Ga naar inhoud


Stormt het op Astra?


Unetwork

Aanbevolen berichten

Voordat ik mijn hele instalatie ga herzien een vraag:

Hebben jullie ook problemen met ontvangst van een aantal transponders op Astra 1?

Eeen aantal transponder gaan hier de laatste dagen met signaal heen en weer terwijl andere gewoon krachtig hier in Macedonie doorkomen...

Vanmorgen had ik zelfst geen ontvangst van RTL4,5,7

Nu is alles weer normaal.

 

Het weer is hier prima, geen wind, blauwe hemel...

 

Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hier in Belgie is de ontvangst sterkte van de Astra transponders zoals ze altijd al geweest zijn.Dus zal het wel niet aan de Astra satelliet te wijten zijn,maar wellicht aan je schotelopstelling. whistle

Gr.

 

"Behandel anderen zoals jezelf ook graag door anderen behandeld word"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook twee ontvangers getest de transponders 12515 en 12343 geven een precies even sterk signaal door op alle twee de ontvangers.

 

De signaalsterkte is niet zo belangrijk maar gewoon een volle signaalbalk net als anders.

Om het percentage te vergelijken kan alleen maar als de ontvangers gelijk zijn de signaalmeters zijn zo verschillend daar is niets zinnigs van te zeggen.

 

Misschien zitten ze in Luxemburg aan de beam te prutsen zodat hij hier goed is maar bij jou iets minder.

Het zou beter zijn als iemand die ook in oost europa zit even reageert. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Hongarije heb ik ook sinds het weekend (mogelijk) iets dergelijks. Na de zware storm van vrijdag op zaterdag moest ik mijn schotel sowieso bijstellen. Nu viel het me gisteren op dat ik alles wel weer aan de praat krijg, maar dat signaalsterkte naar schatting een 30-35% minder is op de NL transponders dan voorheen. Als ik aankomend weekend meer tijd heb zal ik nog eens proberen mijn schotel wat bij te stellen en kijken of het oude niveau weer te bereiken is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Janos daar heb ik wat aan want s4a leden in Nederland Belgie zullen er weinig aan merken.

Hier is het zo dat zo'n 4 a 5 keer per dag, dit al weer een aantal dagen, de ontvangst van bvb RTL4,5,7 zakt van een 93% naar 58%.

Dacht eerst dat ik spoken zag maar ben nu naar het huis van mijn zwager gestapt en die had het zelfde probleem.

Spreek morgen iemand van de Nederlandse ambassade en zal die ook eens vragen.

Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben er achter, heb mijn dbox2 aangesloten en kreeg opeens op de zwakke transponders weer een 83% signaal.

Denk dat mijn Dreambox tuner aan het spoken is.

Wellicht kan dit topic verplaatst worden naar de Dreambox om te zien waar ik naar moet kijken.

 

Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...