Ga naar inhoud


Ideale Media Streamer: de Popcorn Hour???


dukdalf46

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: michel130
Toen ik hem van de week kreeg heb ik gelijk een update gedaan via het internet, ik neem aan dat dit het laatste is?


Normaal gezien wel ja.

Als je zo een link die in je html file staat, opent in VLC player op je PC/MAC, krijg je dan wel beeld op je PC/MAC ?

Misschien is die poort niet juist. Ik heb die ook moeten aanpassen voor mijn 7020 dacht ik.

De enige juiste link krijg je door naar je dreambox te surfen en dan op de knop VLC te klikken als ik me niet vergis. In FireFox vraagt de PC dan om het m3u bestand op te slaan, en daarin staat de juiste link (openen met een text editor als notepad of ultraedit).
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 310
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Thanks, het is gelukt, idd een ander poort.

 

Eigenlijk hoef je maar 1 file aan te maken, je kan dan gewoon zappen met je dreambox smile Super...

 

1 Ding je hebt niet op alle kanalen het geluid, moet via je dreambox afspelen (DTS) AC3 want die neemt die niet mee.

 

Zo nu eens een zenderlijst met HDTV voor dreambox vinden....

 

Dreambox 7000S & 500 & 800 - Maxtor 80GB en Samsung 500GB - USBstick Swap - schotel 80 & 110cm - Moteck SG2100 - lnb titanium 0,2 db & duo lnb - openPLI - Satje07 settings - cccam 2.1.4

Link naar reactie
Delen op andere sites

hmmm geluid via dreambox en streamen naar de popcorn shocked dat gaat natuurlijk niet... WANT > het geluid loopt sneller op de dreambox dan de stream, domdomdom van mij.....

 

Moet toch nog maar eens verder op onderzoek uit.

 

Verder is de popcorn echt een goed kastje.

Dreambox 7000S & 500 & 800 - Maxtor 80GB en Samsung 500GB - USBstick Swap - schotel 80 & 110cm - Moteck SG2100 - lnb titanium 0,2 db & duo lnb - openPLI - Satje07 settings - cccam 2.1.4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Kheb hem ok eindelijk...meteen mee geprutst natuurliujk en nu leek het mij geweldig om de dream (7000) te kunnen benaderen.

Zenders.html aangemaakt, op de wijze zoals besproken (naar webinterface, op vlc drukken ) Als ik de m3u in vlc open, dan kan ik de zender wel zien. Laad ik hem nu in de popcorn, blijft het bij bufferen en springt ie weer terug. (kheb de zenders.html op een usb stick staan.....

 

Wie kan me helpen (ik heb de zenders.html bijgevoegd)

Und TschjuB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben inmiddels en beetje verder...Kheb de PCH een static IPadres gegeven en kan nu ook YouTube filmpjes bekijken. Is er nu ook een mogelijkheid om de box nog te benaderen via een webinterface of zo...en kan ik met flashfxp de box ook benaderen?

 

Alvast bedankt voor de eventuele reacties

 

Und TschjuB

Link naar reactie
Delen op andere sites

De ingebouwde harde schijf kun je gewoon via ftp of als shared device benaderen.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: naitsirhc
Ik ben inmiddels en beetje verder...Kheb de PCH een static IPadres gegeven en kan nu ook YouTube filmpjes bekijken. Is er nu ook een mogelijkheid om de box nog te benaderen via een webinterface of zo...en kan ik met flashfxp de box ook benaderen?

Alvast bedankt voor de eventuele reacties

Ja als er een HD inzit via:
http://192.168.xxx.yyy:8088/

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie antwoorden, maar wilde eigenlijk er een USB schijf aanhangen....heb ik met transfer snelheden ed niet zo veel problemen...

Nu het probleem met de dreambox...is het zo, dat ik een interne hdd moet hebben om de stream van de dream te bekijken?

Und TschjuB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: naitsirhc
Hallo,

Kheb hem ok eindelijk...meteen mee geprutst natuurliujk en nu leek het mij geweldig om de dream (7000) te kunnen benaderen.
Zenders.html aangemaakt, op de wijze zoals besproken (naar webinterface, op vlc drukken ) Als ik de m3u in vlc open, dan kan ik de zender wel zien. Laad ik hem nu in de popcorn, blijft het bij bufferen en springt ie weer terug. (kheb de zenders.html op een usb stick staan.....

Wie kan me helpen (ik heb de zenders.html bijgevoegd)


zo heb ik het ingesteld om dreambox te streamen naar popcorn :

<br/>
<p>
<a href="http://ipnummer van je dreambox:31344/"
vod>Dreambox Stream</a>
<p>

Ik zie dat jij poort 31339 (de vraag is als dit het goede poort nummer is van je 7000 want die van mij (vlc) stream is 31344 .

Dreambox 7000S & 500 & 800 - Maxtor 80GB en Samsung 500GB - USBstick Swap - schotel 80 & 110cm - Moteck SG2100 - lnb titanium 0,2 db & duo lnb - openPLI - Satje07 settings - cccam 2.1.4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Nu heb je op internet zoals nick jr , tmf enz streaming.

 

Is het mogelijk om zo'n stream in je popcorn te plaatsen.

 

je heb zo'n site wwitv waar al die links staan, maar als ik zo'n link in de popcorn stop werkt het niet.

 

Op de pc wel.

Dreambox 7000S & 500 & 800 - Maxtor 80GB en Samsung 500GB - USBstick Swap - schotel 80 & 110cm - Moteck SG2100 - lnb titanium 0,2 db & duo lnb - openPLI - Satje07 settings - cccam 2.1.4

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou het wordt niks....krijg het niet aan de praat....K zeg. Kheb nu alle tips geprobeerd.

 

Ik verbaas me erover, dat elke keer als ik de m3u opsla, er een andere symbolenreeks te voorschijn komt. Zal het hiermee te maken hebben, dat ik het niet voor elkaar krijg?

Und TschjuB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Ook ik ben nu 1 week aan het spelen met de PCH en heb het streamen ook nog steeds niet voor elkaar.

Ik probeer te streamen van een DM7000S met pli helenite erop.

Als ik de DM7000S benader via mijn browser en klik op webtv dan heb ik op de pc wel beeld. Ik zie geen knop met VLC, hoe kan ik er nu achter komen welke poort het is?

Als ik GEMINI opstart dan heb ik wel een VLC knop en is het poort 31339, maarja dat zegt niks natuurlijk en ook dan blijft PCH bufferen en springt terug naar het zenderoverzichtje. Iemand nog tips?

Oja, uiteraard gebruik ik de zenders.html zoals hier gepost is en pas de poort en het IP aan.

 

 

Dreambox 800S, 500 GB, Dreambox 7000S, Dreambox 500S, Wave Frontier 55, multiswitch 9/8, Diseqc 4/1, 28,5/23,5/19,2/13

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: jalu
Heeft één van de bezitters van dit apparaat al eens getest of het streamen van ITV-HD ook lukt vanaf een Dreambox?



Bij mij lukt het niet in alle geval. De enige zenders die ik kan kijken via de popcorn in HD zijn :

- BBC HD
- Luxe TV HD
- HD Suisse (al hapert het geluid hier soms wel)

Zijn er nog zenders die moeten werken, mits de nodige abo's uiteraard ?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...