Ga naar inhoud


welke antenne voor tv??


Gast herman12

Aanbevolen berichten

ik heb net een nieuwe tv gekocht met een tunner voor digitenne.

nou zit daar geen losse antenne bij dus die moet ik er bij gaan kopen anders geen beeld dus.

de vraag is welke en waar moet ik opletten,wil hem niet buiten maar binnen als dat kan.

de tv is uit het zuiden van het land!!!

wie weet raad??????

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja je hebt meer nodig als een antenne ook een Power Inserter maar maak eens een Google naar "KPN DIGITENNE SONY STARTKIT" dan heb je alles bij elkaar, werkt uiteraard ook als het een ander merk TV is. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: herman12
wil hem niet buiten maar binnen als dat kan.
de tv is uit het zuiden van het land!!!

Ga naar de KPN site en doe een Postcode check, dan weet je of dat je met een binnenantenne beeld kunt krijgen.
Zit je buiten het ontvangstgebied dan is een buitenantenne noodzakelijk.
Grts
Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar woont je?

 

Je kun veel beter König buiten DVB-t antennes en een König versterker van 24 volt.

Dat heb je meer Duitse en Belgische ongecodeerde zenders ontvangers. (zie foto`s)

 

1482995-P1000323a.jpg1487004-P1000373a.jpg

Groetjes Jan (Meijelsat)

Ik ben gehandicapt met slechthorend, moeilijk praten/lopen/bewegen/leren en 100% geestelijke goed. ik weet alles over satelliet-tv en DVD/BLU-RAY

DM7020HD TRIAX 90cm LNB`S

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: aart44
Ja je hebt meer nodig als een antenne ook een Power Inserter maar maak eens een Google naar "KPN DIGITENNE SONY STARTKIT" dan heb je alles bij elkaar, werkt uiteraard ook als het een ander merk TV is. :D


Dat kan alleen als de Flips TV een slot heeft voor de Conax Cam moduul.
Anders alleen FTA (Ned 1,2,3 en regionaal)en eventueel de Belse en Duitse zenders.

Jan
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jan de Vries

Dat kan alleen als de Flips TV een slot heeft voor de Conax Cam moduul.
Anders alleen FTA (Ned 1,2,3 en regionaal)en eventueel de Belse en Duitse zenders.

Jan


Als de TV een DVB-T tuner heeft zit er automatisch een ci slot voor de conax module in toch??
Of bestaan er TV's met DVB-T tuner zonder ci slot, ik heb er nooit iets over gelezen. shocked
Link naar reactie
Delen op andere sites

er zit inderdaad een ci slot in dat klopt,maar zonder antenne geen beeld.

ik woon zwijndrecht dus signaal moet hier wel zijn denk ik??

maar wil GEEN buiten antenne.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: aart44
Ja je hebt meer nodig als een antenne ook een Power Inserter maar maak eens een Google naar "KPN DIGITENNE SONY STARTKIT" dan heb je alles bij elkaar, werkt uiteraard ook als het een ander merk TV is. :D


Hallo,

Een Power Inserter ben je bij de Philips TV volgens mij niet nodig confused(bij die van mij tenminste niet), ik heb gewoon beeld als ik de buiten antenne van mijn radio, op mijn TV aansluit smile

Groetjes, BBC
Link naar reactie
Delen op andere sites

Meneer Aart wat moet jij toch altijd met die power inserter.

Die heb je alleen nodig bij een actieve buitenantenne.

Bij alles wat passief is zie ik het nut niet.

Bij mij werkt zelfs een klein stukje koperdraad.

Het is maar net hoe ver je van een steun zender woont.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De meeste actieve antenne's hebben 5 volt nodig dus de TV 's leveren dat niet daarom de power inserter.

 

Gewone ontvangers hebben meestal wel een 5 v voor de antenne die aan of uit gezet kan worden in het menu en ja uit voor een passieve antenne. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb hier nog een oude binnen antenne van de camping zal dat dan nog werken??

moet ik lees gewoon op een koperdraad????????ontvangst.

ja ja dan moet je het proberen ,maar moet het wel op zoeken,maar als dat toch niet werkt begin ik daar niet aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat bij mij ook altijd werkt, is even een koffielepeltje of een klein vorkje in de antenne-ingang te steken. Ik veronderstel dat iedereen dat wel bij de hand heeft.

Dan moet je geen kabel zitten versnijden om een stukje koper te hebben. Ik woon zo'n 11 km van de zendmast en het DVB-T signaal komt met 100% sterkte en kwaliteit binnen op het lepeltje laugh

Als je met een lepel al je zenders al goed ontvangt dan heb je zeker geen actieve antenne nodig.

Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

Matthew, wij ollanders hebben het koperdraad toch uitgevonden toen we om een cent vochten? laugh

Inderdaad gewoon een stukje metaal in de middelste pen steken.

Je kunt eventueel om het makkelijker te maken nog eerst een snoer gebruiken,die vroeger van de video kwam of van de contactdoos van de centrale antenne.

Snoer aan TV ,stukje koperdraad of vork lepel mes aan de andere kant snoer.

Een oude camping antenne kan dus goed werken want de draaggolf is hetzelfde gebleven.Als in die antenne een versterker zit begin ik daar aan te twijfelen of dat goed gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...