Ga naar inhoud


Wie heeft er ervaring met regenkant muur waterdicht maken ?


satmarc

Aanbevolen berichten


wat ik eigenlijk mis is hoe het met de staat van de voegen is.

grotendeels wordt het water ook opgezogen door de voeg.

ik zou eens kijken of de voeg niet poreus is en overwegen om het opnieuw te voegen.

daarna een fatsoenlijke impregneerlaag eroverheen en dan moet het zeker voldoende zijn voor een aantal jaren.

en zeker moet je de loodslab infrezen in de muur en laten doorlopen in de binnenmuur maar bij uitbreiding zal dit vaak niet gaan, vandaar dat er en stukje ingefreesd gaat worden in de buitenmuur, zolang dit goed gaat.

let dan op als je gaat voegen zet dan een sterke voeg 1 op 3 en dat zuigt ook niet zoveel water op.

vaak is het ook zo dat de huizen later geïsoleerd zijn en de spouw volgespoten is met een isolerende laag.

dit is vaak slechter dan een gewone lucht spouw, stilstaande lucht isoleerd vaak ook goed, daarnaast ventileert het ook nog eens goed.

wanneer men een keuze maakt om het huis te isoleren dan wordt er niet meer aan het ventileren gedacht.

met als gevolg dat er dan dit soort vragen rondgaan met problemen over doorslaan van een muur.

een muur kan pas doorslaan als er een verbinding is tussen de binnen en de buitenmuur, dus verbinding d.m.v isolatie.

maar goed dit zijn een aantal tips.

denk eraan ventileren lost vaak meer problemen op dan je denkt.

en een droog huis is vaker beter warm te stoken dan een vochtig huis

Link naar reactie
Delen op andere sites

zag net de foto van de situatie,

heb effe de principe aansluiting geschets

als het lood niet doorloopt tot het binnenblad, zeikt het water aan de achterkant van het buiten blad de aanbouw in.

 

in dat geval is enkel hydrofoberen de oplossing (en niet impregneren zoals enkelen "vakterminologisch" fouttief schrijven)

 

cheers

 

zie schets in bijlage

I Hope I Never

Split Enz

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Indien ik naar de foto van die keurige muur kijk met de daarop aanwezige schotel, lijkt mij dat je vanwege de Zuidelijke ligging, naast regen ook vaak veel zon krijgt op die zijde.

Wat mij ook opvalt is dat er slechts een (dicht?)raam zichtbaar is.

 

Dit brengt mij op mijn vraag; wat hebben jij (en je gezin) zelf al ondernomen aan mogelijke oplossingen.

 

Veel huizen hebben tegenwoordig last van vochtige muren, vaak omdat alle kieren en gaten afgedicht zijn, alle mogelijke natuurlijke ventilatie openingen worden dicht gemaakt.

elke kier kost tenslotte aardgas..

 

Vroeger VOOR het tijdperk van dubbel glas, liep het condenswater soms van de ramen, toen wist iedereen onmiddellijk dat er iets opengezet moest worden, na een paar uurtjes goed ventileren bleek het euvel verholpen, nu met overal dubbelglas zie je condensatie, hoewel nog steeds aanwezig, niet meer.

 

Mijn advies:

Voordat ik EEN cent zou uitgeven aan middeltjes om je muur waterdicht te maken zou ik eerst beginnen hier en daar inlichtingen in te winnen over (natuurlijke)ventilatie binnen in huis, ga eens naar google...

 

gamgra

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De muur die je op de foto ziet, is de zijkant van het huis. Het raam is van de slaapkamer die zich uiteraard aan de zelfde zijde bevindt. Daarom vindt je niet meer openingen. Blijft het een feit dat deze muur door de regen nog steeds water zuigt, waardoor de slaapkamer vochtig wordt (dit is inderdaad minder als er geventileerd wordtt). Verder merken we er in de woonkamer niets van, omdat de aanbouw grenst aan deze muur, waardoor de aanbouw wel last heeft van het vocht wat optrekt uit de muur.

Dus is betwijfel of het hier echt alleen te maken heeft met een ventilatie probleem. Het zou natuurlijk mooi zijn als dat de oplossing is, maar ik betwijfel het.

Zolang mijn baas denkt dat hij goed betaalt, doe ik net alsof ik hard werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...