Ga naar inhoud


Canal Digitaal-updates met Aston 1.05 & DVB2000 op een mm 9600 mogelijk ?


Jesse, Elvis-fan

Aanbevolen berichten

Beste allemaal,

 

Ik ben de trouwe bezitter van een 2-tal mm9600's, met op de éne de 'DVB2000 beta8 np5.8' erop geinstalleerd, en op de andere de np7.8-versie. Echter, geen van beide kan mij helpen met beeld op de NL-zenders uit 't basispakket.

Ik heb diverse malen m'n groene smartcard proberen te heractiveren (zowel via de Canal Digitaal-site als via de 0900- en 035-tel.nr's). echter tot op heden heb ik nog steeds geen beeld.

Kan iemand me een tip geven welke firmware ik 't beste op een 9600 kan zetten i.c.m. een groene Canal Digitaal-kaart en een Aston 1.05-CAM ?

Op een ander forum las ik bijv. dat DVB2000 v1.826 + aston 1.05 prima zou werken op een 9600.

Maar op datzelfde forum was men ook positief over de NoOneManIt 13h met Aston 1.05-patch.

Verder zou ik ook graag willen weten welke DVB2000-software goed kan werken i.c.m. een groene Canal Digitaal-kaart op 9200 & 9500-ontvanger's.

 

Alvast hartstikke bedankt.

 

Groeten,

 

Jesse

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


@ Jesse

 

Ik heb een Nokia 9500s met DVB 2000 Beta8 np4 denk ik, deze kan je ook herkennen dat de melding "crd" crypted, "dec" in kleine letters zijn, maar de melding "FTA" is in hoofdletters.

 

Met deze software kan ik de kanalen van het Basispakket wel bekijken, ik werk dan ook met een IRdeto2 kaart, bij jou is het een Seca2 kaart.

 

Misschien kan je eens het volgende proberen, door te drukken op Menu en dan de gele knop kom je in een rood menuscherm terecht, dan zie je bij 3. Autoswitch die staat bij mij op OFF, misschien dat bij jou Seca moet staan?

 

Succes smile

 

cool Timm1983

Admin: Dit account is ontoegankelijk gemaakt vanwege het gebruik van een niet-bestaand email adres met talloze aflever foutmeldingen tot gevolg. Het lid reageerde niet op het verzoek dit te wijzigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Timm1983,

 

Hartelijk dank voor je snelle reactie. Wat mij echter op viel toen op de gele knop drukte in het menu, was dat bij 2 'Irdeto Freecam' stond vermeld. Deze instelling heb ik direct willen wijzigen in Aston 1.05, maar in de np58-versie staan slechts de Aston 1.03 als de 1.04 vermeld. np78 heeft zelfs alleen de Aston 1.03 staan. Ik zal het activeren daarmee (Aston 1.03 of 1.04-setting) wel proberen, misschien dat 't lukt.

 

In ieder geval bedankt.

 

Groeten,

 

Jesse

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Timm1983,

 

Ik heb 't probeerd, en 't werkt perfect. Ik heb in de np78-versie, na vanuit 't menu op de gele knop te hebben gedrukt, optie 2 aangepast naar Aston 1.03. Ben toen naar 't hoofdmenu teruggegaan. Heb daar optie 8 (Setup, optie 3 (CAM menu), optie 2 (CAM reset) en optie 3 (CAM init) gekozen, echter daarmee bleef m'n beeld zwart. Ben daarom weer naar 't hoofdmenu teruggegaan, heb weer op de gele knop gedrukt en vond daar optie 5 (CAM reset init). Na die optie te hebben gekozen heb ik weer beeld.

Echter.... Nadat ik de ontvanger uit heb geschakeld dien, en daarna weer inschakel dien ik de handeling 'menu-gele knop-optie 5' telkens weer uit te voeren, anders geeft 'ie zwart beeld en zegt 'Please insert card' frown

 

 

Groeten,

 

Jesse

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Jesse

 

Schakel nogmaals je ontvanger aan een uit indien je dan nog geen beeld hebt, controleer even of je CAM op ON staat.

 

Menu

8-Setup

3-Cam menu

1-Cam is ON

 

Klik eens op 4 Cam Info, en kijk of je daar eventueel het smartcardnummer ziet.

 

Als je dan nog geen beeld hebt is dit misschien de oplossing:

 

Menu

Gele knop

Autoswitch, dit zal staan op de Aston die je geselecteerd hebt of Seca codering?

Probeer daar eens 5 Cam Reset Init en je krijgt als alles goed gaat dan weer automatisch beeld.

 

PS. Als ik in het Cam-menu op Cam Init druk gaat mijn beeld voor 1 seconde op zwart en komt het weer automatisch terug.

 

Misschien kan je ook het volgende doen om de instellingen te behouden, misschien ben je je instellingen kwijt.

 

Menu

9 Expert menu

Gele knop

en dan nogmaals de gele knop (A Save settings)

 

Succes

 

cool Timm1983

Admin: Dit account is ontoegankelijk gemaakt vanwege het gebruik van een niet-bestaand email adres met talloze aflever foutmeldingen tot gevolg. Het lid reageerde niet op het verzoek dit te wijzigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Timm1983,

 

Helaas lukt onderstaande niet bij de np78-versie:

Menu

9 Expert menu

Gele knop

en dan nogmaals de gele knop (A Save settings)

 

Na het drukken op de gele knop (General setup) in het 'Expert menu', verschijnen de volgende opties:

- Display options

- OSD options

- Time adjustment

- System settings

- Modem port settings

 

Ik heb na 'system settings' wel de optie 'save settings' gekozen, echter na het opnieuw opstarten van m'n 9600 heb ik weer zwart beeld.

Het vreemde is ook dat ik bij de np58 en np78 versie's het info-menu van m'n Aston 1.05-CAM niet meer tevoorschijn krijg (menu-8-3-4). Bij het kiezen van optie 4 krijg ik nu blauw beeld. Echter staat bij optie 4 wel 'Aston' vermeld, dus hij herkent de CAM wel. Toen ik met deze CAM kortgeleden naar een sat-shop hier in Groningen ging, werd 'ie getest en daar kregen ze het eerder bedoelde menu wel (met een andere ontvanger). Ik heb dit menu van de Aston-cam ook al eens met DVB2000-software kunnen bekijken, maar ik weet even niet meer met welke versie.

 

Heb jij of heeft misschien iemand anders goede ervaringen met een DVB2000-versie die de Aston 1.05 i.c.m. een groene Canal Digitaal-kaart wèl goed ondersteund ? Die NoOneManIt 13h met astonfix misschien ?

 

Groeten,

 

Jesse

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...