Ga naar inhoud


Tijd voor een image, vinden jullie niet? ;)


Gast Siroj

Aanbevolen berichten

Daar zit je fout. Ik maak niets zwart, ik weerleg wat jij schrijft.

Ik heb altijd gezegd dat ik de dgstation voor het geld prima producten vind, maar als ik dan zie dat sommige mensen ze (ten onrechte) te ver ophemelen en er zelfs mensen zijn met opgeheven hoofd willen beweren dat een relook 400S beter is dan een DM7025 of een 400S beter is dan een DM7020S kan ik alleen maar "kop schudden" en die onwaarheden weerleggen, want als je zoiets beweerd, heb je van de hele materie absoluut gewoon geen kaas gegeten.

Dat veel mensen een miskoop hebben gedaan met een mutant of relook mag duidelijk zijn uit alle leden die je eerst in dit forum zag en nu in het Dreambox forum. Dat wil in ieder geval zeggen dat je de beide niet kunt vergelijken en met miskoop bedoel ik dan ook dat iemand op basis van verkeerde informatie een box koopt waar hij naderhand spijt van krijgt en dat is precies wat ik zeg. Als iemand ze dan wel gaat vergelijken en daarbij de realiteit wat verdraait, geef ik met goede argumenten tegengas om te voorkomen dat een newbee die zoiets leest een miskoop doet.

Ik heb ze beide gehad en ik zou een 400S met flinke hdd nog niet eens met een DM600PVR zonder hdd willen ruilen.

Als je een relook koopt, moet je er gewoon firmware op basis van de dgstation firmware op draaien. Ga je daar enigma 2 op draaien (ik twijfel dat het ooit fatsoenlijk zal werken met twee tuners), dan koop je simpelweg beter een "echte" DM7025. Ga je op een relook 400S enigma 1 draaien, koop je beter een "echte" Dreambox DM7020S.

De manier waarop twee tuners draaien op een chip die eigenlijk maar met 1 tuner overweg kan is namelijk ook nog eens een knullige hardware oplossing. de Relook 400S is nooit een echte twintuner geweest.

Dat is gewoon een persoonlijke mening en heeft niets met het feit te maken dat ik één keer in de 2-3 maanden bij de distributeur van de dreambox over de vloer kom. Als ik namelijk ooit iets vind dat beter werkt dan een Dreambox stap ik net zo hard over als jullie.

De Dreambox is niet zaligmakend, maar naar mijn persoonlijke mening wel de beste Linux box die er op de markt is. In ieder geval op dit moment.

En wie er eerder een twin tuner op de markt had is voor mij irrelevant. Het is voor mij geen spelletje. Er zijn voor mij dan ook geen winnaars en verliezers, alleen maar favorieten en afdankers.

Als je dan toch een spelletje wilt spelen, vraag ik me af wie het eerst een linux twin tuner op de markt had waar je ook daadwerkelijk op het Nederlandse pakket NED1 mee op kon nemen terwijl je naar RTL4 keek en dat zonder storingen en ernstige lippsync problemen. Dat heeft bij DGstation zo'n anderhalf jaar geduurd en is wel een BASIS-functie van een twintuner:-)

Eigenlijk is het nog steeds niet opgelost, maar meer omzeilt. Dat kan ook niet anders als je de twee streams van de beide tuners in één stream gaat samenvoegen en dan naar de enkele tuner input van de STB4500 gaat sturen. Dat gaat alleen werken met veel truucen en freaken. Goedkoper is het wel en dat is natuurlijk voor de consument met de kleine buidel prima.

Heb je wat meer geld, heb je echt meer aan een DM7025. Dat is geen afkraken, geen ophemelen, maar gewoon een klinklaar feit.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 77
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

@toxic

 

Dit is wel offtopic maar het valt inderdaad op dat hier geen moderator zit die toch positief de zaak mee benaderd, er is software die stabiel draait en ja je zult als gebruiker toch wat inspanningen moeten doen en net de juiste zet moeten krijgen maar daarvoor log ik toch in op een forum hier of bij denktenk. Toen je zelf nog de 400s had, benaderde jij het forum anders dan nu. Ook je vriend Michel was destijds importeur van Relook en ik heb het idee dat jullie beiden inderdaad teleurgesteld waren en dat dit heel vaak in je kritiek doorsijpelt zonder oog te hebben voor de nieuwe ontwikkelingen cq. steeds kritisch te blijven. Natuurlijk is de huidige Dream 7x reeks wat ruimer in de jas qua processor etc, maar je spreekt dan ook van een flink hogere prijsklasse. Dream is gewoon duur en ik vind hun ontvangers afschuwelijk uitzien, maar dat is persoonlijk en ik ga dat niet steeds verkondigen op het dream forum. Ook ik kan steeds schreeuwen dat de 7000s genoeg gebreken heeft, is toch de meest gebruikte dream, maar doe dit niet (meer). Want ook de 7000s werkt goed als men de gebreken voor lief neemt. Je merkt gewoon dat hier een moderator zit die zelf geen relook/Cubecafe (meer) heeft en dus altijd zaken vergelijkt met de grote broer en dit bij elk nieuw initiatief. Dit is eigenlijk niet goed, hoewel je toch wel redenen hebt maar dat is denk ik niet de essentie van de opmerkingen van denktenk. Ik log met plezier in bij denktenk en nu minder bij sat4all voor mijn Relook en dat mag eigenlijk niet zo zijn.

 

Ik beschouw Cubecafe als de volkswagen van de Linux ontvangers, en een moderator op dit forum zou dit altijd in het achterhoofd moeten houden cq. zaken nu eens positief benaderen. Even het laatste zetje meegeven om toch de zaak aan het lopen te krijgen. Iz Enigma: Enigma is de windows van de Linux set-top box en elk initiatief om tot een standaard te komen over meerdere hardware lijnen moet gestimuleerd worden. Wij rekenen de PC leveranciers ook niet af op hun OS maar op hun hardware. Het is van de zotte dat iedere hardware leverancier eigen software ontwikkelt. Mijn indruk is dat jullie maar vinden dat dit gepikt is van Dream,

deze discussie hoort hier echter niet thuis. Het gaat aich om een algemeen belang en dat is groter.

 

tot slot: Met de juiste instructies draait enigma1 zonder problemen, mijn beste referentie is mijn oma van 86 die zonder problemen enigma1 op een 200s draait terwijl zij als sinds 2 maanden premiere heeft draaien in de softcam voor haar Nostalgie kanaal en de muziek. Ja zij moet een paar seconden op haar teletekst wachten en de programmagids moet ook even opbouwen als de ontvanger helemaal uitgaat, maar dit hindert niet.

 

Enigma2 zie ik alleen voordeel op de 400s voor, en ook dit draait nu al goed en heb alle vertrouwen dat dit goed komt. Let op: ook windows Xp draait op dit moment dankzij tweakers op een pentium 100 met 64 Mb. Het is een kwestie van de drivers fine te tunen en overbodige zaken te verwijderen uit de image. Inderdaad moet je dat op de koop toe nemen. Maar zie dit maar als een opstap naar de nieuwe hardware die ik overigens dan blind zal kopen als enigma2 daarop werkt.

 

In ieder geval ben ik 100% tevreden met mijn ontvanger en ik heb pas sinds 1988 ervaring met Sat ontvangers. Ik heb ze allen gehad, van de Amstrad tot de humax, Dbox en Dream en nu de 400s, deze is voor mij de eerste keus gezien mijn budget, ok ik had meer verwacht maar ben niet bij de pakken gaan neerzitten, Het dream alternatief is nu te duur. Ik heb steeds met de stroom meegelopen maar vond het tweaken altijd een uitdaging. Maar goed dit is dus off-topic.

 

Ja het is tijd voor nieuwe software, het is tijd voor enigma2 en laten wij daar met zijn allen voor gaan, want dit wordt de basis van de nieuwe hardware.. Ik weet nu al dat ik voor mijn HD ontvanger naar relook zal gaan maar eerst moet de basis gelegd worden.

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt misschien wel een beetje gelijk, maar toekomstige kopers hebben ook recht op een objectieve benadering, toen ik hem kocht las ik alleen maar enthousiaste reacties die achteraf absoluut niet terecht waren. Ik vind het dan ook normaal dat we toekomstige kopers helpen een miskoop te vermijden.

 

Als iemand vraagt is de 400 een goede, stabiele ontvanger die precies doet wat er belooft is blijft het antwoord voor mij NEE.

Prijs vind ik in deze niet belangerijk, een twin tuner kopen die niet duur is maar achteraf niet als twin tuner gebruikt kan worden is belachelijk.

(helaas)

DM8000, DM500HD Loewe Xelos, Samsung LED, WD My Book T55 4x Alps Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of de 2e tuner wel of niet gebruikt kan worden is een keuze. Zet je er enigma op dan werkt ie (nog) niet.

 

Ik werk al jaren met de DGS software en ben daar goed over te spreken.

 

Ik gebruik dus ook gewoon 2 tuners zonder problemen.

 

Ik heb ook dreamboxen in huis staan en deze werken ook gewoon goed. Als ik echter naar de prijs/kwaliteit verhouding kijk gaat mijn voorkeur uit naar DGS. Misschien vooral door de veel lagere prijs dan door de eventuele problemen in de software.

 

Wat mij wel opvalt is dat DGS vooral te kampen heeft met software probleempjes terwijl Dream met verschillende hardware problemen heeft te kampen (Brakke voedingen/slecht ontwerp van de voeding, netwerk interfaces waar hardware fouten in zitten).

 

Je zou potentiele gebruikers moeten waarschuwen voor feiten... niet voor meningen!

 

gr

 

BaZ

There is nothing wrong with having a strong opinion... if it comes with an open mind!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ja, feit is dat alle producten van Dream Multimedia die op dit moment op de markt zijn in ieder geval geen hardware problemen (meer) hebben. DGS had diezelfde problemen ook. Denk maar even aan de real-time klok, slechte netwerk prestaties van zowel de 400 als de 200 etc.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: caveman
Waar was die Micom chip ook al weer voor?


Dat was erg lang geleden volgens mij en dat heeft DGS of de importeur heel erg netjes en zonder kosten en al te veel inspanning voor de gebruikers opgelost.
Ik had ook mijn twijfels toen ik deze receiver kocht maar sedert de opkomst van enigma ben ik erg blij dat ik deze niet heb verkocht.
De receiver staat in de huiskamer en is super stabiel.
Draait wel met enigma 1 maar er loopt ook maar 1 kabel van de schotel naar de huiskamer,mischien in de verre toekomst......

Maar als ik NU zou moeten kiezen tussen een relook of een dreambox zou ik qua prijs en kwaliteit kiezen voor de relook. Zelfs al zou ik de 2-e tuner niet eens gebruiken !

Qua images is sedert de enigma (2) een ware revolutie in de ontwikkeling van deze receivers en voor deze ontwikkelaars mijn petje af !!!!

Hun hebben van deze receiver ondanks alle pessimisme (ook van mijn kant) toch deze receiver een flinke boost gegeven in de ontwikkeling en mogelijkheden en het einde is zeker nog lang niet in zicht, daar ben ik nu wel van overtuigd !!

gr
Shotfac

Niet katten maar lekker satten
------------------------------
VU+ SOLO

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik durf eigenlijk niet echt te antwoorden maar kan het toch weer niet laten.

Naar mijn mening heeft de DGS last van de Enigma rage die voor mij volledig onverantwoord is.

 

Geloof mij, de mutant met een 2.13 van meer dan een jaar geleden heb ik nooit meer aangeraakt en de kinderen klagen voor niets.

De Relook met een Neumo werkt goed en gaat in geen geval hangen.

De triple Dragon is duidelijk de betere recorder die gelukkig geen Enigma nodig heeft maar bij benadering alles kan wat ook met Dream mogelijk is, helaas zijn ze failliet. Die staat dus ook in de huiskamer.

De DM7000 met Nabillo is de decoder die om de 2 à 3 keer dat ik hem gebruik heropgestart moet worden met de 3 knoppen, loopt gewoon vast bij het zappen.

 

Dit is gewoon mijn ervaring, zonder meer.

Ik ben er nooit in geslaagd (en anderen bij mij ook niet) om Gemini fatsoenlijk te doen draaien, noch op DM, noch op DGS.

Er zal hier een spook rondhangen.

 

Als iemand mij vraagt voor een decoder raad ik hem een TD aan daar deze geen € 200 kost in Brussel.

Maar deze is ook weer niet perfekt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
De DM7000 met Nabillo is de decoder die om de 2 à 3 keer dat ik hem gebruik heropgestart moet worden met de 3 knoppen, loopt gewoon vast bij het zappen.

 

Daar in tegen heb ik hier een 7000 staan, die toch ca 1 maand zonder te rebooten, stabiel draait. ( Pli Garnet, gbox ).

Met de mutantjes 200 heb ik de beste ervaring met highland 2.10a. Deze image draait stabiel.

De 400 relook heb ik het laatst draaiend gehad met sf -team image ( enigma ). Echt kapot was ik er niet van.

 

Zo heeft een ieder bepaalde ervaringen. Daarom wil ik beidde producten ( dreambox , DGstation ) niet af kraken. Maar mijn voorkeur gaat uit naar de dreambox.

 

P.S. ik zal de cubecafe binnenkort voorzien van enigma 2; ben benieuwd !!

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het wordt een flinke discussie hiero wink

 

Jammer vind ik het alleen dat het onderwerp enigsinds verschuift naar de kant van de Enigma images terwijl ik eigenlijk doel op de DGS images.

 

Van deze firma verwacht IK een goede image. Een image die (bijna) foutloos werkt en doet wat ze beloven. Hetgeen ze beloven (het verkooppraatje) moeten ze naar mijn beleving ook waarmaken en hiermee bedoel ik dan de functionaliteit en stabiliteit.

Ik lees en ervaar zelf ook dat het twintuner concept nu goed werkt. Maar niet foutloos. Ik heb nog steeds regelmatig lipsync problemen bij opnames en dit soort zaken zorgen ervoor dat ik niet volledig kan vertrouwen op mijn 400s. Dat terwijl ik de, op dit moment, meest stabiele image gebruik. Namelijk de Neumo 2.13.6

 

Laten we hopen dat we niet aan de kant worden gezet en dat er toch nog een goede image in de planning zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze discussie is een tijdje geleden ook al geweest ( gebruikers ervaring relook ), er zijn hier op het forum personen die menen de wijsheid in pacht te hebben terwijl ze de 400S in de kast hebben staan of inmiddels geruild hebben voor een 5620, sorry ik kan het niet nalaten dit nog even te vermelden.

Ik ben van mening dat er in de software voor de relook veel veranderd is ten gunste van de relook.

Hierbij wil ik dan ook allen die op welke wijze dan ook hun bijdrage hebben gedaan ( en nog doen ) aan de ontwikkeling van de software voor de relook een geweldige pluim geven.

Want dat er stabiele software is voor de relook ben ik voor 100%

zeker van en dan bedoel ik zeker geen enigma.

Een ander gegeven is dat DGS nooit in de handleiding heeft geschreven dat de box gebruikt kan worden zoals wij hem wensen te gebruiken, tenzij ik de goede handleiding niet heb.

Want wie gebruikt er nu voor de relook of de dreambox orig. software ?

Maar zoals eerder gezegd je moet geen appels met peren vergelijken.

Want uit alle reactie's blijkt maar weer een ieder heeft zijn voorkeur dreambox, relook, cubecafe, pli, gemini, nabilo, highland, fantasy, neumo, support image, noem maar op.

Deze discussie is hier al te veel geweest door voor en tegenstanders en zal aan de meningen van degene die hier schrijven weinig veranderen.

Dus laten we met z'n allen proberen uit alle BOXXEN die er op de markt zijn het maximale uit te halen.

En daar horen positieve en negatieve berichten bij.

Ik ben gebruiker van relook en dreambox, van diverse pluimage.

 

Groeten Willem uit het groene hart.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi allemaal,

 

Ik ben nieuw hier (voorheen alleen maar af en toe op het forum gelezen), dus misschien een beetje raar om dit mijn eerste post te laten zijn. Maar goed, ik ben dus de Arvy waarover eerder in deze thread gesproken is in relatie tot de drivers voor enigma2.

 

Ik reageer eigenlijk alleen maar om een paar dingen duidelijk te maken die op basis van de reacties van anderen misschien verwarrend zijn of verkeerd opgepakt kunnen worden.

 

Drivers:

Ik ben api3 drivers aan het schrijven voor de relook400s. Dit doe ik van scratch, ik ben dus NIET bezig om bestaande gesloten drivers te patchen. Dit is een ongelofelijke hoop werk als je het in de avonduren moet doen met erg beperkte documentatie over de gebruikte hardware (processor, pll, asic, hoe zijn ze onderling verbonden en kun je ze aansturen). En met slechts 1 box tot mijn beschikking die 's avonds gewoon moet draaien, want we willen wel tv kijken. Mijn vorderingen zijn te volgen op mijn blog op denktenk.com. In de api3 drivers is ook support voor de 2e tuner gepland, zoals ook te lezen is in mijn blog.

 

Huidige enigma2 release van Jirka:

Ik heb niets te maken met deze release, en de drivers die erin zitten zijn dezelfde als in de huidige enigma1 releases. Dit zijn dus de api2 drivers die geen 2 tuners kunnen ondersteunen. Overigens las ik in een van de reacties een stukje tekst uit mijn blog met in dezelfde reactie ook iets over de huidige enigma2. Deze hebben dus niets met elkaar te maken. Ik heb wel contact met Jirka, maar we hebben nog niet samengewerkt.

 

Twin-tuner niet mogelijk op de hardware:

Onzin.

 

Relook te lage specs om enigma2 te kunnen draaien:

Ook dit is niet waar, de relook heeft 96mb geheugen aan boord waarvan ongeveer 82 mb vrij bruikbaar zijn, op het moment dat ik mijn versie van enigma2 (dus een api3 versie, zie mijn blog hoe je die zelf kunt maken) draai dan heb ik nog 32mb vrij geheugen over. Over de perfomance: ik draai mijn enigma2 via een nfs share (heb domweg geen hd in mijn relook zitten) en heb dus lange laadtijd, maar na het eenmaal geladen hebben van enigma2 is de performance goed te noemen. Zappen van kanaal naar kanaal is niet merkbaar langzamer dan met enigma1. "image" is natuurlijk nog erg kaal. Het verschil in specs tussen de 7025 en de relook is niet gigantisch overigens.

 

Ik laat het hier even bij, aangezien deze thread niet over enigma of enigma2 gaat, maar over nieuwe dgs images. Moest toch reageren om onduidelijke info over mijn werk en een paar vooroordelen over enigma2 op de relook uit de wereld te helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan Arvy,

 

Even een reactie op je post hier op het forum, met zeker geen enigma bedoelde ik een enigma die de beide tuners niet laat werken of ondersteunen voor een 400.

Maar ik ben blij om te horen dat er aan de software nog volop gewerkt wordt en dat zij die daar mee bezig zijn toch het positieve van de relook inzien.

Want zoals je zelf al schreef, een image maken kost tijd !!!! Heel veel tijd !!!!

Ik wens je dan ook alle succes met het schrijven van je api 3 voor de relook .

En ik hoop dat we in de toekomst het gebruik ervan met je mogen delen.

En ik sluit me bij Cobus aan, ga door met het goede werk.

 

En dat ????

Allemaal voor de hobby ?????

 

Groeten Willem uit het groene hart.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is inderdaad allemaal voor de hobby.... als het niet voor de hobby was geweest, had ik ook niet de box waarmee we zelf ook tv kijken hoeven te gebruiken om op te ontwikkelen laugh

 

Maar serieus ik wordt niet door iemand betaald hiervoor of zo

 

Het is ook leuk om te doen, je leert er ongelooflijk veel van!

 

Overigens beperk ik me wel tot de drivers, ik laat anderen die er veel beter in zijn images maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...