Gast Drs. IJzerbout Geplaatst: 27 januari 2008 Geplaatst: 27 januari 2008 Mensen, luister eens naar deze radio-zender...totaal relaxed. Geen overgekomprimeer zoals de NL zenders dat willen en moeten doen. Niet van die puisten-koppies die ook ooit eens van radio schijnen te moeten hebben gehoord. Gewoon goede, aangename muziek, rond de klok. Astra 19,2° oost, 12.265 GHz, H, 27.500. 3/4
Gast Digital IQ Geplaatst: 27 februari 2008 Geplaatst: 27 februari 2008 Origineel bericht van: Drs. IJzerbout Mensen, luister eens naar deze radio-zender...totaal relaxed. Geen overgekomprimeer zoals de NL zenders dat willen en moeten doen. Niet van die puisten-koppies die ook ooit eens van radio schijnen te moeten hebben gehoord. Gewoon goede, aangename muziek, rond de klok. Astra 19,2° oost, 12.265 GHz, H, 27.500. 3/4 En niet te vergeten in 320 KbpS net als alle Duitse publieke zenders, ze hebben echter ook de bakken met geld om de ruimte te huren. Je hebt absoluut een punt maar ondanks al dat overgecomprimeer en de geluidseffecten scoren al die Nederlandse popzenders heel hoog dus waarom zouden ze het anders doen?
waterpas Geplaatst: 27 februari 2008 Geplaatst: 27 februari 2008 Hoog scoren en hoog scoren is 2, maar neem me niet kwalijk, voor het niveau krijgen ze van mij nog geen 1. Als je de "hoog" scorende zenders vergelijkt, vind ik het nogal inteelt, want gericht op een te kleine doelgroep, veel van hetzelfde. Plaatjes draaien, verstoord door een hoog gehalte verbale diarree. Leve de internetradio, echte vrijplaats voor wie nog wat moois wil vinden. waterpas In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.
Gast Drs. IJzerbout Geplaatst: 27 februari 2008 Geplaatst: 27 februari 2008 @ digital IQ: Ik ben het absoluut niet met je eens. Hoog scoren..? Moet je die eikel van een Giel Beelen eens horen te keer gaan op 3FM: "fucking hier en daar, fuck-off" en ga zo maar door. Op dat taalgebruik zit ik niet te wachten en zou op de duitse radio gewoon niet getolereerd worden. Gelukkig maar. Bayern 1 geeft gewoon een op de wat oudere luisteraar afgestemd programma. Niet van dat popie-jopie geneuzel. Geen DJ´s die geforceerd "leuk" willen zijn en vooral dat rare Rob Out stemmetje na proberen doen. Verder zeer informatief, nieuws om het halve uur en veel aktualiteiten. Het is heel in de verte vergelijkbaar met Radio 2 in NL..maar de geluidskwaleit van Radio 2 kan er niet aan tippen. Ook de "pomp" faktor (een Drs. IJzerbout term ) is om te huilen. Dat geldt voor praktisch alle NL radio zenders. Ik woon in het doelgebied van BR1 en op de FM heb ik dezelfde zender en als het lokale fenster open gaat, krijg ik regionaal nieuws uit Unter-Franken.
Gast Digital IQ Geplaatst: 27 februari 2008 Geplaatst: 27 februari 2008 Ijzerbout: je bent het dus met me oneens dat de Nederlandse popzenders hoog scoren? Daar kunt u het niet mee oneens zijn want ze scóren hoog. 3FM met Giel Beelen is een zeer geliefd programma net als de flauwe grappen op Veronica enz. Het is gewoon waar het grootste deel van de Nederlandse bevolking naar wil luisteren en het 'oppompen' horen ze vast niet. Ik zei daarmee n i e t s over de kwaliteit hoor... maar een feit is dat de kwaliteit voor het grootste deel van de Nederlandse bevolking uitstekend is, ....anders luisterden ze wel niet? De luistercijfers bewijzen het.
Gast Drs. IJzerbout Geplaatst: 27 februari 2008 Geplaatst: 27 februari 2008 je bent het dus met me oneens dat de Nederlandse popzenders hoog scoren? Nee hoor, als jij dat zegt zal het wel zo zijn. Onder de jongeren althans. Toen ik 15-23 was luisterde ik ook veel naar Hilversum 3. Maar toen was het een hele andere zender. Nu..30 jaar later hoeft het voor mij niet meer. Er is trouwens niet veel keus in NL. OK, zou jij misschien zeggen, dan is SKY Radio of 10 Gold wel wat voor jouw. Niet dus, want daar zit zoveel reklame op..dat doe ik mezelf echt niet aan. Ik zit hier dagelijks in mijn bureau te werken en er staat de hele dag een behoorlijke high-end installatie aan. En als je daar dat soort zenders op zet, dan word ik knettergek van dat overdreven gekomprimeer. Dat het gros van de nederlandse luisteraar dat niet hoort is triest. Ach ja, op een lullig transistorradiootje valt dat niet op. Ik hoor dus bij de uitzonderingen. Gelukkig maar. Als jij naar dat onbeschofte taalgebruik van de heer Beelen wilt luisteren is dat jouw keus. Ik ben tenminste niet zover verpaupert en heb daar een probleem mee. Ik geef je een ander voorbeeld. Wat dacht je van de het zwitserse aanbod van radiokeus: SRG-DRS Musikwelle, SRG-Swiss-Jazz, SRG-Swiss-Pop, SRG-Swiss Classic. Voor mijn smaak een breed aanbod en er is uitstekend naar te luisteren. Non stop en zonder reklame in en een goede geluidskwaliteit. En in Zwitserland via DAB te ontvangen. Voor de jeugd is er bijvoorbeeld SRG-DRS Virus en nog tal van ander commercieel zender aanbod, via analoge FM. Op 25 jarige leefdheid ben ik naar Toronto verhuisd. Daar waren mijn favouriete zenders o.a. 680-CFTR (is tegenwoordig een nieuwszender), 1050-CHUM, CHUM-FM, Q-107 en toen ik wat ouder werd 98,1-CHFI en 99,9-CKFM. De laatste 2 zijn contemporary en ik luister er nog steeds naar via internet of als ik er zelf lokaal ben. Geen van die zenders laten zulke hufterige woordkeuze toe als de heer Beelen op 3FM dat voordoet..ze zouden onmiddelijk hun CRTC licentie verliezen.
Gast Digital IQ Geplaatst: 27 februari 2008 Geplaatst: 27 februari 2008 Natuurlijk! Dat zijn ook prachtige zenders..het is één van de redenen dat ik de schotel heb
Tonskidutch Geplaatst: 28 februari 2008 Geplaatst: 28 februari 2008 ik ben het helemaal met je eens dr. een keigoede radio zender... en fijn dat je ons erop wijst doorsnee ben je als sathobbyist niet altijd in de gelegenheid om alle zenders gedurende enkele uren te beluisteren om favorieten ervan te maken deze is zeker een favoriet waardige. ennuh nog een sneer aan 3FM mijnerzijds, ik kan het gewoon niet meer horen dat ronduit gekots via de radio <> waar muziek enkel nog de korte tussenpauze is geworden voor dj's met een voorliefde voor hun eigen gezever en geschreeuw cheers True North Rebekka Bakken
Elwin Geplaatst: 28 februari 2008 Geplaatst: 28 februari 2008 Ikzelf luister af en toe best graag naar 3FM hoor. Naar Radio 2 en Radio 10 Gold luister ik ook graag. En op die laatste valt de reclame best mee hoor... Ook 4FM uit België vind ik een leuke zender!
Ou-Tannu Geplaatst: 28 februari 2008 Geplaatst: 28 februari 2008 Yep. en anders wel iets uit t music choice pakket transcoden op de icecast server naar 24KBITS HE-AAC en hoppa in heel nederland op de telefoon te luisteren ( GPRS ) Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM FS DVB-T -> Digitenne
Tonskidutch Geplaatst: 29 februari 2008 Geplaatst: 29 februari 2008 ja natuurlijk dan hebben we het echter niet over FTA maar illegaal verspreiden. doei True North Rebekka Bakken
Rico H Geplaatst: 29 februari 2008 Geplaatst: 29 februari 2008 Origineel bericht van: Elwin van Gestel Ook 4FM uit België vind ik een leuke zender! Is volgens mij gecodeerd, toch ? Dus alleen met TVV abo te ontvangen... Rico Xtrend ET9500 Openpli, Xtrend ET6000, Wavefrontier T55 met positie's 3e,9e,13e,19e,23e en 28e
Gast Drs. IJzerbout Geplaatst: 1 maart 2008 Geplaatst: 1 maart 2008 Is volgens mij gecodeerd, toch ? Dus alleen met TVV abo te ontvangen... Inderdaad, ook weer zo´n onhebbelijkheid. Waarom zijn die radiozenders eigenlijk gecodeerd..Kan iemand mij dat eens uitleggen..? Dat lulkoeksmoesje van "rechten" en zo gaat hier dus niet op.
digitaal kijker Geplaatst: 1 maart 2008 Geplaatst: 1 maart 2008 ken je dat comercielle zenders die betalen voor de reclame die ze uitzenden, dat is hun probleem dus,en ze hangen vast aan de VMMA (vtm tak,is al comercieel). Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's. Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10, Konig FTA20
Eduard07 Geplaatst: 1 maart 2008 Geplaatst: 1 maart 2008 Origineel bericht van: Drs. IJzerbout Waarom zijn die radiozenders eigenlijk gecodeerd..Kan iemand mij dat eens uitleggen..? Ik heb altijd begrepen dat gecodeerde radiozenders geld vingen uit het feit dat ze doorgaans in hogere pakketten zitten. En hiermee de transponderkosten betalen. Q-radio en Classic-FM zouden daarvan voorbeelden zijn. (Waarom Radio 2, 3, en 4 gecodeerd zijn, ontgaat mij trouwens dan wel, want die zitten al in het Settop-pakket.) Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen