Ga naar inhoud


Ideale Media Streamer: de Popcorn Hour???


dukdalf46

Aanbevolen berichten

mij is het in ieder geval niet gelukt zoals het hier boven allemaal staat om met de popcorn te zappen.

 

En het is natuurlijk veel werk om alle zenders erin te zetten.

Dreambox 7000S & 500 & 800 - Maxtor 80GB en Samsung 500GB - USBstick Swap - schotel 80 & 110cm - Moteck SG2100 - lnb titanium 0,2 db & duo lnb - openPLI - Satje07 settings - cccam 2.1.4

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 310
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

IK heb voor dat ik overga tot aanschaf van de popcorn nog even wat vragen over wat geluidskwesties en ondertiteling en daarvoor heb ik wat gebruikerservaring nodig. Ik vraag mij af hoe de geluidskwaliteit is met dts ik heb nl wat testen gelezen dat deze hapert tijdens het afspelen hoe is jullie ervaring?

hoe is de mp3 ondersteuning?

En ik zag dat er ook wel eens problemen zijn met de ondertiteling van filmsmet name niet helemaal wit (grijsachtig) niet correct afbreken of zelfs niet afspelen hoe ervaren jullie dit?

bvd

Alex

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: alexrocketman
IK heb voor dat ik overga tot aanschaf van de popcorn nog even wat vragen over wat geluidskwesties en ondertiteling en daarvoor heb ik wat gebruikerservaring nodig. Ik vraag mij af hoe de geluidskwaliteit is met dts ik heb nl wat testen gelezen dat deze hapert tijdens het afspelen hoe is jullie ervaring?
hoe is de mp3 ondersteuning?
En ik zag dat er ook wel eens problemen zijn met de ondertiteling van filmsmet name niet helemaal wit (grijsachtig) niet correct afbreken of zelfs niet afspelen hoe ervaren jullie dit?
bvd
Alex


Ik heb totaal geen hapering met DTS. Ik kan mij voorstellen als de streaming niet optimaal is dat dit wel kan voorkomen.

Mp3 klinkt prima. Werkt alleen nog niet met playlists

Ondertitels kun je zelf instellen qua kleur, kleur van de rand en lettergrootte. Ik heb er verder geen problemen mee.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: winwiz
Origineel bericht van: alexrocketman
IK heb voor dat ik overga tot aanschaf van de popcorn nog even wat vragen over wat geluidskwesties en ondertiteling en daarvoor heb ik wat gebruikerservaring nodig. Ik vraag mij af hoe de geluidskwaliteit is met dts ik heb nl wat testen gelezen dat deze hapert tijdens het afspelen hoe is jullie ervaring?
hoe is de mp3 ondersteuning?
En ik zag dat er ook wel eens problemen zijn met de ondertiteling van filmsmet name niet helemaal wit (grijsachtig) niet correct afbreken of zelfs niet afspelen hoe ervaren jullie dit?
bvd
Alex


Ik heb totaal geen hapering met DTS. Ik kan mij voorstellen als de streaming niet optimaal is dat dit wel kan voorkomen.

Mp3 klinkt prima. Werkt alleen nog niet met playlists

Ondertitels kun je zelf instellen qua kleur, kleur van de rand en lettergrootte. Ik heb er verder geen problemen mee.


Met ondertitels heb ik ook niet echt problemen. Het enige wat ik er jammer aan vind:
- je kan geen doorzichtige "achtergrond kleur" kan instellen. Als er veel lichte kleuren onderaan zijn, wordt het slecht leesbaar. Ik kan ze een andere kleur geven, maar ik wil witte ondertitels, zoals altijd.
- Het lettertype is niet echt mooi afgelijnd en vertoond nogal wat gekartelde hoeken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Scubix
Origineel bericht van: winwiz
Origineel bericht van: alexrocketman
IK heb voor dat ik overga tot aanschaf van de popcorn nog even wat vragen over wat geluidskwesties en ondertiteling en daarvoor heb ik wat gebruikerservaring nodig. Ik vraag mij af hoe de geluidskwaliteit is met dts ik heb nl wat testen gelezen dat deze hapert tijdens het afspelen hoe is jullie ervaring?
hoe is de mp3 ondersteuning?
En ik zag dat er ook wel eens problemen zijn met de ondertiteling van filmsmet name niet helemaal wit (grijsachtig) niet correct afbreken of zelfs niet afspelen hoe ervaren jullie dit?
bvd
Alex


Ik heb totaal geen hapering met DTS. Ik kan mij voorstellen als de streaming niet optimaal is dat dit wel kan voorkomen.

Mp3 klinkt prima. Werkt alleen nog niet met playlists

Ondertitels kun je zelf instellen qua kleur, kleur van de rand en lettergrootte. Ik heb er verder geen problemen mee.


Met ondertitels heb ik ook niet echt problemen. Het enige wat ik er jammer aan vind:
- je kan geen doorzichtige "achtergrond kleur" kan instellen. Als er veel lichte kleuren onderaan zijn, wordt het slecht leesbaar. Ik kan ze een andere kleur geven, maar ik wil witte ondertitels, zoals altijd.
- Het lettertype is niet echt mooi afgelijnd en vertoond nogal wat gekartelde hoeken.


Grotendeels op te lossen door er bijv een rode rand omheen te zetten. De karteligheid is waar, maar dat vind ik niet zo'n ramp

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier ook geen probleem met geluid enz, is een mooi kastje.

 

Alleen hd tv streamen van je dreambox werkt niet met alle kanalen want je dreambox kan niet alles lezen

Dreambox 7000S & 500 & 800 - Maxtor 80GB en Samsung 500GB - USBstick Swap - schotel 80 & 110cm - Moteck SG2100 - lnb titanium 0,2 db & duo lnb - openPLI - Satje07 settings - cccam 2.1.4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: michel130
hier ook geen probleem met geluid enz, is een mooi kastje.

Alleen hd tv streamen van je dreambox werkt niet met alle kanalen want je dreambox kan niet alles lezen


Streamen met PLI op de dreambox en het bestand dat jij had gepost werkt bij mij helemaal niet. Ik heb de link gekopieerd van de web interface en deze gebruikt op de popcorn, maar niets werkt.

Onder Gemini krijg ik die ITV HD niet aan de praat naar de pc of popcorn, dus zou ik het met PLI eens proberen. Zijn er nog instellingen die ik moet doen op de dreambox in PLI ?
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Origineel bericht van: alexrocketman
kan iemand mij vertellen of ik invoer kosten en btw moet betalen indien ik de popcorn hour uit china laat komen en wat ik dan moet betalen aan bijkomende kosten?


De verzendkosten + BTW. Dus Via CC 179 + 45 Dollar en later nog iets van 25 € aan BTW aan DHL

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

All,

 

Ben al een tijdje bezig om stremaing vanaf een dreambox 7025 naar een PCH voor elkaar te krijgen. Heb het volgende gedaan:

Op de Harddisk van de dreambox heb ik een share gemaakt.

In de share folder heb ik een html bestand gezet. (zie hieronder)

De PCH ziet de share. Ik kan deze ook openen.

De PCH meld dat de folder geen media bevat.

Hoe kan ik de PCH toch de html laten zien?

 

Index.html

----------------------------

<html>

<p><a href="http://xxx.xx.xx.103:8001/1:0:86:1B1C:802:2:11A0000:0:0:0:" vod>BBC HD</a>

<br>

<p><a href="http://xxx.xx.xx.103:8001/1:0:19:F1E0:421:1:C00000:0:0:0:" vod>ORF HD</a>

<br>

<p>

</html>

-------------------------

 

Bedankt alvast

 

Alfman

 

Humax i5050 - CAIW

Link naar reactie
Delen op andere sites

door eerst op video en dan de laatste blad HTML.

Je kan de file ook op je popcorn hd zetten, hoeft niet een share te zijn.

Dreambox 7000S & 500 & 800 - Maxtor 80GB en Samsung 500GB - USBstick Swap - schotel 80 & 110cm - Moteck SG2100 - lnb titanium 0,2 db & duo lnb - openPLI - Satje07 settings - cccam 2.1.4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...