Ubik Geplaatst: 28 januari 2008 Geplaatst: 28 januari 2008 Laat mij beginnen met te zeggen: "ik gun het ze". Maar, ik heb er wel een probleem mee mocht dit door TVV (als juridische entiteit) georganiseerd worden. Het is in Vlaanderen in mijn ogen nipt rendabel (nu misschien zelfs nog niet, maar waarschijnlijk wel binnen hun bussinesplan). Ik zie dat niet zo zitten voor Wallonië. Ik vrees dat er dan financiele middelen, manschappen en anderen (van TVV) gebruikt zullen worden tijdens en na de uitbouw en dat dit dus een impact heeft op en een (onafhankelijk) TVV ten gronde kan richten. Zelfs een aparte N.V. (of andere structuur) zal waarschijnlijk te veel tentakels en verwevingen hebben. VU+Solo², DM-800HD, T90
Satwatcher Geplaatst: 28 januari 2008 Geplaatst: 28 januari 2008 Over de financiële middelen hoef je je direct geen zorgen te maken. Het valt allemaal onder een Amerikaanse durfinvesteerder. Een flop in Wallonië, wat ik overigens absoluut niet verwacht, hoeft helemaal geen nadelige gevolgen voor TV Vlaanderen te hebben. Satwatcher ---------------------------------------
fdm Geplaatst: 28 januari 2008 Geplaatst: 28 januari 2008 Ik woon in de Ardennen. Er zijn hier mensen die voorgoed in een caravan wonen. Deze kunnen geen kabelTV krijgen, maar ze zouden maar wàt blij zijn me de franstalige Belgische zenders! Ik weet er genoeg te vinden... Het is hoogstwaarschijnlijk dat er binnenkort iets onwaarschijnlijks gaat gebeuren.
Gast Paullo Geplaatst: 28 januari 2008 Geplaatst: 28 januari 2008 De website télésat.be werd geregistreerd door Canaldigitaal, dus het is wel degelijk een initiatief van CDS. Zeer duidelijk leek mij dat niet, want de enige link in het artikel en op de website was Kurt Pauwels. Nu ben ik toch wel benieuwd naar de samenstelling van het zenderpakket en het al dan niet succes van deze onderneming. Als je in Wallonië succes wil hebben zal je toch TF1 in je pakket moeten hebben en laat dat nu juist een zender zijn die TVVlaanderen niet eens in zijn pakket krijgt wegens te duur. Trouwens in gans Wallonië ontvang je met een campingantenne de RTBF-zenders in DVB-t, rij de grens over en ga in Frankrijk een TNT-sat ontvanger halen en je hebt er nog 18 zenders bij en je kijkt voor ongeveer 30 Euro per jaar naar een toch redelijk volledig pakket. Waarom dan nog meer gaan betalen ? Voor AB3, AB4, Plug-tv en de twee RTL-zenders, dewelke je riskeren op te zadelen met hersenschade als je meer dan één uur kijkt. Ze zullen dan toch nog één en ander aan andere zenders moeten gaan aanbieden en welke dat zijn vraag ik mij toch af, tenzij ze zoeken te gaan samenwerken met AB-sat, dewelke blijkbaar voor het ogenblik bezig is met een reorganisatie van zijn buitenlandse abonnenmentsactiviteiten (na de lancering van BIS in Frankrijk). Maar of dat een groot succes zal worden betwijfel ik mij, want ook die zenders zijn niet echt tot de verbeelding sprekend, tenzij je een fan bent van B-films uit de jaren 70 en 80. Maar het getuigt in alle geval wel van durf om dit in Wallonië op te starten en dan zeker nog enkel in MPEG4. Greets
Littlesat Geplaatst: 28 januari 2008 Geplaatst: 28 januari 2008 Reken er maar op dat over een jaar of 5 meerdere providers overstappen naar DVB-S2/MPEG-4... waarom dan nu niet meteen al? Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
matthew_be_wvl Geplaatst: 28 januari 2008 Geplaatst: 28 januari 2008 Origineel bericht van: Paullo Als je in Wallonië succes wil hebben zal je toch TF1 in je pakket moeten hebben en laat dat nu juist een zender zijn die TVVlaanderen niet eens in zijn pakket krijgt wegens te duur. Ja, da's waar. Maar TF1 was waarschijnlijk gewoon te duur voor hetgeen TF1 maar aan kijkers zou halen in Vlaanderen. In Wallonië is die zender populair en dat mag dan iets kosten. Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket
Coliseo Geplaatst: 28 januari 2008 Geplaatst: 28 januari 2008 In feite is dit artikel een bevestiging van hetgeen in juni 2007 al op mijn TVV-kaart te zien was! http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php?ubb=download&Number=32970 http://www.sat4all.com/upload//1375935-TVV2.JPG http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/ubb/showflat/Number/1332835/#Post1332835
spongebob Geplaatst: 28 januari 2008 Geplaatst: 28 januari 2008 Als Télésat het voor elkaar krijgt om TF1 ook in zijn pakket op te nemen. En dat lijkt me inderdaad ook vrij plausibel, zal het voor TVV een pak gemakkelijker zijn om ook deze zender door te prikken. Wellicht heeft men hierover ook al nagedacht bij het opstarten van Télésat. dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47 visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28 TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat
matthew_be_wvl Geplaatst: 28 januari 2008 Geplaatst: 28 januari 2008 Ik moet zeggen, ik ontvang TF1 met een antenne hier en er is bitter weinig te zien op TF1. Alles gedubd, voor TVV is TF1 niet echt een aanwinst hoor, leuk om te hebben misschien, maar een beetje zoals Rai Uno op de kabel... zonde van het geld. Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket
Apple740 Geplaatst: 29 januari 2008 Geplaatst: 29 januari 2008 Origineel bericht van: spongebob Het is mijns inziens VEEL TE VROEG om nu al meteen over te stappen op MPEG4... Je kunt niet vroeg genoeg overstappen naar MPEG4 als nieuwe aanbieder zijnde. Hoe langer je wacht, des te meer klanten hebben/kopen MPEG2 decoders, des te lastiger later de overstap. De groei van het aantal abonnee's zal in de beginperiode even minder zijn, velen zullen namelijk ophikken tegen de aankoop van een MPEG4 decoder, maar als het balletje eenmaal gaat rollen heeft een "MPEG4 only" provider uiteindelijk veel meer mogelijkheden tot doorgroei. En zéker als je rekening houdt met het feit dat we op de drempel staan van het HDTV tijdperk, binnen nu en 5 jaar zal een groot deel van de huidige zenders overstappen op HDTV. Als de meeste klanten van je dan nog steeds met een MPEG2 decoder zitten heb je toch écht een probleem als provider zijnde.
