Ga naar inhoud


echoloader ???


Gast

Aanbevolen berichten

"het software heb ik en boottrap ook" Dit begrijp ik niet goed. Maar op de echostar site kan je alles vinden. Wel even registreren (gratis). Zelf heb ik met het programma echoloader en een zelfgemaakte serieele kabel volgens beschrijving op de site mijn AD3000-IP viacces van versie 500 naar 600 (laatste versie) geupdate.

Link naar reactie
Delen op andere sites


wie weet met welke programma ik mijn ad3000 ip van een nieuwste software kan voorzien.<BR>het software heb ik en boottrap ook, ik heb nu versie 300

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Een maat van me heeft een Echostar aangeschaft en hem werd door de leverancier een nul modem of interlink kabel aanbevolen. Na een hoop gezoek bleek dat de stekker verbindingen bijna volledig verschillen met de gebruikelijke. Op de Echostar site staat weliswaar een diagram maar wie verwacht dat de aansluitingen zo verschillen van de gebruikelijke ((nul) modem kabel) dat ie dat diagram vooraf gaat bestuderen? De satboeren konden ook geen correcte kabel leveren en dus heeft hij hem zelf moeten solderen (wat niet iedereen kan).<BR>Let dus goed op als je een echostar van settinglijsten wilt voorzien of de firmware via de seriele aansluiting wilt updaten. Je zal zelf een kabel moeten solderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor die prachtige kabels die je kant-en-klaar kan kopen wil ik jullie toch wel even waarschuwen.<P>Ik heb er hier eentje naast me hangen die perfect met m'n Nokia 9500s werkt mMaar mijn Echostar D2510IPVI weigert ermee te werken.<P>Dat komt omdat De Echostar een volledig bedraade seriele kabel nodig hebt.<P>Duidelijker...<BR>De Echostar (De 2510 en 3000 zijn identiek) gebruikt flow-control. Je hebt dus een kabel nodig waarbij deze pennen bedraad zijn.<P>Zelf maken is eenvoudig en goedkoop. Hieronder volgt de pinbezetting.<P>Pc - Ontvanger<BR>2 - 3<BR>3 - 2<BR>4 - 6<BR>6 - 4<BR>5 - 5<BR>7 - 8<BR>8 - 7<P>De massa (de buitenste bescherming) hoef je niet aan te sluiten.<P>Succes !!!!!<P>Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb voor mijn buurman getracht software in dat ding te krijgen 2110via dus mooi niet<BR>zoals andere leden van dit forem ook hun neus hebben gestoten, weet iemand of je de bewuste kabel bij echostar kunt kopen mad.gif" border="0mad.gif" border="0mad.gif" border="0mad.gif" border="0mad.gif" border="0mad.gif" border="0mad.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Hoi]<P>kan mij iemand helpen hoe moet ik een zelfgemaakt kabel maken.<BR>ik voorzie van twee kabels die je krijgt meestal ingelevert als je een printer koopt of een scaner. dus 25 pin.<BR>ik heb een echostar 2110 dsb 2ci.<BR>heb ik ook die nieuwe software nodige en waroom?<P>met vriendelijke groeten <P>thanks.<p>[ 24-09-2001: Message edited by: medecine ]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een echostart 2110 dsb 2ci.<BR> ik wil daar mijn funkaart middels een aston-cam ( moet ik nog kopen) op gebruiken.Moet ik dan de software van mijn echostardecoder veranderen.<BR>me systeem geeft aan dat ik software 300 heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...