Gast Invertist Geplaatst: 30 januari 2008 Geplaatst: 30 januari 2008 Misschien een heel domme vraag, maar als ik hem niet stel kom ik er ook niet uit. Wat is in essentie het verschil tussen een "open" (Linux) ontvanger (zoals b.v. de Dreambox 7025) en een (Linux) PC met twee PCI-kaarten? En ik bedoel natuurlijk het functionele verschil, verschil in beschikbare software (images) en ontvangst/decrytiemogelijkheden, niet het verschil in uiterlijk etc..
appiemulder Geplaatst: 30 januari 2008 Geplaatst: 30 januari 2008 Energie verbruik van PC is meestal (veel) hoger. Kosten per jaar....
goldfinger Geplaatst: 30 januari 2008 Geplaatst: 30 januari 2008 Zie het gewoon zo De dvb-s kaarten van nu skystar2 enz. kunnen net zo veel Zie het gewoon als een pc/dreambox maar dan met veel meer geheugen en cpu power ook de ontvangs mogenlijkheden en opnemen zijn net zo veel Genoeg emus om mee te werken en addons/software/share enz. Nadeel is dat het natuurlijk meer stroom verbruikt dan de dreambox Alleen kost de dvb-s een heel stuk minder dan de dreambox En dat maakt het op jaarbasis weer goedkoper in stroomverbruik Want dat geld geef je anders weer uit aan de dreambox En de pc staat in veel huishoudens heel veel aan tegenwoordig Het is maar waar je voor kiest gewoon een afweging maken en dan kiezen wat je het meest aanspreekt
appiemulder Geplaatst: 30 januari 2008 Geplaatst: 30 januari 2008 500 euri of meer ben je snel kwijt voor een pc die 2 kaartjes kan handelen, de kaartjes zelf 2 * 100. Wil je een beetje een stil systeem 100 extra. En ga zo maar door, een voordeel van een PC is wel evt HD, divx en andere formaten. Vroeger had ik ook een linux pc als router, het zelfde probleem mee gehad. Maar je laatste opmerking klopt helemaal, ga voor wat je het meeste aanspreekt.
Gast Invertist Geplaatst: 30 januari 2008 Geplaatst: 30 januari 2008 Bij de kosten tel ik de PC zelf niet mee: die is beschikbaar. Kosten zijn wel 1 of 2 (of kan 3 ook?) kaartjes. Ja, ik ga voor wat mij het meeste aanspreekt. Maar ik weet nog niet wat dat is. Over de Dreambox heb ik langzamerhand een idee wat die moet kunnen, voornamelijk door de diverse images en plug-ins (softcams, EMU's) die daarvoor beschikbaar zijn, mede door het grote aantal gebruikers. Waar vind ik meer info over dat soort zaken voor PC kaarten? Is USALS-besturing van de motor ook mogelijk? Zijn er kaarten zonder meer aan- of af te raden? Elk advies is welkom.
Gast Auggie Geplaatst: 30 januari 2008 Geplaatst: 30 januari 2008 Ik heb twee Skystar2. Die heb je vanaf 45 euro (in Duitsland). Het werkt met de nieuwste Technisat-drivers, behalve dat ik geen rotor kan aansturen. Dat zou moeten kunnen als je andere drivers gebruikt - Skynet.sys, SkynetB.sys, SkynetC.sys, en dan de eerste vervangt door de ss2diseqc rotor-driver Skynet.sys. Een alternatief is verschillende merken gebruiken. Ik zou er alleen aan beginnen als je graag met de PC bezig bent, want er is nogal veel uit te zoeken.
marcel1970 Geplaatst: 30 januari 2008 Geplaatst: 30 januari 2008 Ik heb zowel en dreambox als een satt card in me pc...als je alleen van 1 van beiden afhankelijk bent om tv te kijken, dus verder geen kabeltv oid zou ikzelf voor een dreambox gaan...dat is aanzetten en kijken maar..op de pc moet je vaak nog het een en ander opstarten voordat je beeld heb op de gewenste zenders..en idd veel meer uitzoek werk voordat alles een beetje goed draait... "My next wife will be normal"
Gast Invertist Geplaatst: 30 januari 2008 Geplaatst: 30 januari 2008 Origineel bericht van: Auggie Ik zou er alleen aan beginnen als je graag met de PC bezig bent, want er is nogal veel uit te zoeken. Ik ben idd graag met de PC bezig, maar (natuurlijk) wel afhankelijk van wat anderen al hebben gemaakt of uitgezocht. Voor een Dreambox zou ik ook geen images kunnen maken, maar wel die (en plug-ins) van anderen installeren en uitproberen. Ik probeer dus een beetje gevoel te krijgen, of je met een PC soortgelijke dingen kunt doen en verwachten. Dreambox heeft natuurlijk een grote schare bouwers en gebruikers: daar kan je dus redelijk op terugvallen. Zou dat in de PC-SAT wereld ook zo zijn?
Snuffer Geplaatst: 31 januari 2008 Geplaatst: 31 januari 2008 Met een PCkaart kan je exat hetzelfde als met een Dreambox als je een PC kaart aanschaft die HD kan zelfs nog meer haha Veredr is alles magenlijk CCcam etc etc Motor draaien geen probleem je hebt er zelfs 4:2:2 bij. Kijk maar eens bij b.v. DVBdream wat die allemaal kan. en waarom zou je het wiel uitvinden dat is toch al gedaan dus ook daar is veel info te vinden over het gebruik. TBS IPTV FEEDS NETWERK MAKEN .
Gast Invertist Geplaatst: 31 januari 2008 Geplaatst: 31 januari 2008 Origineel bericht van: Snuffer Met een PCkaart kan je exat hetzelfde als met een Dreambox als je een PC kaart aanschaft die HD kan zelfs nog meer Kan je mij een goed bruikbare kaart noemen (met HD, USALS, CCAM)? Origineel bericht van: Snuffer en waarom zou je het wiel uitvinden dat is toch al gedaan dus ook daar is veel info te vinden over het gebruik. Nee, dat wil ik zeker niet opnieuw uitvinden. Maar ik moet in deze materie wel even de weg vinden.
Pietjebel10 Geplaatst: 31 januari 2008 Geplaatst: 31 januari 2008 Snuffer Kan me hier bij aansluiten. Zelf een dreambox en 2 skystar2 draaien in een netwerk. Draait perfect. Alle beide versies hebben hun charmes. Leuk voor de "vrije uurtjes" er is enorm veel info te vinden. Je blijft ermee aan de gang, er zijn altijd weer nieuwtjes om uit te proberen. Snuffer ik ben wel benieuwd hoe jij CCCam op een skystar2 draait, dit ben ik nog niet tegengekomen. Vu+ Uno DM 800 DM800SE Sundtek-C HUMAX
Gast Invertist Geplaatst: 31 januari 2008 Geplaatst: 31 januari 2008 Twee identieke kaarten in één PC: gaat dat probleemloos? De Skystar is er ook met CI-slot voor een CAM (met een NL-CD kaart). Dat gaat ook goed onder ProgDVB en DVBdream?
Snuffer Geplaatst: 31 januari 2008 Geplaatst: 31 januari 2008 CamD3 draait er toch ook op? Ik heb het nioet maar er zijn die het hebben draaieninformeer maar ens op het forum van dvbdream b.v. TBS IPTV FEEDS NETWERK MAKEN .
Gast Auggie Geplaatst: 1 februari 2008 Geplaatst: 1 februari 2008 Origineel bericht van: Invertist De Skystar is er ook met CI-slot voor een CAM (met een NL-CD kaart). Dat is de Skystar1 CI, en dat is een heel andere kaart dan de Skystar2. Of die twee samenwerken in een PC weet ik niet. Ik zou zeggen: koop gewoon een Skystar2 (en schotel en LNB) en ga lekker frutsen. Later kun je altijd nog een rotor, een tweede kaart, een tweede schotel en LNB (of een Multytenne 45 Twin of vergelijkbaar), een phoenix kaartlezer (veel goedkoper dan een kaart met CI en een CAM), etc... kopen. Wat ik wil weten: Heeft iemand met succes een DVB-S2 kaart (HDTV) naast een gewone DVB-S kaart draaien?
jedeje Geplaatst: 5 februari 2008 Geplaatst: 5 februari 2008 Ik draai een SkyStar2 en een TT-3200-S2 met CI zonder problemen naast elkaar in m'n HTPC. (De SkyStar2 gebruik ik hoodzakelijk voor het aansturen van m'n SG-2100A). Grtz JeDeJe ---------------------------- Clarke Tech ET-9000 E2, TF 7700HDPVR E2 Smartmouse, TF 7700HDPVR Titan smargo, HTPC met TT-3200-S2 en DVB-T, Visiosat A1-A2-A3-HB, SG-2100A, 78cm schotel.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen