Ga naar inhoud


Bouw aanvraag pas na 5 weken bericht.


puk5600

Aanbevolen berichten


Als het gaat om een lichte aanvraag, dient de gemeente binnen een termijn van 6 weken te beschikken. Is het een reguliere aanvraag, dan is deze termijn 12 weken. Mits alles binnen het bestemmingsplan valt. Als dit het geval is, en de termijnen zijn verstreken, dan zal de vergunning van rechtswege moeten worden verleend. Dit omdat de gemeente niet binnen de termijnen heeft beschikt.

 

Overigens wel raar dat je nog niks hebt gehoord. Wel een ontvangst bevestiging gekregen??

Link naar reactie
Delen op andere sites

de bestuurlijke regelementen en gemeente verordeningen zijn al in begin 2007 aangepast.

een gemeente hoeft helemaal geen enkele bevestiging of ontvankelijkheid van een dergelijke aanvraag meer te geven.

 

je bent dus verkeerd geinformeerd.

 

ze kunnen indien iets ontbreekt wel een termijn geven in hun schrijven opdat je binnen die termijn aanvullende informatie kunt naleveren.

echter om claims te voorkomen is in hun voordeel de procedure versoepeld (populair geschreven)

 

cheers

 

 

I Hope I Never

Split Enz

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mocht er in je aanvraag nog wat stukken ontbreken dan moeten ze dat binnen 4 weken laten horen.Zo niet dan kan je er van uitgaan dat je aanvraag in ieder geval compleet is .

Voor meer info kan je ook ff op de site v/d vrom kijken.

xtreme str 1.0 tetra , tri-sat Archsat/Astra1-Hotbird-Sirius-Astra2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: gamgra
Hoi,
Ik weet wachten duurt lang, maar kijk nog eens maar de kalender, lijkt mij precies 4 weken geleden.

gamgra


(schaam schaam) Ik zal in het vervolg eens beter op de kalender kijken en beter opschrijven ik heb 2 januari al meteen als week geteld. Dan zijn ze precies op tijd met het mededelen dat ik nog wat moet gaan veranderen in de tekening en wat extras toevoegen.

Het gaat om een oude garage afbreken en een nieuwe grotere terugplaatsen. Een behoorlijk gebouwtje in iedergeval.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

en ik dacht dat ze in onze gemeente langzaam waren.

 

voor de kerst een lichte bouwvergunning aangevraagd, 2 dagen later de bevestiging van ontvangst en 2 weken later de goedkeuring.

 

maar dat kan ook zijn omdat een bekend sat4all lid me heeft geholpen met tekenen. Daarvoor nogmaals: thanks wink

 

@topicstarter

 

heb je geen telefoon nummer gekregen van de gemeente of een contact persoon? die kan je altijd even bellen of er wat gebeurd..

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Zo niet dan kan je er van uitgaan dat je aanvraag in ieder geval compleet is .

 

dus wordt geen schrijven meer eraan gewijd om te bevestigen dat de aanvraag in behandeling genomen is.

 

dat is toch precies wat ik schreef satraver?

 

enkel als iets ontbreekt moeten ze je aanschrijven

 

overigens @all,

elke zich zelf respecterende gemeente heeft nu een website waar de aanvragen kunnen worden ingezien en voor de aanvrager is ook de status zichtbaar na inloggen, dus men hoeft niet meer te gaan bellen en of naar de burgerbalie te stappen.

 

cheers

 

 

I Hope I Never

Split Enz

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...