Littlesat Geplaatst: 29 januari 2008 Geplaatst: 29 januari 2008 Als ze het zeker in het begin met DVB-s doen ipv DVB-s2 dan gaat het ook nog met speciale CI kaartjes... zoals het voorbeeld bij o.a. SexView... Dan kun je met een CI-ontvanger dit ook nog bekijken. Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Gast Paullo Geplaatst: 29 januari 2008 Geplaatst: 29 januari 2008 Citaat: Ik moet zeggen, ik ontvang TF1 met een antenne hier en er is bitter weinig te zien op TF1. Alles gedubd, Dat dubben is het geval voor alle Franse zenders, daarin begrepen de Belgisch Franstalige. Als je zinnens bent er naar te kijken, moet je dat erbij nemen. Ze hebben in alle geval lef om hiermee uit te pakken, want Wallonië is een toch wel kleinere markt dan Vlaanderen en bovendien is de instapdrempel toch wel hoger doordat je een HD-ontvanger zal nodig hebben. Of je daarmee de bewoners van caravans tot je klandizie kan krijgen weet ik niet. De caravan zal in alle geval niet te klein mogen zijn om een HD-scherm te plaatsen. Ik ben eens benieuwd of er vrije hardwarekeuze zal blijven ? Trouwens wat het doorprikken van zenders naar TVVlaanderen betreft, dat zal dan enkel voor abonnees zijn met een HD-ontvanger. Volgens een artikel in "De Standaard" van vandaag zijn de onderhandelingen met de zenders volop bezig. Ik hoop dat ze meer succes hebben dan met het themapakket want daar wordt ook van alles in het vooruitzicht gesteld, maar is de uitwerking toch niet echt geslaagd. Eerst worden voor TVVlaanderen de Ned-4 kanalen aangekondigd, waarvan dan blijkt dat ze ze niet kunnen doorgeven, Vitaliteit zou vanaf begin januari toegevoegd worden, maar ik heb nog niets gezien en wat het (volgens mij nutteloze) etalagekanaal volgende maand gaat uitzenden is een paar dagen ervoor ook nog een totaal raadsel. Het lijkt mij dat daar ook nog wat werk aan de winkel is. Greets
Gast Digital IQ Geplaatst: 29 januari 2008 Geplaatst: 29 januari 2008 Origineel bericht van: aart44 Ze gaan uitzenden in MPEG4 dan kunnen er een 20 zenders op een transponder de prijs lijkt me dan niet zo'n groot probleem meer een goedkope op Astra3 of een duurdere op Astra1. Let wel ik heb het over gewone SD kanalen en geen HD. Kijk maar eens naar transponder 12258 H 27500 van N in DVB-S2. Nu ja, wat er allemaal 'kan' ...BIS zendt uit in MPEG 2 en 'er kunnen 16 zenders op één transponder en op Atlantic Bird 3 kan er dan zelfs nog een HD kanaal bij (!). Er 'kan' een hoop hoor... Terzake: ik vermoed dat toch een zender als TF1 HD meteen mee zal gaan liften in het pakket, anders kunnen ze het op die manier beter laten.
spongebob Geplaatst: 29 januari 2008 Geplaatst: 29 januari 2008 wat ik me nu afvraag: kan een standaard MPEG4-decoder ook MPEG2-kanalen ontvangen? Als dat zo is: zullen ze gewoon TF1, France2, 3 (en eventueel een aantal vlaamse zenders) gemakkelijk kunnen doorprikken. dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47 visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28 TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat
Gast aart44 Geplaatst: 29 januari 2008 Geplaatst: 29 januari 2008 Origineel bericht van: spongebob wat ik me nu afvraag: kan een standaard MPEG4-decoder ook MPEG2-kanalen ontvangen? Ja hoor gebeurt nu toch ook bijna elk merk heeft al een MPEG4 HD ontvanger in het assortiment, kun je de gewone SD kanalen ook prima op ontvangen.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen