Ga naar inhoud


Iemand al ervaring met HDTV via PC?


Mike Philippens

Aanbevolen berichten


Origineel bericht van: grunnsat
Hardware cardsharing is mogelijk met SmartWi, er zou gewerkt worden aan een softcam oplossing.

Die is er al. Ik ken 2 mensen die een FloppyDTV hebben draaien in combinatie met:

* DVB Viewer 3.9.2
* winCSC (acamd moet ook werken maar daar is de configuratie wat moeilijker, voordeel is dan wel dat je dan softCSA niet nodig hebt)
* softCSA

Windows MCE (ook Vista) hebben sowieso nog een probleem met HDTV, maar SDTV werkt wél gewoon. Je moet er wel eea aan truuks voor uithalen, want zo uit de doos ondersteunt ie geen DVB-C. Ik meen dat de truuk eruit bestaat dat je 'zegt' tegen MC dat het een DVB-T kaart is. Kanalen moet je dan wel handmatig instellen of een settingsfile van iemand anders overnemen.
Media Portal werkt wel met HDTV, maar die heeft weer problemen met softcams. Acamd moet dan weer wel werken heb ik gelezen.

Disclaimer: ik heb dit zelf (nog) niet geprobeerd. Ik heb dit van mensen die het doen en waarbij ik iig wél zeker weet dat het werkt. Later deze maand is mijn HTPC af en kan ik uit eigen ervaring melden wat wel en niet werkt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Inmiddels heb ik de boel draaiende. Ik moet nog wel een fatsoenlijke transponderlijst hebben voor DVBviewer, maar nu heb ik een aantal kanalen feilloos in beeld. Ook Brave HD bekeken en dat ziet er perfect uit.

 

Setup:

DVBviewer Pro

Acamd in de /plugins directory van dvbviewer

gaan met die banaan!

 

De Acamd config uiteraard even goed instellen, maar dat lijkt me niet het moeilijkste.

 

Ik heb een Gigabyte mobo met een RS780 chipset, dus met hardwarematige HD decoders. Om te zorgen dat ie die ook gebruikt moet je eerst PowerDVD (HD versie) installeren en DVBviewer vertellen dat ie de Cyberlink codecs moet gebruiken voor H264 streams. Daarbij moest ik ook nog zeggen dat ie de nieuwe Vista overlay methodiek moest gebruiken (ik draai onder Vista Home Premium). Toen ik dat gedaan had, zag ik de CPU usage dalen naar 20% (kwam van 60%). Een teken dus dat ie de hardware accelleratie aan heeft gezet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Gast Psycho_Bartje

Ik heb al wel de wat oudere Terratec Cinergy 1200 waarmee gewone digitale tv prima te doen is, maar Terratec heeft sinds kort de Cinergy C PCI HD waarmee ook HDTV mogelijk moet zijn. Ik ben reuze benieuwd, iemand al ervaring ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...