Ga naar inhoud


[7020S] hoe een CDS kaart aan de praat krijgen en met welke emu ?


Gast Kuc

Aanbevolen berichten

Hallo

 

Ik ben behoorlijk nieuw hier. Ik ben sinds 2 dagen een bezitter van een DB 7020. door de topics van sat4all is het mij gelukt, om gemini er op te zetten. al een keer een vastloper gehad en het flash weer hersteld.

een rotor kunnen afstellen maar zit nu echt helemaal vast.

 

ik krijg mijn canal+ kaartje niet aan de praat. (orgineel).

Hoe krijg ik een emu in mijn dreambox.

in welke map moet hij komen in mijn dreambox.

welke moet ik hebben de cccam of de Gbox of een totaal andere.

 

kan iemand mij in de goede richting schoppen.

of mij een link sturen waar ik dit kan lezen.

 

heb de zoek functie meerdere malen gebruikt, en ook de database gelzen. alleen kom er even niet meer uit.

 

zou graag wat hulp willen...

dank u

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo,

 

Allereerst welkom op het forum.

 

Als je gemini erop hebt staan, dan kun je, als je op de blauwe knop drukt, add-ons downloaden. Hier staan ook emu's bij. Ik heb goede ervaringen met cccam.

 

Echter om van de download mogelijkheid gebruik te kunnen maken, moet je wel eerst een aansluiting hebben met het internet.

 

Succes.

 

PS, gebruik de volgende keer even een duidelijkere titel. Dat weet iedereen direkt waar het om gaat wink

Und TschjuB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: naitsirhc
Wat wel verstandig is, is je var folder naar een USB stick te platsen. Dit zal ook allemaal op dit forum te vinden zijn.....


Dat geldt alleen voor de verouderde dreamboxen zoals 7000 en 500. NIET nodig met de 7020, of met de andere nieuwe boxen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Is er iets wat 1, 2 , 3 te realiseren is en wat echt handig is om te hebben of te doen op dreambox.

 

of een link met wat er allemaal mogelijk is .

 

heb mischien nog 1 vraag. heb gemerkt dat er behoorlijk wat emu 's zijn. is het zo dat je bv met de ene emu iets kan dat je met een ander niet kan en visaversa.

 

hopelijk is dit niet teveel gevraagd, want ik lees ook heel vaak als antwoord dat iemand de zoek functie maar moet gebruiken en dergelijk.

vast bedankt

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kuc,

 

Er zijn zoveel onderwerpen en mogelijkheden met een dreambox, dat kun je niet zomaar even uitleggen. Daarom is het raadzaam om veel topics in het dreambox gedeelte te lezen om het daarna gewoon op je eigen dreambox te testen ( moet het wel geschikt zijn voor je type dreambox ). Uiteraard loop je dan tegen wat problemen aan, aarzel dan niet, open een nieuw topic met een goede beschrijving van je probleem / idee. Gegarandeerd dat je dan een goed antwoord kan verwachten.

 

Er zijn behoorlijk wat verschillende images, maar dat is meer een persoonlijke smaak, welke je verkrijgt door een aantal images te testen op je dreambox.

Ook zijn er verschillende emu's ( softcams ). De meest gebruikte zijn CCcam, Mgcamd, Newcamd, Camd3, Gbox, Evocamd, camx, evocamd, radegast.

Elk emu heeft zijn voor- en nadelen. Met CCcam kun je bijv eenvoudig cardsharing binnenshuis realiseren. Cardsharing is gebruik maken van één smartcard ( abonnement ) door meerdere ontvangers ( dreamboxen, DGstation ).

Ook kun je bijv via mounten van een hardeschijf van je pc, films, dvd kijken op je dreambox of net andersom.

 

Dus door er veel tijd in te steken, leer je het vlugst wat er mogelijk is met een dreambox.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

 

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het voor elkaar in principe is mijn probleem opgelost.

 

maar he toch een vraag over de cccam..

ik had keuze uit deze 2 cam 's...

CCcam 2.0.5

CCcam 2.0.5 / NewCS 1.50

 

ik heb voor CCcam 2.0.5 gekozen, zonder dat ik de reden wist.

wat is nu het verschil tussen deze 2 CCcam 's

wederom bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

cccam 2.0.5 is een emu(lator (= softcam) en cardserver (dus om je kaart te lezen zegmaar) ineen. je kan dit ook combineren als je wilt (om wat voor reden dan ook) door cccam 2.0.5 enkel en alleen als emu in te zetten en newcs als cardserver

 

zegmaar hetzelfde als de 1 drinkt z'n koffie zwart, de ander met melk en suiker. het resultaat is hetzelfde : een lekker bakkie leut bij een televisie-avondje smile

 

 

 

 

merDe

deze ruimte is te huur
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...