Ga naar inhoud


Iemand al ervaring met HDTV via PC?


Mike Philippens

Aanbevolen berichten

Ik vraag me af of er al iemand ervaring heeft met (Casema) digitale TV via de PC in HD? Ik heb gezien dat er PCI kaarten zijn voor DVB-C die geschikt zouden zijn voor HDTV, maar ik erg benieuwd naar ervaringen.

 

Mijn plan (lange termijn...eind '08) is om een HTPC in elkaar te knutselen, en daar zou dan ook digitale tv mee moeten worden gekeken/opgenomen.

 

Een en ander moet kunnen werken met mijn Newcs kaartservertje. De HTPC gaat in de woonkamer werken, de rest heeft dboxen/dreambox.

Link naar reactie
Delen op andere sites


DRG,

 

Dat is "gewoon" een software decoder for MPEG4. Kijk maar op de site (http://www.knc1.com/d/produkte/digital_dvb_c.htm). Daar zie je dat ze Cyberlink PowerDVD 7 OEM mee leveren met die kaart.

 

Jammer genoeg zit er geen hardware MPEG4 decoder op. :-(

 

Als dat wel zo was, en er was ondersteuning voor Linux dan was het de beste DVB kaart op de markt :-)

 

Hein

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: grunnsat
Er bestaan bij mijn weten geen tuner kaarten met opgebouwde MPEG-4 decoder, en ik verwacht ook niet dat ze komen. Al die functionaliteit kan veel beter op de videokaart zitten, die is gebouwd voor dat soort werk.

Dat bedoel ik: het maakt dus niet uit; de DVB kaart pakt de stream op en stuurt het naar het scherm (de videokaart dus) en die 'helpt' dan eventueel als ie dat kan.

Ik was even bang dat het op een of andere manier op die DVB kaart moest zitten en dat je anders aangewezen zou zijn op de softwarematige toestanden die bij zo'n kaart geleverd worden.

Maar primair ging het me erom of er al hier en daar naar HD wordt gekeken via een (HT)PC. Ik ben namelijk bezig om een beetje leuke HTPC te ontwerpen en daar hoort dan ook digitale tv in HD kwaliteit bij.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mike,

 

hoe er wel rekening mee dat bij zowel ATI als nVidia de MPEG4 acceleratie alleen werkt onder windows. Dus als je er aan zit te denken om een Linux HTPC te bouwen dan moet je wel een stevige processor gebruiken als je HD wil gaan kijken.

 

Verder is er op gathering.tweakers.net een zeer uitgebreide thread over het bouwen van een HTPC met HD ondersteuning.

 

Hein

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Nou, weergeven ....

 

Iedere tunerkaart kan een HDTV stream doorgeven, dus de FloppyDTV kaart ook. Het maakt voor de tunerkaart niet uit of hij een conventionele SDTV stream of een HDTV stream doorgeeft. Het ligt aan de achterliggende software en hardware hoe die stream afgehandeld kan worden. Sommige (oudere) tunerkaarten hebben ook nog een hardware MPEG-2 decoder aan boord voor SDTV, maar dat is niet meet nodig tegenwoordig. Tunerkaarten met een MPEG-2 & MPEG-4 (voor HDTV) decoder bestaan niet bij mijn weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Graag zou ik willen weten of hiermee ook Cardsharing mogelijk is.

 

Zo ja, welke software moet ik hiervoor gebruiken.

 

Heb het internet aardig afgestruind maar kom alleen maar dvb-t tegen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...