Ga naar inhoud


krijg cubecafe niet aan de praat


JPiet

Aanbevolen berichten

HOi,

 

Vandaag mijn 2e cubecafe ontvangen. Nu 1 van abcom. Had er al 1 van dgstation (relook).

 

Ik krijg hem met geen mogelijkheid aan de praat. Er blijft 8888 in het display staan. Ook krijg ik op de tv geen beeld. Powerknop indrukken (ingedrukt houden) en stekker er in, allemaal geen succes. Het enige waar beweging in komt is de powerknop samen met de ok knop indrukken en dan krijg ik de tijd (00:00) in het display maar nog steeds geen beeld.

 

Heb hem in duitsland besteld dus terug sturen gaat moeilijker dan normaal.

 

Iemand enig idee hoe ik er leven in kan krijgen?

 

Gr,

JPiet

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo, voordat we antwoord kunnen geven, zou het handig zijn om ons te zeggen wat voor cubecafé je hebt: 200,250,350,400...En de eerste, welke is dat? Welke image draait er op?Hoe meer details, des te makkelijker men kan raadgeven!

Het is hoogstwaarschijnlijk dat er binnenkort iets onwaarschijnlijks gaat gebeuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Sorry. Het is de 250. Er staat niet op. Heb hem nieuw gekocht. Hoewel ik nu wel mijn twijfels heb of ie echt nieuw is. Zou maar zo kunnen dat iemand hem geprobeerd heeft te flashen en weer terug gestuurd heeft. Ik zelf heb er in ieder geval geen image op kunnen zetten. Zover kom ik niet eens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8888 betekent dat je met een Jtag aan de slag moet!!!

Retourneren naar de leverancier...Garantie.

 

Al zou je het ook bij de Nederlandse importeur van DGStation kunnen laten doen.(houdt wel rekening met kosten!!)

 

succes.

 

Info

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar was ik al bang voor. Baal er goed van. Vooral omdat ik hem uit Duitsland heb besteld.

 

Heb al wel gelezen dat Jtag niet zo heel moeilijk moet zijn. Voor mij echter wel. Is er iemand die me hierbij kan helpen uit de omgeving Zwolle?

 

Gr,

JPiet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je de vraag ook even bij Denktenk op het forum moet stellen...

 

Mischien werkt de Jtag van Henk ook op de 250 van jou(mits er door DGStation ook al software voor is gemaakt??)?Ik weet alleen niet of de pinnen waar je de Jtag op plaatst op je bord zitten??Anders zul je die er ook even op moeten solderen.

 

Ik ben al een poosje niet meer werkzaam bij de Importeur van DGStation (Spankeren zit die)dus ben daar niet meer zo van op de hoogte.

 

Gr.Info

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: delagroov
Op de cube 250 hoef je de powerknop niet ingedrukt te houden tijdens het booten.
Ik vermoed dat je daardoor in het 8888 scherm blijft zitten.



Om een cubecafe 250 te kunnen flashen ( serieel ) zul je tijdens het booten de powerknop ingedrukt moeten houden. Anders zal hij niet in de seriele mode gaan. Wanneer de cubecafe op geen enkele mogelijkheid in deze mode wil gaan, mag je waarschijnlijk met een jtag aan de gang.

De normale methode is:

Spanning van de cubecafe eraf halen ( stekker eruit )
Dan de powerknop ingedrukt houden en de stekker er weer in drukken, na een aantal seconden moet de cubecafe in de seriele mode gaan.

Met vriendelijke groet, paardengek
Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik hier van een 250 de powerknop ingedrukt hou dan krijg ik serial te zien....betekent dus dat ik er een image in kan zetten...

 

Hij heeft dit niet!!!!

 

Ik kan me nog wel heugen van een mutant200 die had ook 8888 in het scherm staan...tig x de stekker eruit gehaald en toen starte die wel door..Heb daarna meteen een nieuwe image erin gezet,nooit meer problemen gehad.

 

Maar ik mag aannemen dat als die nieuw is er toch echt meer aan de hand is.

 

Gr.Info

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dat inderdaad niet. Had al een ipbox van dgstation, dit is mijn tweede. Eerste was en is niets mee aan de hand. De nieuwe is overigens wel van het merk ab-com. Niet dat het wat uit mag maken, maar vind hier geen importeur van in nederland. WEl van dgstation.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ABCOM is een Plakmerk...het is gemaakt en geleverd door DGStation.Kijk b.v maar naar de MAXPLUS 2100+ en de Clarktech 2100+.

Alleen ABCOM doet iets meer voor zijn afnemers als b.v DGStation die willen alleen maar "schuiven"

 

Gr.Info

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: denktenk
Wil je bootprocedure eens loggen met een seriele terminal, zoals hyperterminal of seriboxlogger en me die mailen (denktenk@gmail.com) dan kan ik zien wat er mis gaat.


ik zou wel willen. dat zou betekennen dat er leven in zou zitten. Hij doet echter helemaal niets. Geen tv signaal en het display geeft 8888 aan. Stroom er op zetten met powerknop ingedrukt.. het maakt allemaal niets uit. Geen enkel teken van leven.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...