Braintje Geplaatst: 30 januari 2008 Geplaatst: 30 januari 2008 Ik heb geen flauw idee waar ik deze topic moest posten, dus ik hoop dat hij in deze rubriek hier goed staat. Bon, ik heb dus een vraag over het contrast op een flattv. Ik heb vorige week een Sony Bravia full HD gekocht. Prachtig beeld alleen kan ik me bij 1 ding niet neerleggen: de instellingen van het contrast. In de winkel zoals Mediamarkt heb ik hetzelfde toestel gezien en daar staat de contrast volledig op 100%. Prachtig beeld en geen lijnen in het beeld omdat het contrast volledig open staat. Als ik het contrast op mijn flattv idem instel, heb ik lijnen, zeker bij donkere decors en felle kleuren. Ik kijk TvVl via hun decorder die aangesloten is via de Scart. Ook als ik een dvd afspeel heb ik zo een strepen. Nu vroeg ik me af, is het contrast op een flattv volledig openzetten nodig of niet? En gebruiken ze in de winkels soms speciale beelden die geen lijnen veroorzaken en wat is de juiste contrast-instelling?
Vlearmoes Geplaatst: 30 januari 2008 Geplaatst: 30 januari 2008 Staat er op een van je dvd`s geen THX optimizer ?? Daar kun je de instellingen voor beeld prima mee regelen deze settings neem je over naar de andere ingangen! Integra | Marantz | TechniSat HD S2&multytenne | Panasonic | Kef, Rel |mede8er, synlogy, asus
Braintje Geplaatst: 30 januari 2008 Auteur Geplaatst: 30 januari 2008 Op welke dvd zou zoiets moeten staan? Deze Sony heb ik: http://www.sony.be/view/ShowProduct.acti...+Sony+BRAVIA+TV Op tal van fora heb ik gelezen dat deze Sony's problemen hebben met het contrast, klopt dit? Maar nergens staat te lezen op hoeveel contrast je de tv moet zetten.
Hasselt Geplaatst: 30 januari 2008 Geplaatst: 30 januari 2008 Op kieskeurig.nl staat hoe je deze bravia het beste kunt twaiken. ff door de text lezen. Text staat ook bij de d3000 100 hz 32"
Vlearmoes Geplaatst: 30 januari 2008 Geplaatst: 30 januari 2008 Op elke dvd waar een THX symbool op staat bv Cars http://www.thx.com/home/dvd/search.html klik op entire list om je dvd te zoeken je moet meestal in het setup/languagemenu van je dvd zijn voor het logo gebruik de stand cinema op je tv toestel voor alle ingangen de resultaten overnemen Integra | Marantz | TechniSat HD S2&multytenne | Panasonic | Kef, Rel |mede8er, synlogy, asus
Vlearmoes Geplaatst: 30 januari 2008 Geplaatst: 30 januari 2008 Origineel bericht van: Blackout Op kieskeurig.nl staat hoe je deze bravia het beste kunt twaiken. ff door de text lezen. Text staat ook bij de d3000 100 hz 32" Hier ben ik het absoluut niet mee eens; Elk tv heeft een eigen setting nodig!!!!! Integra | Marantz | TechniSat HD S2&multytenne | Panasonic | Kef, Rel |mede8er, synlogy, asus
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen