. Zowel HD als de SD worden haarscherp weergegeven.

Min punt vind ik wel dat bij het opgenomen programma niet kunt door spoelen. Eerst moet het gedecodeerd worden. Bij mijn oude Echostar 5020 was het geen probleem. Dus de familie is daar niet zo blij mee. Mogelijk een verbeter punt. Helaas zijn beide tuners niet afzonderlijk te gebruiken bij andere opstellingen.Ik heb nu een opstelling van 4 satellieten met Diseqc. Ik wilde 1 tuner voor vast en de andere voor mijn motorbesturing.

Het menu zit er wel goed uit, echter te beperkt qua mogelijkheden en instellingen.

Bedieningen en gebruik prima. Ook de afstandsbediening is een pluspunt. 1 afstb. voor 4 apparaten.

Ik hoop dat de update meer in zich heeft dan ben ik al te vreden. Verder is het een prima ontvanger en ziet er mooi uit.

Geplaatst:

Ik kan gewoon gedecodeerd opnemen en ook beide tuners afzonderlijk gebruiken mits elke tuner een eigen kabel heeft, en het menu vind ik ook prima.

Geplaatst:

Canal Digital HD met een Aston 1.05? Op een HUMAX 1000 werkt dit dus niet. Wat is er nu anders aan deze Icord dat het wel werkt?

Geplaatst:

Ik vind het erg raar dat de nieuwe humax icord in dit forum nauwelijks bekend of populair is, ik vind het een geweldig goede ontvanger met erg veel mogelijkheden, en als over een paar maanden de netwerksoftware klaar is kan hij meer als de dreambox 8000.

In duitsland heeft de humax icord de dreambox al verdrongen heb ik mij laten vertellen en er is ook een heel goed duits forum.

groeten Leo

Geplaatst:

Hallo iCord bezitters,

Wellicht kunnen jullie een paar vraagjes beantwoorden.

Hoe zit het nou met het opnemen van 4 verschillende SD uitzendingen en de Nederlandse zenders ?

Stel ik heb 3 schotels met 3 quattro LNB's en een 12x4 multi-schakelaar waarvan 2 kabels richting huiskamer gaan.

Kan je een Nederlandse zender opnemen en naar een andere kijken ?

Kan je 4 NL zenders opnemen en een 5de NL zender bekijken ?

Kan je 4 NL zenders opnemen en een 5de FTA zender bekijken ?

Kan je 2 NL zenders opnemen en 2 FTA zenders opnemen ?

Als ik 1 NL zender opneem en een andere NL zender bekijk, wordt de NL zender dan gecodeerd opgenomen ?

Kan ik later de opname decoderen (en dus NL opname bekijken en een NL zender opnemen ?

Oftewel, wat zijn eigenlijk de mogelijkheden en onmogelijkheden van dit apparaat voor een Canal Digitaal abonnee ?

Ik kan mij voorstellen dat het apparaat populair is in Duitsland omdat daar op Premiere na alles vrij te ontvangen is.

Een Nederlandse gebruiker zal denk ik toch snel tegen wat andere problemen aan lopen.

En ik zie trouwens op het iCord forum dat er veel klachten zijn over stabiliteit, beeldkwaliteit, etc.

Hoewel ik 3 Humaxen heb staan ben ik sinds de PVR8000 zeer teleurgesteld in en door Humax.

Er werd veel beloofd, maar na een paar updates was het voorbij met de support.

Ik hoop voor jullie dat Humax wat betrouwbaarder is met de iCord.

Gegroet,

ejdv

Vu+ Uno 4K SE (DVB-S2X) - Vu+ Solo² (DVB-S2) - Vu+ Zero (DVB-S2)

VTi 15.0.0

Quattro LNBs (13.0 ° E - 19.2 ° E - 23.5 ° E)

EMP Centauri Multiswitch 13/8

Geplaatst:

Hallo,

Mijn Humax 5400 is helaas overleden en ben op zoek naar een vervanger en nu lijkt mij deze een hele mooie.

Ik heb hierover ook nog een aantal vragen die hopelijk iemand kan beantwoorden.

Er kunnen dus 4 programma's gelijktijdig worden opgenomen en ook nog 1 programma worden bekeken. Ik heb op dit moment een draaibare schotel met 1 LNB. Van daaruit ligt er 1 kabel richting de huidige decoder. Kan ik op die manier dan ook meerdere programma's gelijktijdig opnemen en 1 kijken? De 1 heeft het over 2 kabels aansluiten (per tuner 1) en ergens anders lees ik over doorlussen van de ene naar de andere tuner. Kan iemand mij uitleggen hoe dit precies werkt?

Wat ik graag zou willen is dat ik minimaal 1 zender kan opnemen terwijl ik een andere zender bekijk. Is dat mogelijk met mijn huidige opstelling? Hoe moet je het opstellen wanneer je het meest optimale wil bereiken, dus 4 programma's opnemen en 1 kijken?

Ik heb een Smartcard en CI module van Canal digitaal. Dit werkte op de Humax 5400. Gaat dit ook werken op de iCord?

Alvast bedankt voor de moeite.

Geplaatst:
Origineel bericht van: piwi

Mijn Humax 5400 is helaas overleden en ben op zoek naar een vervanger en nu lijkt mij deze een hele mooie.

Hi piwi,

Een beetje off-topic, maar morsdood of schijnbaar overleden ??
Wellicht dat je het al weet, maar de voeding van een 5400 is een bekend euvel dat relatief makkelijk verholpen kan worden.
Zou nl zonde zijn als je hem te vroeg weg zou gooien.

ejdv

Vu+ Uno 4K SE (DVB-S2X) - Vu+ Solo² (DVB-S2) - Vu+ Zero (DVB-S2)

VTi 15.0.0

Quattro LNBs (13.0 ° E - 19.2 ° E - 23.5 ° E)

EMP Centauri Multiswitch 13/8

Geplaatst:

Ik kan op alle vragen over de icord met JA antwoorden, 4 progr. opnemen en het 5de bekijken mits de polarisatie gelijk is met EEN-kabel aansluiting met 2 kabels maakt de polarisatie niet uit, wat het decoderen betreft,dat ligt eraan welke cam je gebruikt ik gebruik de aston 1.07 en dan neemt hij het 3de en 4de programma gecodeert op, de programma's die met de timer zijn gepland gaan onder het decoderen gewoon door, ik vind de beeldkwaliteit heel goed, beter dan b.v. dreambox en topfield, ik ben wel heel erg critisch wat dit befreft.

er zit wel een bug in de usb-aansluiting, als je een kanalen lijst inporteerd en daarna exporteerd dan klopt er niets meer van, maar als je dat vantevoren weet is dat simpel op te lossen.

Geplaatst:

Ik heb interesse in deze ontvanger alleen vraag ik mij af hoe het zit met de zapsnelheid en of je de harde schijf zelf makkelijk kan vervangen.

Sony 46HX920 FullHD LED TV,

Humax iCord HD (320 GB)

Visiosat Bisat G4 Quadro

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen