martjeB Geplaatst: 28 januari 2008 Geplaatst: 28 januari 2008 Afgelopen weekend bij broertje een 23,5 LNB erbij geplaatst en de werking op het balkon getest m.b.v. een laptop met satfind op de dreambox. Alles in orde, bind de kabels netjes vast, ruim alles op en constateer vervolgens binnen dat opeens geen een sat nog te ontvangen is. Uiteindelijk de kabel van de ontvanger direct op de 19,2 LNB geplaatst zodat er toch gekeken kan worden, maar dan beperkt. Zou de switch door een sluitinkje zomaar stuk gaan of is er hoop dat wanneer ik alle uitgangen loskoppel en ik een voor een de boel weer opbouw, dat er een defecte LNB of kabel tevoorschijn komt? (Het werd te donker en had dus geen tijd meer voor verdere experimenten) Gtz. Martje B
Gast michel 33 Geplaatst: 29 januari 2008 Geplaatst: 29 januari 2008 Bij mij zijn die swites ook vaak kapot gegaan,soms wel twee in 1 maand. Maar de fout die je maakt is als je een coax loskopelt en de ontvanger staat nog aan dan kan er een zekeringetje of zo iets kapot gaan. Je moet zorgen dat alle spanning van de diseq swithes af is. Minimaal 2 minuten moet de spanning eraf zijn. Als je je daar aan houdt gaat ie niet zo snel kapot meer. Ik hoop dat je voldoende info heb. Groetjes Michel 33
martjeB Geplaatst: 29 januari 2008 Auteur Geplaatst: 29 januari 2008 Tja, soms vergeet je dat inderdaad; even de ontvanger uitzetten voordat je gaat sleutelen. In dit geval had ik netjes de box uitgezet, bedrading aangesloten en vervolgens de ontvanger weer aan. Ik heb vanavond (met bouwlamp) de switch vervangen en ontdekte tijdens de wissel van de laatste kabel dat deze kabel waarschijnlijk een sluiting heeft. Een mantelhaartje lijkt de kern te raken. Ik heb zowel deze kabel als de switch vervangen en alles draait nu. Ik zal de switch later wel controleren, want mischien was de sluiting op 1 ingang voldoende om alles te blokken? Gtz. Martje B
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen