Ga naar inhoud


welke kabels om films af te spelen van laptop op plasma ?


Gast Oki Doki

Aanbevolen berichten

het is helaas een wat ouder plasma-scherm dus geen HDMI maar wat ik aan ingangen heb op de tv zijn: Scart, s-video, component en vga

de laptop heeft uitgangen: S-video en DVI (en 3,5mm jack voor geluid).

 

Nu heb ik o.a. aan kabels/verbindingen de volgende 2 kunnen vinden die kwa gebruiksgemak denk ik wel mijn voorkeur hebben:

 

1) van S-vhs + Rca + 3,5mm jack Hoge kwaliteit -> naar scart

 

2) DVI-I naar VGA kabel - hier moet dan nog dan nog een geluids-

kabel naast

(Deze kabel transporteert alleen analoge signalen en wordt

vaak gebruikt tussen een computer met een 15pins sub D VGA

aansluiting en een LCD monitor met een DVI aansluiting.)

 

en dan nu eindelijk toch nog de vraag:

zou de DVI-VGA aanmerkelijk veel beter beeld geven dan de S-video naar scart ?

heeft iemand ervaring hiermee misschien ?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik begrijp dat jij de laptop op de TV wilt aansluiten met behoud van de best mogelijke videokwaliteit.

Waarom heb je de optie DVI - naar Component niet overwogen. Hierbij krijg je de meest optimale videokwaliteit.

Voor de audio moet je dan nog een aparte kabel aansluiten.

De DVI - naar Component kabel kun je o.a. kopen bij 'allekabels'.

Kijk maar op de site en zoek op (bestelcode: N.hqss5187/1.5).

post-21534-1318259599,8424_thumb.jpg

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Juergen, ik heb eigenlijk bij deze optie niet meer stilgestaan, maar hartelijk bedankt in ieder geval voor je reaktie en dan ga ik voor deze oplossing.

groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie
Origineel bericht van: Jürgen
...
De DVI - naar Component kabel kun je o.a. kopen bij 'XXXXXXXXX'.
Kijk maar op de site en zoek op (bestelcode: N.hqss5187/1.5).


Ja maar dan betaal je wel ruim 2 keer zoveel van de normaal prijs, daar is de prijs € 32,50 terwijl deze kabel zonder al te veel te hoeven zoeken voor € 13,95 te koop is.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Pedro Newbie

Ja maar dan betaal je wel ruim 2 keer zoveel van de normaal prijs, daar is de prijs € 32,50 terwijl deze kabel zonder al te veel te hoeven zoeken voor € 13,95 te koop is.

Pedro,
Wat noem jij de normale prijs? Op welke kwaliteit kabel baseer je de door jou genoemde prijs?
Kijk, ik wil niet beweren dat de door mij genoemde kabel nu gelijk een superkabel is maar ik weet uit eigen ervaring dat deze kabel kwalitatief in orde is.
Kun jij dit bij jouw genoemde kabel ook bevestigen?
Je weet toch net zo goed als ik dat je pas prijzen met elkaar kunt vergelijken als als je ook appels met appels gaat vergelijken maar jij kijkt nu volgens mij alleen naar de prijs.
Het was ook niet mijn bedoeling om de topic starter precies dit product aan te bevelen maar meer om hem een idee te geven welke kabel ik bedoelde.
Jürgen

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie
Origineel bericht van: Jürgen
Pedro,
Wat noem jij de normale prijs? Op welke kwaliteit kabel baseer je de door jou genoemde prijs?
Kijk, ik wil niet beweren dat de door mij genoemde kabel nu gelijk een superkabel is maar ik weet uit eigen ervaring dat deze kabel kwalitatief in orde is.
Kun jij dit bij jouw genoemde kabel ook bevestigen?
Je weet toch net zo goed als ik dat je pas prijzen met elkaar kunt vergelijken als als je ook appels met appels gaat vergelijken maar jij kijkt nu volgens mij alleen naar de prijs.
Het was ook niet mijn bedoeling om de topic starter precies dit product aan te bevelen maar meer om hem een idee te geven welke kabel ik bedoelde.
Jürgen

Als jij vindt dat jij een goede kabel aanprijst dan is "mijn" kabel ook een goede kabel, we hebben het namelijk over EXACT dezelfde kabel van het merk HQ.

Een beetje GOOGLEN brengt je bij de eerste en tweede hit al een aantrekkelijk alternatief qua prijs.

Deze kabels zijn kwalitatief goed want ik heb van dit merk ook diverse kabels waaronder een 15 m lange HDMI male-male kabel. Deze kabel gebruik ik van mijn PC naar HD TV en werkt perfect.

Dus jou keus voor de kabel was goed maar de keus voor webshop wat minder :D
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Pedro Newbie

Dus jou keus voor de kabel was goed maar de keus voor webshop wat minder :D

Pedro,
Volgens mij moet je beter leren lezen.
Eerstens kan ik nooit een keuze maken want die moet altijd nog door de topic starter worden gedaan.
Ten tweede heb ik nergens geschreven dat de Webshop een goede keuze is. Ik heb alleen gezegd dat de kabel o.a. daar te koop is en verder is de topic starter vrij om de kabel te kopen waar hij maar wil.
En ten derde prijs ik geen kabel aan maar laat alleen zien dat deze kabel een goed alternatief zou kunnen zijn op wat de topic starter zelf al voor stelde.

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie
Origineel bericht van: Jürgen
Pedro,
Volgens mij moet je beter leren lezen.
Eerstens kan ik nooit een keuze maken want die moet altijd nog door de topic starter worden gedaan.
Ten tweede heb ik nergens geschreven dat de Webshop een goede keuze is. Ik heb alleen gezegd dat de kabel o.a. daar te koop is en verder is de topic starter vrij om de kabel te kopen waar hij maar wil.
En ten derde prijs ik geen kabel aan maar laat alleen zien dat deze kabel een goed alternatief zou kunnen zijn op wat de topic starter zelf al voor stelde.

Jürgen,
Ik ben op een leeftijd aangekomen waarop beter leren lezen niet veel zin meer zal hebben vrees ik, ik ben dacht ik ook wel eigenwijs genoeg om te zeggen dat -naar mijn idee- aan mijn lees kwaliteiten ook niet veel mankeert, mijn schrijfkwaliteiten zouden wellicht beter kunnen, er zullen namelijk wel eens wat d's of t's op een plaats staan waar zij niet thuis horen maar dat terzijde.
Nu het blijkt dat we het toch over dezelfde appels hebben waarvan we de prijs vergelijken komen er andere facetten bovendrijven? Prima.

ad. Eerstens: Ben ik helemaal met je eens!

ad. Ten tweede: Ben ik ook met je eens maar je geeft wel aan dat hij daar eventueel te koop is, zelfs met het bestelnummer erbij. Ik geef alleen aan dat de door jou genoemde webshop nogal duur is ten opzichte van andere webshops, deze toevoeging was meer voor de originele poster bestemd dan voor jou aangezien de originele poster reageerde met:
Citaat:
Hoi Juergen, ik heb eigenlijk bij deze optie niet meer stilgestaan, maar hartelijk bedankt in ieder geval voor je reaktie en dan ga ik voor deze oplossing.

Aangezien het beleid van Sat4all het niet toestaat reclame te maken voor welke webwinkel dan ook (leestip voor je:Sat4all huisregels, punt 3), heb ik afgezien van het geven van een directe link naar alternatieven voor de door jou genoemde webshop. Dit niet om jou een plezier te doen of af te zeiken maar om de originele poster wat geld te laten besparen mocht hij toch deze specifieke kabel willen bestellen, € 18,55 besparen op een kabel van € 13,95 is toch wel de moeite waard dacht ik zelf.

ad. Ten derde: Mag je best doen dat aanprijzen, waarom niet, het zijn kwalitatief goede kabels.

Tenslotte een persoonlijke tip: Lees de berichten met een :D eens op een andere "luchtige" manier :D
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Pedro Newbie
deze toevoeging was meer voor de originele poster bestemd dan voor jou aangezien de originele poster reageerde met:
Citaat:
Hoi Juergen, ik heb eigenlijk bij deze optie niet meer stilgestaan, maar hartelijk bedankt in ieder geval voor je reaktie en dan ga ik voor deze oplossing.


Hoi Pedro,
Helder en duidelijk, alleen kan ik het toch niet laten om nog eens (maar nu voor het laatste keer) te reageren.
Ook nu moet ik je toch wel weer heel voorzichtig wijzen op het feit dat je de geschreven tekst verkeerd interpreteerd.
Het feit dat de topic starter schrijft '...en dan ga ik voor deze oplossing.' zegt uitsluitend dat hij voor de door mij aangegeven technische oplossing DVI-HDMI kabel gaat en niet voor de eventuele aankoop bij de opgegeven website met de daaraan gekoppelde prijs.
Overigens heb je helemaal gelijk dat ik in de fout ben gegaan door een website deels te vermelden. Ik ben hiervan wel op de hoogte maar was het even vergeten, mijn excuses hiervoor aan de Mod`s.
Jürgen

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo,

ik was weer even in de buurt en zie dat er nog een hele discussie is ontstaan.

Beide bedankt iig voor de reakties. Ik ging ook inderdaad voor de component oplossing; echter een vrije middag later met heen en weer naar de shop, dit proberen, dat uitzoeken en een hoop ge-$%@&^ niks noppes nada.

Wat is er verder gebeurt: Juergen heeft me inderdaad verder geholpen met het voorbeeld wat hij erbij gedaan had. Niet zozeer vanwege de bijlage maar ik kreeg hierbij wel een goed startpunt om zo verder te googlen of uiteindelijk wel die link te gebruiken. Ik heb echter hier om de hoek een winkeltje die al dit soort kabels ook heeft.

 

ECHTER het was allemaal vergeefs want laat middag kwam ik erachter dat de aansluiting op mijn laptop alleen DVI-D is en er zit geen analoog bij !!

 

Mijn ''kennis'' is trouwens door dit onderwerp wel weer stapje vooruit gegaan. Had in 1e instantie begrepen dat DVI alleen digitaal was. Nu zag ik dat er dus ook DVI-I bestond wat analoog aankan. Zal er echter nog even op moeten wachten tot de nieuwe plasma eraan komt.

Oja, ik heb nu VGA-VGA kabel aangesloten. Ook scherp en mooi beeld. Veel beter iig dan de s-video die ik ook nog even had geprobeerd.

 

Nogmaals bedankt iig voor het meedenken !

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...