the boss Geplaatst: 28 januari 2008 Geplaatst: 28 januari 2008 Hallo Mijn acer aspire 1310,geeft geen goed beeld meer,dat wil zeggen ,je ziet nog wel iets,maar de achtergrond verlichting brandt niet,met externe monitor wel goed beeld. Zou het een instelling kunnen zijn,of is er wat stuk,en kun je dat zelf repareren,indien mogelijk ?? Wie kan mij hier mee verder helpen. Grtz. Dreambox 8000 HD PVR 500GB SSD Triax 78 cm - Inverto black ultra twin-lnb - Moteck SG 2100 op 30 mtr boven n.a.p.
Moderator Matchless Geplaatst: 28 januari 2008 Moderator Geplaatst: 28 januari 2008 niet zo makkelijk want waarschijnlijk is je inverter of de CCFL buisjes kapot. Als je geen elektronika kennis heb dan zelf niet aan beginnen. Het scherm is lastig te openen en met risiko's. Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.
kaelem Geplaatst: 29 januari 2008 Geplaatst: 29 januari 2008 Niet geschoten is altijd mis. Het openen van een laptopscherm is toch niet zo erg moeilijk. Even googelen of op youtube kijken vind je als je mazzel hebt nog een filmpie ook hoe het moet. Ik ben ook niet superhandig maar heb wel laatst een nieuw scherm in mijn eigen laptop gefabriceerd,was makkelijker als ik dacht. -= Dreambox 7000 Echostar LT8700 en SR8700,Skystar 2,Humax 5400 2 x Nokia 9500 1 x 90 cm met twin en een Channelmaster 1.2 met een quad =-
the boss Geplaatst: 29 januari 2008 Auteur Geplaatst: 29 januari 2008 Scherm heb ik al los,mischien is het de inverter,daar komt nogal hoge spanning van af zie ik 1400-1800 volt ?. Ik denk niet dat ik daar meet aparatuur voor heb,is het mischien anders te meten ? grtz. Dreambox 8000 HD PVR 500GB SSD Triax 78 cm - Inverto black ultra twin-lnb - Moteck SG 2100 op 30 mtr boven n.a.p.
Moderator Matchless Geplaatst: 29 januari 2008 Moderator Geplaatst: 29 januari 2008 je zou een CCFL buisje aan kunnen sluiten die ze voor casemodden gebruiken. je moet wel altijd alle uitgangen van die invertor gebruiken. Je kan dus 1 buisje van de laptop gewoon aangesloten laten en de andere uitgang op de casemodding tl buis hangen. dan kan je zien of de buis kapot is (gebeurd vaak). wel beide buisjes testen in de laptop. En je zou de buisjes uit de laptop kunnen halen en kijken of de uiteindes zwart zijn. Dit is een lastig karweitje want de scherm kan geen fouten verdragen. Het scherm kan door ondeskundig handelen breken! Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.
the boss Geplaatst: 2 februari 2008 Auteur Geplaatst: 2 februari 2008 Heb het display eruit gehaald,en ik zie dat op 1 punt de spanningsdraadjes naar binnen gaan,zitten daaronder de 2 buisjes ? Hoe zet ik hier een foto bij m,n bericht ? Dreambox 8000 HD PVR 500GB SSD Triax 78 cm - Inverto black ultra twin-lnb - Moteck SG 2100 op 30 mtr boven n.a.p.
Happy2000 Geplaatst: 2 februari 2008 Geplaatst: 2 februari 2008 Heb al heel veel laptops gerepareerd en heb het nog niet meegemaakt dat de buisjes kapot waren, dit wil natuurlijk niet zeggen dat het bij jou ook zo is Wat wel regelmatig gebeurd is dat de zekering op het inverter board defect is, meet dit eens na. Is hij stuk eens een andere zekering proberen soms gaat het dan weer een tijdje goed (nood oplossing), maar de inverter gaat wel vaak stuk. VU+ Ultimo 4K - DVB-C FBC - DVB-S FBC Tuners - VTI Image. Dreambox 8000HD PVR - 2x DVB-C 2x DVB-S Tuners - OpenATV, Image.Multi Focus Dish E85, 28,2E - 23,5E - 19,2E - 13E - 9E
the boss Geplaatst: 2 februari 2008 Auteur Geplaatst: 2 februari 2008 Ik ga vandaag eens kijken of ik die zekering kan vinden op dat inverter printje. Dreambox 8000 HD PVR 500GB SSD Triax 78 cm - Inverto black ultra twin-lnb - Moteck SG 2100 op 30 mtr boven n.a.p.
the boss Geplaatst: 3 februari 2008 Auteur Geplaatst: 3 februari 2008 Heb De zekering gevonden (F1) en doorgemeten,was dus stuk. Nu een andere er op solderen,maar heb geen smd onderdelen,zou ik hem kunnnen doorverbinden met 1 heel dun draadje erover te solderen ? Foto Dreambox 8000 HD PVR 500GB SSD Triax 78 cm - Inverto black ultra twin-lnb - Moteck SG 2100 op 30 mtr boven n.a.p.
Steve Geplaatst: 3 februari 2008 Geplaatst: 3 februari 2008 ja,of het draadje van een 1 amp glszekering
the boss Geplaatst: 3 februari 2008 Auteur Geplaatst: 3 februari 2008 De laptop werkt weer Heb ook moederbord er nog uit moeten halen,zat losse soldeerverbinding bij de voedingsplug. Maar alles werkt weer nu,heren bedankt voor de tips,vooral Happy2000 die mij op het spoor zette. Foto Grtz. Dreambox 8000 HD PVR 500GB SSD Triax 78 cm - Inverto black ultra twin-lnb - Moteck SG 2100 op 30 mtr boven n.a.p.
Moderator Matchless Geplaatst: 4 februari 2008 Moderator Geplaatst: 4 februari 2008 Citaat: Heb al heel veel laptops gerepareerd en heb het nog niet meegemaakt dat de buisjes kapot waren, dit wil natuurlijk niet zeggen dat het bij jou ook zo is Ik heb er al 3 gemaakt die kapotte CCFL-buisjes hadden. Daarom test ik als eerste met een goed buis om uit te sluiten. De test is makkelijker omdat je het scherm dan niet hoeft te openen. Maar gelukkig is topicstarter geholpen.mooi forum he Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.
the boss Geplaatst: 4 februari 2008 Auteur Geplaatst: 4 februari 2008 Origineel bericht van: iemand Scherm ziet er prima uit Ja beetje rare achtergrond,maar dat stond er toevallig op,staat nu wel wat mooiers op Grtz. Dreambox 8000 HD PVR 500GB SSD Triax 78 cm - Inverto black ultra twin-lnb - Moteck SG 2100 op 30 mtr boven n.a.p.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen