Gast Henri Aalten Geplaatst: 28 januari 2008 Geplaatst: 28 januari 2008 Ik heb de mogelijkheid, zowel Optisch of Coaxiaal mijn DVD speler aan te sluiten. Wat geeft het beste geluid, Optisch of Coaxiaal Dolby 5.1
Psychosammie Geplaatst: 28 januari 2008 Geplaatst: 28 januari 2008 Wat geeft jou het idee dat er verschillen zouden zijn? Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
Gast Henri Aalten Geplaatst: 28 januari 2008 Geplaatst: 28 januari 2008 Origineel bericht van: Psychosammie Wat geeft jou het idee dat er verschillen zouden zijn? Dat vraag ik juist? ik weet het niet. Mogelijk verschil in kwaliteit? Wie heeft er ervaring mee ??
Gast Oki Doki Geplaatst: 28 januari 2008 Geplaatst: 28 januari 2008 Heb wel eens begrepen dat er geen verschil zou moeten zijn, maar ik heb voorkeur voor optisch, wat zowiezo perfect is. Waarschijnlijk dat het apparaat wat ik alleen coaxiaal kon aansluiten wat mindere kwaliteit had, maar de dvd-speler en sat via optisch naar de versterker zijn super. maar .... bovenstaand is puur mijn gevoel - ik heb helaas verder niet zo technisch onderlegd.
Ron Geplaatst: 28 januari 2008 Geplaatst: 28 januari 2008 De speler levert coaxiaal, dat wordt omgezet naar optisch en aan de andere kant weer omgezet naar coaxiaal. Coaxiaal zou theoretisch dus beter moeten zijn, maar ik vind het knap dat mensen beweren dat ze verschil kunnen horen:-) Ron
Gast Oki Doki Geplaatst: 28 januari 2008 Geplaatst: 28 januari 2008 hahaha - op het moment gelijk na verzenden kreeg ik al het idee dat het wel een zeer mooie voorzet voor een inkoppertje zou kunnen zijn!! het zullen de huiskamer omstandigheden en apparatuur zijn geweest. DVD-speler met DTS-Dolby-digital etc. en nu ik er even iets meer aan terugdenk, de coaxiaal was op een sat-tuner maar dat zal meer dus een veredeld stereo geweest zijn daar dat nog voor de digitale geluids kanalen van tegenwoordig is. Dus eigenlijk een vergelijking van appels en peren en dus had ik eigenlijk ook moeten wachten op mensen die er iets meer van afweten !! (ik kan zeker niet meer doen alsof ik dat eerste bericht nooit gestuurd heb he ??!!!) :-)
Psychosammie Geplaatst: 28 januari 2008 Geplaatst: 28 januari 2008 Ik heb zowel optisch als coax. Ik hoor het verschil niet. Maar dat kan ook iets te maken hebben met mijn voorliefde voor trash metal Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
Beobuddy Geplaatst: 30 januari 2008 Geplaatst: 30 januari 2008 Er is ook geen verschil. Aan de achterzijde van mijn topfield 5500PVR zit een optische uitgang. Als je deze openmaakt, kun je het stekkertje van het printplaatje loshalen en aansluiten op een insteekkaartje voor de pc waar zowel een optische als een coax aansluiting zitten. Door deze ingreep kan ik direct, zonder tussenkomst van een omvormer met voedingsadapter, het digitale audiosignaal overbrengen naar de tv. De tv heeft namelijk alleen een coax ingang. Waar ik mee zeggen wil, het is maar een technische kwestie. Het elektrische signaal van de coax gaat ook naar een opto-coupler die optische signaal geeft. Er zit geen verschil tussen. Je kan wel dmv optische verbindingen het signaal overbrengen zonder last te hebben van enige vorm van aardlussen en potentiaalverschillen tussen de behuizingen die het signaal zouden kunnen beinvloeden. DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.
winwiz Geplaatst: 31 januari 2008 Geplaatst: 31 januari 2008 En zo is het. je zal geen verschil mogen horen. Het kan wel zo zijn dat als je langere afstanden moet overbruggen (zoals bij mij een meter of 10) de optische kabel in het voordeel is. De optische kabel heeft immers geen last van invloeden van buitenaf zoals schakelklikken van een aanspringende koelkast om maar iets te zeggen. Een langere Coax kan daar wel last van hebben. Nog even een tip: Koop geen dure speciaal digitale coax voor digitaal audio. Beter, en zeker goedkoper, is de ons bekende sateliet coax. Soldeer er aan beide kanten een tulp plugje op en je hebt een heeeeel hoogwaardig audio coax die ook geschikt is voor lange afstanden. Ehhhh nee, er staat geen pijl op met de richting voor het geluid zoals bij de super speciale interlinks a 100 Euro per meter. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen