Ga naar inhoud


RTL 8 niet in het Set Top Box pakket


rolandroland

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: marco24
welke interesante hd zenders heb je (waar je regelmatig naar kijkt)

al die thema kanalen .... eindigen die niet in dezelfde hoek als mrzap???

ACTIE PRIJZEN???!!



Ik kijk regelmatig Film1, Sport1, Discovery Channel HD en NGC HD. Daar mag jij dan misschien niet van houden. Ik anders wel.

Verder zijn voor mij sommige themakanalen die niet via de satelliet worden uitgezonden wel interessant. Maar dat is ieder zijn eigen keuze.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 88
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Gast Digital IQ
Origineel bericht van: Satwatcher
Dat is hetzelfde als jij die al jaren hier hetzelfde repeterende praatje, onder verschillende namen, blijft neerkalken.

Er zijn heel veel mensen, dat blijkt uit onafhankelijke onderzoeken, die vinden dat CanalDigitaal wel "Het mooiste beeld" heeft. Sterker nog die vinden kabelaars als UPC zelfs met een hogere bandbreedte voor het gevoel een slechtere beeldkwaliteit hebben.

Ik denk dat de meeste audio- en videofielen het hier met je eens zijn dat hogere bandbreedte echt een betere beeldkwaliteti met zich meebrengt. Echter is deze groep echt niet repressentatief te noemen voor het grootste deel van de klanten van televisieaanbieders. Het overgrote deel vindt kwaliteit zoals bijvoorbeeld CanalDigitaal aanbied meer dan voldoende. Nogmaals ik heb met eigen ogen gezien dat een al ouder iemand helemaal uit zijn bol ging van de spectaculaire beeldkwaliteit van Digitenne op zijn nieuwe 50 inch scherm. Terwijl dat ik mezelf op de kleuterschool waande en dacht dat ik een hele grote blokkendoos was tegengekomen.

Je hebt nu weer 28 postings achter je naam staan en daarvan is meer dan drie kwart oude praat onder een nieuwe naam. En alleen maar gericht op één ding. En dat weet je zelf ook maar al te goed.


Waarvan akte...maar ik drink 's avonds geen 'koffie' ....

Tuurlijk is het voetbal op DSF veel mooier beeld als Tele-2, als je dat zou gaan vergelijken dan zie je dat. Ik denk echter dat de meeste kijkers niet gaan vergelijken of het merken. Overigens bestrijdt ik het gemiddelde van 2,5 Mbit/S ...het is echt wel meestal gemiddeld 3,5 Mbit/S. Maar aan alles hangt een prijskaarjte en DSF als zender zal er Astra echt dik voor betalen dunkt me.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoeveel Duitsers zijn er inclusief Oostenrijkers en Duitssprekende Zwitsers en Hoeveel Nederlanders zijn er...

 

Wat kost dan 8MByte bandbreedte per Duitser en wat kost dan 3.5Mbyte bandbreedte per Nederlander...

 

Einde discussie(!?)

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Rob út Fryslân
Origineel bericht van: Satwatcher
Ik kijk regelmatig Film1, Sport1, Discovery Channel HD en NGC HD. Daar mag jij dan misschien niet van houden. Ik anders wel.


Ik denk idd dat men die HD beelden eerst op een goed scherm moet zien voor men gaat oordelen of die 4 euro meerprijs bij UPC gerechtvaardigd is.

Al zou die meerprijs 10 tot 15 euro hoger zijn dan nog is dat gerechtvaardigd voor de liefhebber van televisie genot.
Het is absoluut onvergelijkbaar met gewone SD televisie, alsof je er zelf in zit.
HD kijken is gewoon echt ontspannend genieten.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat mij betreft laten ze RTL 8 lekker uit het Set-top-box pakket.

Ik zap er wel is langs (Voorkeuze 28 bij mij !), maar ik blijf er zelden een tijdje hangen.

 

Persoonlijk vind ik het belangrijker dat de prijs van het Set-top-box pakket weer flink naar beneden gaat, Tenslotte wordt dit pakket veel afgenomen door b.v. mensen op de camping.

Als het in de abbonnementsprijs gaat schelen mogen ze wat mij betreft Net 5 er ook uit halen.

Zolang ze maar de belangrijke zenders RTL 4/5/7, SBS 6 en ook Veronica/JETIX (voor de kinderen) er in laten.

 

 

Wat betreft de beeldkwaliteit :

 

Een aantal mensen vind het leuk om daar te pas en vooral te onpas over te beginnen.

Ik ben het met Satwatcher eens. De beeldkwaliteit bij Canaal Digitaal is gewoon goed. Zeker als je het vergelijkt met de analoge kabel en Digitenne.

Bij ons in de buurt kijkt vrijwel iedereen nog analoog en als ze dan bij ons op bezoek zijn zijn ze onder de indruk van de beeldkwaliteit (en ook van het grote aantal zenders !)

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

SetTop Pakket nog goedkoper.... mmmm.... eigenlijk heb je weg gelijk. In Duitsland o.a. zijn deze zenders ook gratis. Echter Duitsland is zeer uitzonderlijk... In o.a. Frankrijk is dit weer niet het geval en kost het weer minstends voor het kleinste pakket zo'n 20 Euro...

 

Voor TV ben je in Nederland (als je ff aanschaf spul weglaat) minimaal 4.17 kwijt, 6.95 of 16 Euro voor het goedkoopste TV tarief. In Duitsland is dat gewoon gratis... En dan ook nog eens in 8 MB uitvoering...

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja maar daar kijken ook een paar miljoen mensen meer naar de reclame smirk (meer inkomsten voor de omroep dus, die zijn eigen transponderruimte financieert.

Bovendien is Duitsland slechts voor een klein deel bekabelt. In Nederland heeft 98% van de bevolking kabel, of kan kabel nemen.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
SetTop Pakket nog goedkoper.... mmmm.... eigenlijk heb je weg gelijk. In Duitsland o.a. zijn deze zenders ook gratis. Echter Duitsland is zeer uitzonderlijk... In o.a. Frankrijk is dit weer niet het geval en kost het weer minstends voor het kleinste pakket zo'n 20 Euro...

Voor TV ben je in Nederland (als je ff aanschaf spul weglaat) minimaal 4.17 kwijt, 6.95 of 16 Euro voor het goedkoopste TV tarief. In Duitsland is dat gewoon gratis... En dan ook nog eens in 8 MB uitvoering...

In Frankrijk kan je gratis het TNT pakket nemen hoor (FTV). Via DVB-T FTA.

Voordeel wat wij wel hebben is dat we b.v. Discovery in de standaardpakketten hebben. In Duitsland heb je dan nog D-max, maar in Frankrijk? En bij Sky UK ben je nog meer kwijt. NGC, MTV en Jetix zijn ook niet (overal) gratis.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
In Duitsland is dat gewoon gratis... En dan ook nog eens in 8 MB uitvoering...


Deze discussie is ook al eens in een andere draad opgedoken
(DVB-T).
Duitsers betalen een smak kijkgeld. Oostenrijkers en Zwitsers dacht ik ook. Daar wordt o.a. DVB-S en DVB-T voor de publieke zenders van betaald.
En aleen Duitsland al heeft, meen ik, 80 miljoen inwoners.

M.a.w.: geld zat!

Verder hebben de Duitstalige zenders, de commercielen een gigantische markt. Door het bergachtige gebied in de zuidelijke helft plus Zwitserland plus Oostenrijk zijn er enorm veel schotelkijkers.
En in tegenstelling tot bv in Engeland zijn schotels + accessoires overal te koop. (In Engeland heeft SKY de facto een monopolie,al kan Freeview daar nu eindelijk verandering in brengen.)

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoe kom je daar bij dan ? Heb veel kennisen daar wonen Die hebben daar nog nooit over gehad en het zijn nederlanders die daar wonen die zeggen het meteen als ze ergens voor moeten betalen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit zeer regelmatig tegen de voet van de Pyreneeen aan (Zuid-West Frankrijk).

Ik heb een doogewoon DVB-t ontvangertje gekocht voor 20 euro, bij een groot warenhuis.

Met een kamerantennetje, kijk ik 16 Franse kanalen, gratis en voor niets, in perfecte kwaliteit.

Voor ontvangst van de Nederlandse kanalen, via de sat, moet ik betalen, en is de kwaliteit een stuk minder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een standaard DVB-T transponder heeft zo'n 15 Mbit/sec bandbreedte (in Nederland heeft de mux 3 en 4 20 Mbit daarom zijn deze muxen ook wat storings gevoeliger)... Daarom met 4 zenders is het bij 3 Mbit/sec al zo', 12 Mbit/sec. Dus net 4 zenders per kanaal bij DVB-T evenaard het satelliet misschien....

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: m.boretti
Ik zit zeer regelmatig tegen de voet van de Pyreneeen aan (Zuid-West Frankrijk).
Ik heb een doogewoon DVB-t ontvangertje gekocht voor 20 euro, bij een groot warenhuis.
Met een kamerantennetje, kijk ik 16 Franse kanalen, gratis en voor niets, in perfecte kwaliteit.
Voor ontvangst van de Nederlandse kanalen, via de sat, moet ik betalen, en is de kwaliteit een stuk minder.


Klopt ik vind het ook in en in triest dat wij voor een vergelijkbaar pakket in Nederland wel moeten betalen.
In alle landen om ons heen behalve Belgie liggen ze in een deuk als ze dit zouden weten.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat wij in Nederland voor DVB-T moeten betalen (is wel ff off-topic) komt omdat KPN er ook wat aan moet kunnen verdienen... Die zijn immers geprivatiseerd(!)

 

En wat verwacht je wat de kabel gaat tegenstribbelen als dat pakket geheel gratis wordt... Concurrentievervalsing???

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

CDS zou gewoon de pakketten opnieuw moeten indelen.

 

Zo zou dan bijvoorbeeld RTL8 naar het Set-top-box gaan, en dan bijvoorbeeld het Gesprek (waar niemand naar kijkt) naar het Basispakket zetten. Dan de VRT naar het basispakket, en uit het Basispakket dan bijvoorbeeld een paar MTV-kanalen halen, die dan verhuizen naar het Familiepakket. Ik denk dat je daar veel mensen blij mee zou maken...

 

Ik heb op een ander forum al eens een nieuwe pakketindeling bedacht, maar ik weet niet of ik die hier mag plaatsen...?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...