Ga naar inhoud


[Pioneer] Wegvallen van EPG bij DBR-S100NL


Gast Jack v. Ojik

Aanbevolen berichten

Gast Jack v. Ojik

Hallo

Ik heb thuis een Pioneer DBR-S100NL en in onze kampeerauto een vrijwel identieke Pioneer (ik geloof de 110). Op beide ontvangers ben ik aan het pionieren geweest om extra zenders te zoeken. In de kampeerauto door het richten van de schotel op wat ik dacht dat Astra 3A was. Zowel op de ontvanger thuis als in de kampeerauto werkt nu de Elektronische Programma Gids (EPG) niet meer. Als ik op de afstandsbediening druk op "EPG", verschijnt even in een flits de hoofdpagina van EPG en is daarna meteen weer weg. Wie kan mij vertellen wat ik heb verziekt en hoe ik het eventueel kan herstellen?

m.vr.gr.

Jack

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Jack v. Ojik

Ja, ik heb inderdaad kanalen verwijderd om nieuwe kanalen te kunnen zoeken. Er kunnen maar 999 kanalen op, dus om te zoeken moet je wel wat. Ik heb ook vandaag op de Pioneer ruim 800 kanalen gewist en opnieuw laten zoeken. Ik wist daarbij niet dat het EPG kanaal niet gewist mocht worden. Hoe is de precieze benaming? Ik vind bij de nu gevonden kanalen wel een kanaal dat UPC-EPG heet en ook eentje die alleen EPG heet. Maar voorzover ik mij herinner zag ik vroeger een kanaal dat EPG-download heet, of vergis ik mij daarin? Dat vind ik nu niet meer. Hoe krijg ik het bewuste kanaal weer terug? Ik zoek handmatig omdat ik dan binnen de eerste 500 kanalen kan hernummeren.

 

vr.gr.

Jack

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Jack v. Ojik

Hallo

Bedankt voor de informatie. Ik moet dus in feite kanalen wissen (behalve de 2 EPG's die ik al heb) en kanalen laten zoeken tot er weer 3 EPG-kanalen in de lijst staan.Het is toch lastig dat je niet gericht kan zoeken m.b.v. frequentie, polarisatie etc. Maar ik blijf proberen!

vr.gr.

Jack

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Jack v. Ojik

Dat zou mooi zijn, alleen weet ik niet waar ik die firmware vandaan moet halen en ook niet op welke manier ik die in de Pioneer moet inlezen. Als je me dat op een, voor een leek zoals ik, begrijpelijke manier kan uitleggen ben ik je dankbaar.

 

vr.gr.

Jack

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast Jack v. Ojik

Inmiddels heb ca 850 kanalen gewist en daarbij de EPG-kanalen gespaard. Bij het kanalen toevoegen heeft de ontvanger het derde EPG-kanaal gevonden en......de programmagids werkt weer!

Nu moet ik alleen dezelfde aktie nog uitvoeren op de Pioneer die in onze kampeerauto zit en dan kan ik ook op vakantie weer zien welke (nederlandse)programma's er worden uitgezonden.

Bedankt voor de tip!

Jack

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...