blitzteam Geplaatst: 28 januari 2008 Geplaatst: 28 januari 2008 ik was naar een film aan het kijken,toen opeens het beeld weg was. blijkt dat ik geen signaal meer heb. ik zie op de moteck dat het groen lampje niet meer brand, het ligt niet aan de receiver, immers ik heb een andere aansluiting erop aangesloten en beeld. Wat is hier aan de hand, is de motor dood of........... het ergelijke hieraan is, dat de motor op een plaats gemonteerd is waar ik niet een twee drie aan kom , nl op de schoorsteen. Vu+ duo2 Pli +Vtiit's to be or not to be
Knudde Geplaatst: 29 januari 2008 Geplaatst: 29 januari 2008 Dit lijkt me eerder een losse coax kabel. Zul je toch voor het dak op moeten.
Albert_H Geplaatst: 29 januari 2008 Geplaatst: 29 januari 2008 Als op de motor het groene lampje niet meer brand betekend dat dat de motor geen spanning krijgt en dien ten gevolge de LNB ook niet. In de motor is de kabel vanaf de ontvanger rechtstreeks doorverbonden met die naar de LNB, ook al zou de electronica van de motor defect zijn heeft dit meestal geen invloed op de verbinding tussen de ontvanger en de LNB. Dan kan de ontvanger dus nog steeds goed werken op de sat waarop de schotel op dat moment gericht staat. De kans is dus groot dat er een onderbreking of een sluiting in de kabel tussen de ontvanger en de motor zit. Kijk eerst de connectoren en de kabel van die verbinding eens goed na. Albert_H. Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.
kbenjila Geplaatst: 29 januari 2008 Geplaatst: 29 januari 2008 Het is de verbinding zoals hierboven gezegde wordt. Ik had ook het probleem dat ik op bepaalde kanalen wel beeld had maar op andere weer niet ondanks dat ze het die dag daarvoor het wel gedaan hadden. Ik heb toen een andere lijntje getrokken naar de motor en voila....beeld. Succes
blitzteam Geplaatst: 29 januari 2008 Auteur Geplaatst: 29 januari 2008 heb inmiddels de kabel van receiver naar motor op de lnb gemonteerd en ik had meteen beeld met andere woorden , deze kabel is in orde. Heb een bestaande , goed werkende kabel gemonteerd van motor naar lnb. Helaas beide acties geen resultaat. kabel van receiver naar motor op een andere receiver aan gesloten en bemerkt dat de receiver gekke dingen doet. Vu+ duo2 Pli +Vtiit's to be or not to be
Albert_H Geplaatst: 29 januari 2008 Geplaatst: 29 januari 2008 Als er echt niets met de kabels of de connectoren aan de hand is zijn er nog twee mogelijkheden. De connector op de motor naar de ontvanger zit los op de print, dit is een probleem dat bij sommige motoren vaak voorkomt omdat de print aan de connectoren is "opgehangen", of er zit een sluiting in de motor die de gelijkspanning kortsluit. Je zou met een ohmmeter kunnen meten of de binnenpennen van de beide F connectoren op de motor wel doorverbonden zijn. Is dat niet zo dan is het doorsolderen van de verbinding van de connector op de print de oplossing. Meet je tussen de binnenader en de buitenader een heel lage weerstand dan heb je een sluiting in de motor zitten. Je kunt het ook bij de ontvanger meten door de spanning op de coax te meten als de motor aangesloten is. Valt de spanning weg of wordt die lager dan 10V als je de motor aansluit dan heb je een sluiting in je motor zitten. De spanning is normaal rond de 13V als de ontvanger op een verticaal gepolariseerde transponder afgestemd staat en 19V bij een horizontaal gepolariseerde transponder. Als deze spanning goed blijft met aangesloten motor dan heb je waarschijnlijk een onderbreking in de motor. Albert_H. Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen