Ga naar inhoud


Vista: wlanapi.dll weg


pa3fat

Aanbevolen berichten

Ben bezig om voor de vriendin van mijn vrouw haar nieuw laptop te doen herleven.

Ze mist ineens wlanapi.dll onder Windows/system32/wlanapi.dll

 

Zoektoch langs google helpt niet. Preinstalled Vista, althans ik heb hier nu geen schijfje.

 

Iemand die deze file naar me toe kan sturen om te zien of het daarmee opgelost kan worden?

 

Ook doet herhaaldelijk WIndow Verkenner het niet. Ik vermoed dat er iets goed vout zit, maar ja vista is voor mij ook nieuw.

 

 

Vista Home Premium editie. Toshiba Satellite nog iets met 2Gb.

tnx !

-----------------------------------------------

Nextwave-2500, Diseq Motor, MR1.080 (10/4)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat zou twee oorzaken kunnen hebben:

 

# Verkeerde driver wirelees netwerk kaart, al hoewel ik dit niet direct geloof.

 

# Spyware / adware op de pc, hier denk ik sterk aan.

 

Even googlen en dan vind je het één en ander over wlanapi.dll

 

Dus draai eens adware van lavasoft of een ander gelijkwaardig programma. Grootte kans dat er adware / spyware op de pc zit.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

dan moet ik het apparaat aan het net zien te krijgen.

Er zat wel Norton op, standaard 60 dagen trial als ik het me goed herinner. Is door mij toen ook geactiveerd en via LiveUPdate (meen ik) geactualiseerd. Dat was begin December.

 

Ik had het vermoeden ook al. Zag ergens op google referentie naar wlanmon.exe worm (D-link tool alike worm).

 

Nu maar hopen dat ze Vista ook op CD heeft meegeleverd gekregen.....dat lijkt me nodg gaan worden.

 

Dank voor het meedenken.

-----------------------------------------------

Nextwave-2500, Diseq Motor, MR1.080 (10/4)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De upgrade die onderaan staat heb ik gisteravond geprobeerd. Echter Vista is van mening dat die niet van toepassing is op de huidige omgeving. Dus nada dll.

Geen idee hoe ik uit zoiets een Dll geplukt kan krijgen. Of hoe dit te faken. Zal wel herinstall Vista worden. Nergens een dll gevonden gisteren (via eigen XP pc !). Is ook geen meerwaarde dat Vista, althans het is met 2Gb zo traag dat wil toch niemand.

-----------------------------------------------

Nextwave-2500, Diseq Motor, MR1.080 (10/4)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iemand die van zijn Vista omgeving de gezochte DLL naar me kan toesturen.

Heb nu de herstel cd's (2 stuks) maar die werken op basis van alle opnieuw formateren en installeren. Nogal ingrijpend voor een niet werkende wifi netwerkkaart.

 

Als iemand kan/wil helpen met de betreffende dll (geen idee wat ik daarna nog mis...)

 

alvast dank !

-----------------------------------------------

Nextwave-2500, Diseq Motor, MR1.080 (10/4)

Link naar reactie
Delen op andere sites

je hebt PM.

 

Wat ik tot nu toe zie is een relatie met een update op 9 jan j.l.

KB943302 lijkt hier in het spel. Krijg deze update echter niet geinstalleerd. Hij breekt net voor het einde af.....

 

 

 

-----------------------------------------------

Nextwave-2500, Diseq Motor, MR1.080 (10/4)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pa3fat
Is ook geen meerwaarde dat Vista, althans het is met 2Gb zo traag dat wil toch niemand.


Vista is op mijn 1 Gb laptop snel genoeg. De oorzaak zal wel weer dat symantec zijn, bij zulke software vraag ik mij altijd af wat erger is: het middel of de kwaal?

Ik zou gewoon voor systeemherstel gaan, zit immers ook in vista.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het werkt weer.

 

 

 

Wat heb ik gedaan:

- wlanapi.dll en wzcsapi.dll van ddl-files.com gehaald (gelukkig dat ik die site vond). Na terugplaatsen werkte het nog niet.

 

- alle geinstalleerde update/patches verwijderd (zonder shutdown computer). Het werkte nog niet.

 

- daarna toen ik de laatste 3 niet weg kreeg, virusscan. Geen resultaten. Het werkt qua wifi nog niet

 

- shutdown (duurt erg lang hij is de update/patches aan het verwerken. Het werkt nu niet want laptop is uit, logisch.

 

- startup (duurt weer erg lang, nadien blijkt dat hij toch weer alle beschikbaare update heeft geinstalleerd, laptop hangt niet aan netwerk !). De foutmeldingen blijven achterwege.........

 

- uiteindelijk blijkt in deze toestand dat er draadloos verkeer mogelijk is. Helaas kom je in de automatische stand niet in de optie om een wep key te definieren. In de handmatige optie kan dat wel (raar!).

 

In ieder geval het doet het weer.

 

Dank aan allen voor de tips en suggesties.

 

PS 1: Wie nog weet hoe kb943302 er toch nog overheen te krijgen. Let me know ! (Zelfs W-update vindt hem belangrijk.) Geen meldingen helaas waar het op stukloopt.

 

PS 2: Na de volledige herinstallatie van de update/patches, nee Vista niet opnieuw geinstalleerd, is e.e.a. wel sneller geworden.

Blijf het toch gezien de 2Gb en dual core processor dun qua performance. En ik heb zelf hier 1Gb en 2,67Ghz pc niks bijzonders dus. En een pci netwerkkaart met kapotte lagers erin...

 

 

 

 

-----------------------------------------------

Nextwave-2500, Diseq Motor, MR1.080 (10/4)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...