Shotfac Geplaatst: 29 januari 2008 Geplaatst: 29 januari 2008 Beste linux \ samba\ image experts, heb een vraag mbt tot een enigma image, wil de linux receiver benaderen via windows verkenner. SMBD en (NMDB ??)is\zijn gestart. root password heb ik gewijzigd van ipbox naar dreambox de volgende smb.conf is aangepast en geinstalleerd en smbd opgenieuw gestart Kan geen /etc/smdbpasswd aanmaken (weet niet of dit noodzakelijk is ??) [global] load printers = no guest account = root log file = /tmp/smb.log security = share server string = DreamBOX network services workgroup = workgroup netbios name = relook [Configuration] comment = Configuration files - take care! path = /var read only = no public = yes guest ok = yes [Harddisk] comment = The harddisk path = /hdd read only = no public = yes guest ok = yes vanuit windows connect ik dan \\relook\configuration en dan krijg ik het login scherm om een wachtwoord op te geven voor gast, maar geen enkel wachtwoord lukt ..ipbox/dreambox/share/"leeg" etc.. Als ik aangeef dat ik ga connecten met gebruiker root kom ik er ook niet in Weet iemand welke handeling geactiveerd dient te worden om te kunnen connecten ?? gr en dank Shotfac Niet katten maar lekker satten------------------------------VU+ SOLO
Zilverster Geplaatst: 29 januari 2008 Geplaatst: 29 januari 2008 @Shotfac, Citaat: [global] load printers = no guest account = root log file = /tmp/smb.log security = share server string = DreamBOX network services workgroup = workgroup netbios name = relook Onderstaande uit bovenstaande gedeelte klopt ? Citaat: workgroup = workgroup Wel vreemd omdat je wel een login scherm krijgt, maar ik ben ook geen expert, gr. Zilverster. You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.
Lucky_Luke Geplaatst: 29 januari 2008 Geplaatst: 29 januari 2008 En als je login en passwd leeg laat en gewoon op enter drukt?
Shotfac Geplaatst: 30 januari 2008 Auteur Geplaatst: 30 januari 2008 Origineel bericht van: Lucky_Luke En als je login en passwd leeg laat en gewoon op enter drukt? Thanks Lucky_Luke, dat werkt ja ??!! erg raar hoor, maar het werkt wel !! bedankt voor het juiste antwoord, wel handig natuurlijk !!! gr Shotfac Niet katten maar lekker satten------------------------------VU+ SOLO
Gast RAGBAK Geplaatst: 30 januari 2008 Geplaatst: 30 januari 2008 Zet eventueel: map to guest = Bad User in de [global] van je "smb.conf" file. Dan krijg je volgens mij niet eens een pop-up. Dan hoef je het login veld zelfs niet eens leeg te maken Cheers, RAGBAK.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen