Lutz Geplaatst: 28 januari 2008 Geplaatst: 28 januari 2008 Hoi, ik heb tijdens het upgraden van mijn LNB (van twin naar quad) ook gelijk de schotel gedraait zodat ik Astra 1 en Astra 3 kan ontvangen. Gezien dat TV WEST nog niet via de satelliet uitzend, wat kijken jullie behalve locale omroep via Astra 3? Ik heb laatsteindelijk alleen maar TV Rijnmond in mijn favoriten gezet, meer nuttige zenders decodeerd mijn CDS kaart niet. Groeten, ....Lutz De ultra geheime telefoon: twee lege blikken erwtensoep en 10m touwtje ...
Elwin Geplaatst: 28 januari 2008 Geplaatst: 28 januari 2008 Nou, echt iets nuttigers dat de regionalen zitten er inderdaad niet op Astra 3. Maar die regionalen, da's ook de reden dat ik er Astra 3 bijgezet heb. En verder heb ik tot 31 december 2007 kunnen genieten van het Themapakket op Astra 3.
Ou-Tannu Geplaatst: 28 januari 2008 Geplaatst: 28 januari 2008 Weinig op de regionalen na.. handig als er ergens een (klein) rampje, regiozenders geven dan toch meer info maar verder boeit t me niet op de Astra 3 :') Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM FS DVB-T -> Digitenne
Lutz Geplaatst: 29 januari 2008 Auteur Geplaatst: 29 januari 2008 Ik moest er toch een nieuw LNB hebben. Indien jullie in je glazen bol (viskom?) kijken, is het dan een reele optie dat alle NL en BE programma's ooit via Astra 3 worden uitgezonden of hebben ze daar de kapaciteit niet voor? De ultra geheime telefoon: twee lege blikken erwtensoep en 10m touwtje ...
schimpie Geplaatst: 29 januari 2008 Geplaatst: 29 januari 2008 Op Astra 23,5 is hog heel veel ruimte, ook kunnen er nog satellieten bijgezet worden. Ooit... is koffiedikkijken, maar ik verwacht dat de 23,5 voor Nederland en België steeds belangrijker zal gaan worden. Al is het alleen omdat de transponderruimte goedkoper is. Ik heb de themakanalen wel genomen en kijk soms met plezier, en soms ook dagen niet. De regiokanalen (FTA) zijn nog steeds niet compleet, RTV Utrecht, West en Flevoland missen nog steeds. Maar die staan nog niet te springen om mee te doen nu bekend is geworden dat 75% van de satellietkijkers de 23,5 nog niet kan ontvangen. Ooit....., een hele lange adem dus. ---- Schimpie ---- IPTV CanalPlus + DVB-S FTA Triax 80 cm Multifeed 13 - 19,2 - 23,5 - 28 [VU+ Zero 4K UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 43" QLED 4K TV [Zgemma H9S UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 37" HD TV
Gast wanderer Geplaatst: 29 januari 2008 Geplaatst: 29 januari 2008 Origineel bericht van: Lutz is het dan een reele optie dat alle NL en BE programma's ooit via Astra 3 worden uitgezonden met de huidige footprint van 23,5E zouden ze heel veel "buitenlandse" nederlanders van hun NL zenders beroven, dus ik denk het niet
Ou-Tannu Geplaatst: 29 januari 2008 Geplaatst: 29 januari 2008 moauw, gewoon Ned 1,2,3 en de RTL zenders en SBS zenders op de A1 laten.. de rest wat op eigen Transponders zit kan imo wel naar de A3... of de footprint vergroten!! oh en wel in mpeg4 dan op de A1 ken t mooi op 1 transponder in hoge kwaliteit :-) Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM FS DVB-T -> Digitenne
Gast rened Geplaatst: 29 januari 2008 Geplaatst: 29 januari 2008 is ook niks dan beter alles naar de a3 anders blijf je aan het draaien met de schotel
Elwin Geplaatst: 29 januari 2008 Geplaatst: 29 januari 2008 Origineel bericht van: Ou-Tannu moauw, gewoon Ned 1,2,3 en de RTL zenders en SBS zenders op de A1 laten.. de rest wat op eigen Transponders zit kan imo wel naar de A3... of de footprint vergroten!! oh en wel in mpeg4 dan op de A1 ken t mooi op 1 transponder in hoge kwaliteit :-) Misschien gewoon Ned 1/2/3, RTL 4/5/7/8, SBS6 etc. op de Astra 3 in MPEG 4 laten uitzenden. Via de Astra 1 laat je ze dan fijn in MPEG-2 uitzenden, want anders jaag je de kijkers weer op kosten, en dat wil de consument niet. Je ziet het al bij de DUO-LNB. 75% van schotelkijkend Nederland heeft géén mogelijkheid om Astra 3 te ontvangen. Ik denk niet dat de "gewone" kijkers (lees: niet-hobbyisten-kijkers) veel geld willen uitgeven aan een speciale HD-ontvanger om het MPEG-4 signaal te kunnen ontvangen...
Ou-Tannu Geplaatst: 29 januari 2008 Geplaatst: 29 januari 2008 hmm tja, dan zou je die zenders ook op de A3 moeten aanbieden.. maar das ook niet echt rendabel natuurlijk.. dan blijft er alleen zeuren bij SES-ASTRA over voor een grotere footprint.. Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM FS DVB-T -> Digitenne
Gast rened Geplaatst: 29 januari 2008 Geplaatst: 29 januari 2008 is ook zo maar dat hd in nederland verwacht niet echt dat dat dit jaar al gaat komen en toch is het jaar nog lang genoeg We hebben hier nog niet eens 5.1 kwaliteit laat staan dat ze al een stap verder zijn
Gast xanto Geplaatst: 29 januari 2008 Geplaatst: 29 januari 2008 hoi, ik heb wel iets raars ik kan wel de regio zenders zien maar de thema kanalen krijg ik niet binnengehaald
EasySat Geplaatst: 29 januari 2008 Geplaatst: 29 januari 2008 Origineel bericht van: xanto hoi, ik heb wel iets raars ik kan wel de regio zenders zien maar de thema kanalen krijg ik niet binnengehaald Dat is een ander onderwerp, xanto. Wel on-topic blijven.
Lutz Geplaatst: 2 februari 2008 Auteur Geplaatst: 2 februari 2008 Ik denk toch dat de investering in een duo lnb nuttig is ook komt tv west nog? niet via de satelliet. Ze roepen in de Haagsche gemeenterad dat tv west ook op de satelliet moet voor al de leuke integratieprogramma's. Misschien weten wij volgend jaar meer. Groeten, ....Lutz De ultra geheime telefoon: twee lege blikken erwtensoep en 10m touwtje ...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen