Gast Testertje Geplaatst: 28 januari 2008 Geplaatst: 28 januari 2008 Hallo Allemaal Is het mogelijk om tijdens de opnamen ook de meegezonden teletekst mee te nemen. Als we nu van het opgenomen deel de teletekst willen kijken is dit niet mogelijk.
Gene 1225 Geplaatst: 28 januari 2008 Geplaatst: 28 januari 2008 Je bedoeld waarschijnlijk de tt-ondertiteling ? Nee , voor de meeste zenders maar de BBC-s , ITV-s en TV-monde(europe) wel ( dacht ik ) . Maar ik heb wel de standaardinstelling van mijn decoder op " ondertiteling: aan " staan . Correct me if I'm wrong . Groeten , Gene. Kabel: Orange. Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad
Gast Invertist Geplaatst: 29 januari 2008 Geplaatst: 29 januari 2008 Teletekst, en dus ook ondertiteling via teletekst, wordt niet opgenomen. Als er een echte ondertitelstream wordt uitgezonden, en de optie staat op "Aan", wordt dat wel opgenomen. Hetzelfde geldt voor meerdere audiostreams (heb je wel eens films met Dolby (Duitse zenders) opgenomen?).
peldoman Geplaatst: 2 februari 2008 Geplaatst: 2 februari 2008 Dus de meeste films wel?? alleen als je bv bij het journaal TT 888 gebruikt wordt dat niet opgenomen, begrijp ik het zo goed?? MaxPlus /TF6000cok/ triax 78cm TF5300k pvr.
Gast Invertist Geplaatst: 2 februari 2008 Geplaatst: 2 februari 2008 Dat klopt. Je hebt ondertitels op 3 manieren: 1- vastgebrand in het beeld (op de Nederlandse zenders): dat wordt altijd opgenomen; 2- Ondertitels als aparte stream: dat wordt opgenomen (en is dus weer afspeelbaar) als die optie in het PVR-menu op "Aan" staat (zelfde verhaal voor meerdere audio-sporen); 3- ondertitels via teletekst (op Nederland via pagina 888): dat wordt nooit opgenomen Er zijn ontvanger die Teletekst wel opnemen (ik meen o.a. Topfield).
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen