Ga naar inhoud


Tijd voor een image, vinden jullie niet? ;)


Gast Siroj

Aanbevolen berichten

Dan nog 2 correcties;)

- Enigma draaide al op de dbox2 voordat de dreambox op de markt kwam en is dus geen initiatief van dream multimedia.

- Het schrijven van de enigma drivers voor de DGS boxen is NIET door een belg gedaan.

En inderdaad DGS heeft niets met enigma te maken, maar het draait wel;)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 77
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Citaat:
Enigma draaide al op de dbox2 voordat de dreambox op de markt kwam en is dus geen initiatief van dream multimedia

 

Het DBOX project stamt uit februari 2001 (project admin: TMBINC). Toen was er nog helemaal niets, alleen maar een idee. Het eerste prototype dreambox is uit juni 2001 waar toen al een hele brakke versie van enigma 1 op draaide, geschreven door: Je raad het al: TMBINC (GUI) en Ronny Strutz (LL en drivers), ook toen al programmeurs bij Dream Multimedia.

Wat wel waar is, is dat de dbox II er eerder was dan de dreambox, maar toen wel nog met originele premiere-world firmware. De ontwikkeling van de Dreambox is geheel parallel geschied met de ontwikkeling van enigma op een dbox II, alleen was de Dreambox toen nog niet bekend bij het publiek omdat hij nog in ontwikkeling was en er geprogrammeerd werd op een development board.

Waarom ik dit weet? Simpel omdat de distributeur in Nederland er een soort Dreambox history-doc over geschreven heeft en ik denk niet dat iemand het beter weet dan hij. Hij was er immers vanaf het begin af aan bij tijdens "hacker-meetings" in Frankfurt en Kampf Limpfort in 1999 en 2000 toen het idee van de Dreambox geboren werd.

Feit is dat enigma 1 zoals wij dat nu kennen er alleen is door de inzet (en financiele support) van Dream Multimedia en daarnaast door alle mensen die er plugins voor schrijven.

Daar heeft DGstation in ieder geval helemaal NIETS aan bijgedragen.

Prima dat het allemaal een beetje werkt op een mutant en een relook, maar blijf wel je feiten checken:-)

Ik vind het in ieder geval enorm lovenswaardig dat Ronny Strutz en Felix Domke de software volledig open source geschreven en gelicenceerd hebben. Dat ondanks alle nadelen van goedkope fabrikantjes die geen software ontwikkelen maar alleen op het succes van een ander mee kunnen (proberen) te liften en dat niet eens echt voor elkaar krijgen.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas voor al jullie negativo's. Enigma 2 Abcom versie door Jirca deze week gereleased. 2 tuners zouden al werken, maar is test versie op denktenk te downloaden.

 

Hi all,

 

As of today, my api3 tuner driver detects both tuners and can control them both. There is still a little problem with the tuning, but this might also have to do with not having a demux running. The demux never gives back any results (after all it is a framework only) so enigma will think that the tuner is not tuned. I’ll leave the tuner driver this way for a while, and start working on the demux. As soon as the demux is up and running, I will look back at the tuner part again to find out what is going wrong.

 

Still a bit of progress, and some good news

 

will get back to you all soon!

 

Ik kan al bevestigen dat de eerste versie van enigma2 bij mij al sinds 2 weken stabiel werkt op de 400s, alleen niet met de juiste drivers voor de 2e tuner.

 

Als Jirka dit aan de gang krijgt in de final versie dan verdiend ie een gouden kroon.

 

Dit kan de nieuwe series van Ipbox/Relook een super boost geven. Ik denk dat ze in Korea de vlag gaan uithangen.

 

Toxic, helaas kun je het zelf niet meer testen :-)

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom dit nooit goed kan werken op een 400, heeft peterg al haarfijn uitgelegd. Een Dreambox DM7025 met veel krachtigere CPU en snel DDR geheugen kan het maar net draaien, dan zeker een 400S niet met langzaam geheugen en de relatief trage PPC.

Vergelijkbaar met Enigma II op een DM600 of een DM7020. Dat draait ook voor geen meter.

Misschien zou zowel DGstation als ook ABcom zijn energie in een eigen software moeten steken die ook voor het eigen platform gemaakt en afgestemd is. Als ze zo door blijven prutsen zullen ze nooit hun (best) mooie hardware aan de man krijgen.

Dit is allemaal maar prutswerk en wederom een bewijs dat DGstation kennelijk de software van Dream Multimedia beter vind dan de software uit hun eigen huis.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

De screenshot van de Abcom/Jirka versie heb ik nog niet, zit nog in de test versie, en de 400s is de huiskamer ontvanger, dat wordt ruzie maken als ik daar een test versie op zet. Dat wordt dan iets voor het weekend. Maar Jirka kennende maak ik me geen zorgen.

 

De screenshots van PB-enigma 2.0 kan ik je wel geven, maar is volgens mij al oud nieuws.

 

 

 

 

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toxic,

 

Helaas klopt je verhaal niet inzake de snelheid van enigma 2, ik heb geen problemen met de PB-enigma op de 400s. En ik denk dat als enigma2 inderdaad werkt met 2 tuners dan ben ik tevreden. Ik hoef niet 100 plug ins te hebben, ik ben tevreden met een uitgeklede basic enigma met de juiste softcams erbij. Iedereen mag zelf beslissen of men het geheugen vol gooit met bijzaken die inderdaad de 400s langzaam zal laten worden.

 

Wel inzake de software, ze hebben wat aangeklooid, mee eens. Maar ik gebruik vanaf het begin enigma1 op de 400s en 200s en deze werkt stabieler als ooit op mijn Db7000s heeft gedraaid.

Maar ik zie geen probleem, laat enigma 1/2 maar de beste Linux distributie zijn voor deze hardware. So what!

 

Daarnaast heeft de 7025 pas perfect gewerkt met de Ronaldd images, voorheen was het ook vaak aanklooien. Het valt of staat vaak met de ingeving van enkele hobbyisten.

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor zover ik weet heeft Ronaldd niets aan enigma II veranderd, hoogstens fucties toegevoegd. De stabiliteit is dus het werk van de fabrikant en niet van hobbyisten. Pli voor de 7025 draait ook stabiel en de nieuwe gemini ook.

Het is maar net op welke cvs versie je zo'n image op baseerd. Zitten daar bugs in, zullen die bugs hoogstwaarschijnlijk ook in de hobbyversies zitten.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even off topic, vroeger kon ik afbeeldingen plakken in het bericht, nu alleen maar links. Klopt dit?

 

Dan kanik even de screenshots bijvoegen, ik heb deze alleen als bmp op mijn hd.

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Let op: de enigma2 versie van Abcom mist nog een juiste driver voor de demux. Hij is dus echt niet af. Ik weet zelfs nog niet in welke mate de drivers van Arvy al zijn opgenomen.

 

Belangrijkste is wel dat de 2e tuner nu herkend wordt, maar het wordt nog een heel karwei voor Arvy, want zover ik weet gebruikten de Koreanen hiervoor een truuk om de 2 tuners te laten werken.

 

In ieder geval zijn er 2 teams aan het werken, Jirka is bezig met enigma2, Arvy houdt zich bezig met de 2e tuner. Het wordt nu echt spannend.

 

Daarnaast moeten wij denktenk ook dankbaar zijn, het gebeurt immers allemaal op zijn forum.

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Paardengek,

 

Ikzelf heb dus meerdere Cubecafes/Ipboxen bij mijzelf en kennissen staan, maar Enigma1 draait rete stabiel. Feit blijft dat de instructies van Jirka duidelijk zijn, het geheugen moet ontzien worden. Teletekst werkt goed zolang je deze niet in de cache laat vollopen etc..

 

Dit zal bij enigma2 hetzelfde zijn.

 

Maar ik denk dat als de basis staat, met de nieuwe generatie Cubecafes met snellere processoren, ondersteuning van smartmedia en grotere geheugens wij ook dit probleem opgelost krijgen. De distributeurs hebben destijds de Koreanen tegengehouden om nieuwe ontvangers uit te brengen zolang zij geen goede images kunnen bouwen. Als zij maar zorgen dat de drivers in orde komen, dan kunnen zij een basic image afleveren en kunnen de hobbyisten meteen gaan ompatchen.

 

Jammer dat je de 400s verkocht hebt, maar nu is de kans om hem nog goedkoop terug te kopen. Als enigma2 echt functioneert dan zal de gebruikte toch wel duurder worden.

 

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Dutchsat1

Dit zal bij enigma2 hetzelfde zijn.


Ho, je kunt enigma2 absoluut niet vergelijken met enigma.

Enigma2 vraagt tot 4x zoveel resources, en draait daarmee voor het gevoel nog steeds trager (op vergelijkbare hardware).

De 7025 heeft echt de minimale specs om enigma2 op te draaien.
Probeer het maar, en je zult zien wat ik bedoel.
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Pieterg:

We zullen zien;) Ik heb enigma2 al een aantal weken op één van mijn testmachines (400s) draaien en voor een alfa draait ie best lekker.

 

@Toxic:

Ik ben een hobbyist met goede contacten met DGS

Jij bent een hobbyist met goede contacten met (de importeur van) Dream multimedia.

Dat zijn schijnbaar tegengestelde belangen.

DGS heeft lang voor Dream dat lukte een linux ontvanger een met werkende twin-tuner op de markt gebracht.

Ik heb regelmatig de zwakheden van Dream tegen het licht gehouden.

Jij hebt regelmatig de zwakheden van DGS tegen het licht gehouden.

Met de inzet van derden is de Dream een goed produkt geworden, maar dat geldt ook voor de DGS boxen.

Het zwart maken van een ander produkt kan tegen je gaan werken, dat heb ik dus nooit gedaan...

Want op het eind zijn het de users zelf die beslissen welke ontvanger het best bij hun en hun budget past.

 

Komende maand komt DGS met de CubeRevo (HDTV ontvanger). Ik hoop dat dream (eindelijk) snel zal volgen.

 

@ paardengek:

screenshots: http://www.denktenk.com/e2/e2.htm

Enigma2 is gereleased voor 250, 400 en prime.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Dutchsat en denktenk,

 

Ik zal de cubecafe 250, die ik hier nog staan heb, flashen met enigma 2. Ik ben benieuwd !!

De screenshots lijken niet verkeerd.

De 400 heb ik inderdaad verkocht, en heb daarvoor in de plaats een dreambox 7020 gekocht.

 

Ik heb op de mutant 200 en op de relook 400 ook gespeeld met enigma 1. Eerst was ik vrij enthiousiast, maar later kwam ik tot ontdekking dat enigma 1 eigenlijk te veel vraagt van de hardware en dat geldt met name voor de mutant 200. De Relook 400 draaide wel redelijk stabiel op enigma 1, maar ja de tweede tuner was nu onbruikbaar. Bij de 200 bij gebruik van teletekst, liep het apparaat steeds weer vast. Vandaar dat ik geheel van enigma 1 ben afgestapt.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...