Ga naar inhoud


RTL 8 niet in het Set Top Box pakket


rolandroland

Aanbevolen berichten

Er zijn juist heel veel mensen met alleen het Set-top-box pakket.

Ik dacht zelfs meer dan de helft van het totale aantal abonnee's.

 

De bron hiervan weet ik niet meer precies terug te vinden.

 

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 88
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Bij CDS het beeld wat mooier?

Ten opzichte van Digitenne wellicht. Maar op de kabel is het beeld weer veel mooier voor de Nederlandse kanalen dan van CDS hoor.

 

Ik vind het trouwens wel grappig, zowel de kabel die 8mb/s doorgeeft als satelietzenders die in een zeer hoge bitrate uitzenden (Duitse publieken, ORF, SR-info, nu DSF) ze vinden een hoge beeldkwaliteit normaal en brullen het niet van de daken. Ze doen het gewoon.

CDS die gemiddeld op 2,5 mb/s zit brult het hardst met "HET MOOISTE BEELD !!!! "

Hoe zet je de wereld op zijn kop :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is hetzelfde als jij die al jaren hier hetzelfde repeterende praatje, onder verschillende namen, blijft neerkalken.

 

Er zijn heel veel mensen, dat blijkt uit onafhankelijke onderzoeken, die vinden dat CanalDigitaal wel "Het mooiste beeld" heeft. Sterker nog die vinden kabelaars als UPC zelfs met een hogere bandbreedte voor het gevoel een slechtere beeldkwaliteit hebben.

 

Ik denk dat de meeste audio- en videofielen het hier met je eens zijn dat hogere bandbreedte echt een betere beeldkwaliteti met zich meebrengt. Echter is deze groep echt niet repressentatief te noemen voor het grootste deel van de klanten van televisieaanbieders. Het overgrote deel vindt kwaliteit zoals bijvoorbeeld CanalDigitaal aanbied meer dan voldoende. Nogmaals ik heb met eigen ogen gezien dat een al ouder iemand helemaal uit zijn bol ging van de spectaculaire beeldkwaliteit van Digitenne op zijn nieuwe 50 inch scherm. Terwijl dat ik mezelf op de kleuterschool waande en dacht dat ik een hele grote blokkendoos was tegengekomen.

 

Je hebt nu weer 28 postings achter je naam staan en daarvan is meer dan drie kwart oude praat onder een nieuwe naam. En alleen maar gericht op één ding. En dat weet je zelf ook maar al te goed.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste satwatcher, ik zou het op prijs stellen als je niet persoonlijk wordt.

Dat wordt ik ook niet naar anderen.

 

En je leest niet goed, als dit over me beweert. Verder geloof ik wel dat een grote groep mensen bij gebrek aan kennis CDS een mooi beeld vinden hebben, maar ik denk ook als de digitale kabel zich verder verspreidt dat dit beeld gauw bijgesteld wordt.

Zeker als er meer platte televisies komen.

 

Laat er maar eens snel een onafhankelijke test komen over de beeldkwaliteit van de verschillende aanbieders.

Ik hou graag van de waarheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Rob út Fryslân

Opjectiviteit is weer ver te zoeken.

Ik snap niet dat er mensen zijn die optreden als reclamezuil voor bedrijven.

 

De beeldkwaliteit van CDS is vergeleken met UPC digitale kabel inderdaad een flink stuk minder, een flink stuk ja.

Voorheen was dat anders, maar waar de digitale kabel investeerd en vooruit gaat blijft CDS steken op het oude niveau.

 

Helaas, maar iets anders kan je daar niet van maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Rob út Fryslân
De beeldkwaliteit van CDS is vergeleken met UPC digitale kabel inderdaad een flink stuk minder, een flink stuk ja.
Voorheen was dat anders, maar waar de digitale kabel investeerd en vooruit gaat blijft CDS steken op het oude niveau.

Helaas, maar iets anders kan je daar niet van maken.


UPC heeft een veel betere beeldkwaliteit dat CanalDigitaal. Dat heb ik op dit forum al meerdere malen gezegd. Daarom heb ik naast satelliet ook digitale televisie van UPC in huis.

Alleen zie ik het verschil maar 8 van de tien mensen die ik hier laat vergelijken, gaat overigens mooi door de PIP functie op mijn LCD scherm, zien dat verschil echt niet.

Over onafhankelijke onderzoeken gesproken. Het afgelopen jaar zijn er meerdere onderzoeken van onafhankelijke onderzoekbureau's geweest die een representatieve steekproef hebben gehouden onder digitale televisiekijkers in Nederland.

Overigens goed om te lezen dat Full-HD zegt dat het niet persoonlijk moet worden. Daar heeft hij gelijk in. Maar hij geeft in deze dus wel direct toe dat hij diegene is dat iedereen dankt dat hij is. Dat is helemaal niet erg alleen weten we dan wel met wie we te maken hebben.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Polleke2
Als ik zoiets zeg dan krijg ik gelijk vervelende emailtjes zonder afzender


En wat insunueer jij nu weer mad

Ik denk niet dat de beheerders van dit forum heel erg blij zijn met je uitspraken. Je zegt dus indirect dat dit forum zo lek is dat iedereen je email kan achterhalen. Dat moet dan toch wel omdat bij je persoonlijke profiel geen emailadres van je staat.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

@satwatcher,

 

Hoe ver zit je van je TV om het verschil te zien tussen UPC en CDS?

 

UPC levert nu eindelijk de verw8te kwaliteit voor het geld dat ze vragen :-D Zelfs nog eens op een oneerlijke wijze. Ze laten de analoge abonnees 16 Euro per maand betalen(!) Die betalen mee voor de 8 Mbit en vervolgens is het digitale (niet bij UPC maar bij andere kabelaars) gratis... De eigenlijke prijs voor de kabel kan een 10-tje of minder zijn.... De eigenlijke prijs voor die 8 Mbit is dan eigenlijk (als de helft van de kabel digitaal kijkt) niet 16 Euro per maand maar 24 Euro per maand(!)...

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

@littlesat

kwaliteit met een bijsmaak:

- big brother is watching you , ze kunnen precies bijhouden wat je kijkt.

 

-stroomverbruik van de tuners is enorm (ook in standby).

 

-geen eigen keuze van tuner (en voor een hd recorder € 9,95 huur p.m. extra)

 

-probeer eens 2 of 3 digitale tuners te krijgen , bij sat is dat duur word in dit forum verteld ( 3 x 7.95 ) maar bij upc is max. 1 tuner mogelijk.

 

verder is het de keuze van rtl8 om niet in het set top box pakket te willen. ( gewoon een centen kwestie )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een 37 inch Full HD scherm van betere kwaliteit zit ik 2 tot 2 1/2 meter van het scherm af.

 

Overigens is, in ieder geval voor mij, echt het verschil tussen 8 Mbits kabel en gemiddeld 3 Mbits satelliet voor de Nederlandse zenders goed zichtbaar.

 

Maar nogmaals ik bemerk met diverse kleine testjes bij kennissen, vrienden en familie die bij mij op bezoek komen dat meer dan drie kwart me wazig loopt aan te kijken en zegt geen verschil tussen beiden te zien. Sterker nog sommige vinden satelliet juist mooier omdat ze vinden dat het plaatje van de kabel "te vet en verzaadigd" op hen overkomt.

 

Prijzen zijn voor mij eigenlijk gelijk. Als ik toppakket bij CanalDigitaal neem dan betaal ik 42.50 per maand. Ik betaal nu iets van 46 euro per maand aan UPC maar dan heb ik wel HDTV tot mijn beschikking. Daarnaast zijn er natuurlijk meer themakanalen die voor de Nederlandse markt aantrekkelijk zijn.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Had CDS niet gewoon RTL8 kunnen weigeren

 

als er betaald/bijgedragen word voor doorgifte natuurlijk niet.

 

dan zou cds wel gek wezen.

maar dat doet de mol (en nu rtl8) natuurlijk nooit

 

maar dat gebeurde in de beginperiode zeker wel

er werd een bedrag per abonnee p.m. betaald voor doorgifte op de kabel.

de rollen zijn nu omgedraaid en de kabel betaald diverse zenders.

 

dit gaat ook op voor de sat en digitenne

 

zeker in de beginperiode werd de gehele distributie van rtl en sbs zelf bekostigd (annaloog met een luxcrypt decoder)

 

later ook overgenomen door multichoice in een gratis digitaal pakket!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...