RobertDeNiro Geplaatst: 28 januari 2008 Geplaatst: 28 januari 2008 hoi, Ik heb elke dag op twee verschillende ontvangers s'avonds na een uur of 18.00 last van blokken op NL 1, 2, 3 en Comedy Central. Voor 18.00 uur heb ik er dan weer geen last van. Een ontvanger is de Opentel 3000 CI met Aston dual module met originele CD kaart en de andere ontvanger is de Digitallworld 4000 met ingebouwde kaartlezer met ook een originele CD kaart erin. Heb dit probleem van blokken na zessen zo een klein jaartje. Het blokken is zo erg dat het beeld stil komt te staan met harde knertsende geluiden. Zijn er meer mensen met zoiets? Waar zou dit aan kunnen liggen? Heb goede sterkte op de signaalmeters op beide ontvangers: rond de 80%. Heb een Wavefrontier T90 met switches voor elke ontvanger. Clark FlashPVR40, M-vision STX-5, WaveFrontier T90, Golden Interstar 0,3 LNB
Gast brombeer Geplaatst: 29 januari 2008 Geplaatst: 29 januari 2008 Dit is wel een heel vreemd probleem Het enige wat ik eigenlijk als antwoord kan bedenken is dat je last van vocht hebt dit kan in je switch zitten of je kabels zijn aangetast. Even uitleg waarom,wel overdag is het warmer dan s,avonds dus vocht is weg na 6en koeld het af en zal het vocht weer terug komen door condensatie(s,ochtends dus omgekeerd proces). Ik zou in dit geval alles even controleren op vocht en verbindingen goed aftapen ,en evt eens op 1 lnb draaien.s,avonds en kijken of zich hetzelfde probleem gaat voordoen ,wissel evt s,avond even van lnb en kijk of er bij zijn die ook de mist ingaan dit om je switch te kunnen uitsluiten. Succes Brombeer.
exciter Geplaatst: 29 januari 2008 Geplaatst: 29 januari 2008 Ik heb dit wel eens, als het harder waait. En dat is in de regel in avonduren vaker dan overdag. Ik weet, dat mijn schotel niet helemaal goed is uitgericht. (had haast). Moet hier nog wat fijn afstellen, als het weer een beetje aangenamer wordt. TechniSat Digicorder HD S2 Aston 1.07 | TS CryptoWorks Astra 1,2,3,HB | CDS Fam HD, SkyLink Multi HD KDL-32P3000 | Onkyo 5.1 receiver HTC HD2 Vakantie: Extreme Hornet STR Ucas 3.0 - 4xLNB
RobertDeNiro Geplaatst: 30 januari 2008 Auteur Geplaatst: 30 januari 2008 Bedankt voor het meedenken. Zal ik een dezer dagen ff proberen de kabels of lnb uit te sluiten. Wat ook raar is is dat het niet alleen s'avonds is maar ook alleen maar bij de genoemde paar zenders. De overige kanalen die ook gedecodeerd moeten worden doen het dan wel gewoon goed. NL 1,2, en 3 kan ik helemaal niet kijken want dat staat gewoon stil met verblokt beeld. Er komen soms bovenin het scherm twee rijtjes groene vierkante blokjes dwars over het hele scherm. Zou het kunnen dat ondanks ik op alle zenders 80% signaalsterkte heb toch de schotel of lnb is verschoven en dus bijgesteld moet worden? Clark FlashPVR40, M-vision STX-5, WaveFrontier T90, Golden Interstar 0,3 LNB
Gast mouse1277 Geplaatst: 30 januari 2008 Geplaatst: 30 januari 2008 Origineel bericht van: RobertDeNiro Zou het kunnen dat ondanks ik op alle zenders 80% signaalsterkte heb toch de schotel of lnb is verschoven en dus bijgesteld moet worden? Ja, is absoluut een reeele optie!
matjas Geplaatst: 30 januari 2008 Geplaatst: 30 januari 2008 Dat laatste (opnieuw afstellen) is waarschijnlijk de beste oplossing. Ik spreek uit ervaring. Afstellen met televisiebeeld (op de transponder NL1, 2 en3) erbij is nog steeds de beste oplossing.
Gast jaja Geplaatst: 1 februari 2008 Geplaatst: 1 februari 2008 Misschien zit er een zender in de buurt die na 18oo uur begint te zenden. Of een dect telefoon.
RobertDeNiro Geplaatst: 1 februari 2008 Auteur Geplaatst: 1 februari 2008 Had vandaag ook overdag gewoon problemen terwijl het ook nog mooi weer was. Kan er geen peil meer op trekken. Waarschijnlijk is er toch (ook) iets mis met de CD kaart of de CI. Ben ook bang om alles kwijt te raken door aan de schotel of lnb te gaan zitten. Ben niet zo handig met dit soort dingen. De schotel (T90) kan naar links of rechts verschoven zijn of omhoog of omlaag. En de lnb kan alle kanten op verschoven zijn. Maar omdat ik op m'n signaalbalk al 79% signaalsterkte heb weet ik niet hoe ik dan moet zien/weten welke kant ik de schotel of lnb moet draaien om hem 'goed' te krijgen? Clark FlashPVR40, M-vision STX-5, WaveFrontier T90, Golden Interstar 0,3 LNB
Gast mouse1277 Geplaatst: 2 februari 2008 Geplaatst: 2 februari 2008 Begin toch maar bij de schotel. even een satfinder ertussen en dan alles een beetje bewegen (1 voor 1 en 1 richting tegelijk). kan eigenlijk niets fout gaan. zodra de piep of signaal minder wordt, weer gewoon de andere kant op.
exciter Geplaatst: 2 februari 2008 Geplaatst: 2 februari 2008 Nog even een helemaal andere invalshoek - kan het niet de magnetron van je buren zijn? Ik had dit namelijk ooit met draadloos beeldoverdracht apparatuur. Werkte ook eergens boven de 2 GHz. Iederekeer, als de buurvrouw haar magnetron aan had gezet, was ik de ... En ook dit gebeurde natuurlijk meestal in de avond. Kijk dus, of er geen storende zenders in je buurt zitten. TechniSat Digicorder HD S2 Aston 1.07 | TS CryptoWorks Astra 1,2,3,HB | CDS Fam HD, SkyLink Multi HD KDL-32P3000 | Onkyo 5.1 receiver HTC HD2 Vakantie: Extreme Hornet STR Ucas 3.0 - 4xLNB
Coliseo Geplaatst: 3 februari 2008 Geplaatst: 3 februari 2008 @ exciter Zonder het topic te willen kapen, toch snel even de vraag : heb je hiervoor een technische oplossing kunnen vinden (vb. afschermen van de magnetron,...) ?
Gast mouse1277 Geplaatst: 3 februari 2008 Geplaatst: 3 februari 2008 Origineel bericht van: Coliseo @ exciter Zonder het topic te willen kapen, toch snel even de vraag : heb je hiervoor een technische oplossing kunnen vinden (vb. afschermen van de magnetron,...) ? verhuizen !
exciter Geplaatst: 9 februari 2008 Geplaatst: 9 februari 2008 Origineel bericht van: mouse1277 Origineel bericht van: Coliseo @ exciter Zonder het topic te willen kapen, toch snel even de vraag : heb je hiervoor een technische oplossing kunnen vinden (vb. afschermen van de magnetron,...) ? verhuizen ! inderdaad, ben even later verhuisd... maar zonder dollen - nee, ik ga moeilijk de magnetron van mijn buurvrouw in alufolie wikkellen. Ik heb toen en kabel getrokken. Veel beter. TechniSat Digicorder HD S2 Aston 1.07 | TS CryptoWorks Astra 1,2,3,HB | CDS Fam HD, SkyLink Multi HD KDL-32P3000 | Onkyo 5.1 receiver HTC HD2 Vakantie: Extreme Hornet STR Ucas 3.0 - 4xLNB
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen