Ga naar inhoud


Satelliet dreigt neer te storten


Gast Kimble

Aanbevolen berichten


  • Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Gast Drs. IJzerbout

Laat hij dan ook maar op het Witte huis neerkomen.

Ik begrijp deze redenering ook niet helemaal. frown

 

Het gaat volgens het nieuws erom dat de brandstof aan boord een enorme vervuiling teweeg kan brengen, mocht het in de atmosfeer verbranden.

 

Verder moet je meldingen over spionage-satellieten met een groot korreltje zout nemen.

Het is zo dat in het verleden, spionage satellieten werden gelanceerd en dan direct daarna gemeldt werd dat de lancering mislukt was. Dit deed men om de "vijand" te doen geloven dat de satelliet niet operationeel was, terwijl hij vrolijk in de ruimte zijn diensten opgenomen had.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zodra hier "Amerika" voorbij komt beginnen er weer een hoop ongefundeerd te schreeuwen. En anderen zien weer de grote samenzwering. Even de spaceshuttle gebruiken om die satelliet te verslepen is natuurlijk grote onzin. Ik beschouw dat niet als een serieuze opmerking.

 

Het probleem van die satelliet is dat er Hydrazine aan boord is. Die is aan boord om de satelliet te kunnen besturen en kan ook gebruikt worden in brandstofcellen. Hydrazine is giftig.

 

En waar nou weer dat plutonium verhaal vandaan komt?

 

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

Hel leuke is dat er keer op keer op dit forum gevraagd wordt of het mogelijk is om Amerikaanse satellieten/zenders te ontvangen.

Er was ooit eens een één Aprilgrap hier waar we mensen probeerden wijs te maken dat op Astra of Hotbird "binnenkort" Amerkaanse TV zenders te zien zouden zijn.

Had je moeten zien wat dat voor een commotie teweeg bracht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Voordat de sat op nederland valt om even een voorbeeld te noemen is de evt aanwezige hydrazine allang verbrand.

De angst voor hydrazine is een verhaaltje die de wereld rond gaat en dat word mede gestimuleerd doordat het in F16 gebruikt word in de EPU.

Ik werk dagelijks met stoffen die net zo gevaarlijk crazy zijn als hydrazine (zelfs nog gevaarlijker)maar hydrazine is zeker niet de gevaarlijkste ,ditzelfde gaat ook vaak op voor de onbekendheid van mensen met rontgen straling (weet waar je mee bezig bent) wij hebben veel nivo metingen die op straling werken maar dit is ook geen reden tot paniek wink

 

Moi Brombeer. smile

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Hel leuke is dat er keer op keer op dit forum gevraagd wordt of het mogelijk is om Amerikaanse satellieten/zenders te ontvangen.
Er was ooit eens een één Aprilgrap hier waar we mensen probeerden wijs te maken dat op Astra of Hotbird "binnenkort" Amerkaanse TV zenders te zien zouden zijn.
Had je moeten zien wat dat voor een commotie teweeg bracht.


Zo gek was dat niet, ik kan op de Hotbird ook Birma ontvangen.
Gevalletje doorstralen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

""Het leuke is dat er keer op keer op dit forum gevraagd wordt of het mogelijk is om Amerikaanse satellieten/zenders te ONTvangen.""

 

Nog leuker, straks kan je er mogelijks een Vangen :Dmad

 

Ofwel de kanonnen uit Starwars bovenhalen....De amerikanen hebben toch al raketvernietigende raketten...

Ideaal om hun nieuwste speelgoed uit te testen... Of zijn ze bang van een publieke flater??? confused

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Laat hij dan ook maar op het Witte huis neerkomen.

Ik begrijp deze redenering ook niet helemaal. frown



Dan zal ik het even verduidelijken, het is een Amerikaanse spionage sateliet en gelanceerd om te spioneren.
Als het zo is dat hij neer moet komen laat hem dan niet neerkomen op een bewoond deel van de aarde dat er niets mee te maken heeft, al zal die kans vrij klein zijn omdat het grootste deel van de planeet water is en een deel onbewoond.
Laat hem dan neerkomen bij diegene die zo nodig spioneren moeten!! :D
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
De operatie wordt binnen drie tot acht dagen uitgevoerd.

 

met een beetje geluk wacht men die 8 dagen af,

kunnen wij hem nog zien op do 21-2-2008 om 19.35.

nobody is perfect, I ain't nobody

 

feedback doet wonderen
vu solo2, Vu duo 4K SE, vu uno 4k,  ultimo voor hobby

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Die satelliet is bekend onder de naam USA-193 en NROL-21. De satelliet heeft geen zonnepanelen en gebruikt een niet nader genoemde energiebron. De VS maakt zich zorgen dat bij neerstorten op aarde de Hydrazine en Beryllium vrij kunnen komen en slachtoffers maken. De satelliet is in december 2006 in baan om de aarde gebracht, helaas in een te lage baan. Daarna probeerde men twee jaar de satelliet in een hogere baan te krijgen, dit is niet gelukt. Inmiddels is de brandstof op (dus is er geen Hydrazine meer aan board, dit was namelijk de rakketbrandstof).

 

Beryllium is een lichtmetaal welke sterker is en een hogere smelttemperatuur heeft dan staal. Vaak wordt dit metaal gebruikt bij uiteinden van rakketmotoren, maar tevens in hoge mate in kernreactoren en RTG's (zie ook: Wiki RTG ).

 

Als men de satelliet kapot schiet op hoogte zullen de delen verder verbranden en is het gebied waar de delen terecht komen rond de 40.000 km2. Daardoor zal de verontreiniging minder dan 1% zijn, i.p.v. een klein gebied een zeer hoge dosis.

Ik vermoed dat dit de echte reden van de VS is. frown

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sat-elite
een satelliet bevindt zich toch in een baan om de aarde
ik vraag me af hoe die hier uberhaubt uikomt ?


Deze satellieten zijn niet geostationair en bevinden zich te dichtbij om geheel aan de aantrekkingskracht van de aarde te ontkomen. Deze sat zal dus langzaam in een spiraalvlucht terug naar de aarde getrokken worden.

Er schijn 500kg rotzooi aan boord te zijn, maar voor hetzelfde geld is het ding nuclear. Zou wel de paniek verklaren...

Alfi

DM800 - OpenPLi - CCcam 2.1.4 - Wavefield T55

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alhoewel de site in het engels is is het toch wel interessant.

 

>>>Heanes above<<<

 

Je kunt zien waar hij op dit moment is en ook in een grafiek hoe snel hij het aardoppervlak naderd.

 

Leo

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...