Gast macme Geplaatst: 31 januari 2008 Geplaatst: 31 januari 2008 Ik zoek een script die een map k*ys van mijn linux server copieert naar de /var/k*ys van mijn 2 dreamboxxen en de cccam reboot, of andersom de k*ys ophaald van de server en dan cccam restart.
Big fellow Geplaatst: 1 februari 2008 Geplaatst: 1 februari 2008 Misschien dat het eenvoudiger leest als je alle sterretjes eens verwijdert uit je bericht..... Scriptjes zoals degene die jij nodig hebt kan je met enige shell programmeer kennis zo in elkaar draaien. Dan alleen nog maar een cron job aanmaken welke dit script regelmatig opstart en je bent klaar. Big fellow “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
Gast wiri Geplaatst: 3 februari 2008 Geplaatst: 3 februari 2008 paar dingen : waar staan de files ( locatie op je linux bak) ipnummer dreambox locatie waar files op dreambox moeten komen te staan.
Gast wiri Geplaatst: 3 februari 2008 Geplaatst: 3 februari 2008 Origineel bericht van: wiri paar dingen : waar staan de files ( locatie op je linux bak) ipnummer dreambox locatie waar files op dreambox moeten komen te staan. die heb je hier onder nodig. 192.168.0.2 = ipnummer van mijn dreamox. cd /var/keys daar staan op mijn dreambox de keyfiles cd /download/keys is de plek waar de door mijn gedownloade keyfiles staan. mput *.* kopieerd alle files in /download/keys naar /var/keys op de dreambox. aanroepbaar door het intikken van de kreet: fp < autoftp ---------- autoftp ------------- open 192.168.0.2 root dreambox cd /var/keys binary lcd /download/keys mput *.* bye ------------------------------- om het automatisch te laten geschieden. Zie man cron Suc6
Gast macme Geplaatst: 6 februari 2008 Geplaatst: 6 februari 2008 bedankt ga ik uitproberen linux server /var/keys dreambox /var/keys maak ik dan een .sh bestand aan, die ik dan via de cron laat werken?? het rebooten van de cccam van de dreambox zal dan alleen nog handmatig gebeuren, of kan dat ook auto??
Spiderman1974 Geplaatst: 6 februari 2008 Geplaatst: 6 februari 2008 Waarom wil jij je keys van de server kopiëren naar je Dreambox? Je kunt namelijk via CCcam op je server aangeven dat hij de keys moet doorgeven aan je Dreambox client!! Als je toch perse de keys wil hebben, waarom maak je dat niet een script op je dreambox dat de keys automatisch via internet download. Van deze scripts zijn er vele in omloop op internet. DM800HD ~ OpenPLi DM7000 ~ OpenPLi DM500C ~ OpenPLi WafeFrontier T55 13* - 19,2* - 23,5* - 28,2*
Gast macme Geplaatst: 6 februari 2008 Geplaatst: 6 februari 2008 Je kunt namelijk via CCcam op je server aangeven dat hij de keys moet doorgeven aan je Dreambox client!! Kun jij mij aangeven wat ik dan voor een regel moet neerzetten in de cccam.cfg van de server of DM zodat de DM de keys gebruikt van de server???
Henksat Geplaatst: 6 februari 2008 Geplaatst: 6 februari 2008 Dat staat letterlijk beschreven in de cfg. Achter de C regel in de box moet yes staan en in de F regel op de server verander je 0 0 1 naar 0 1 1. 1e getal: toestaan externe shares 2e getal: toestaan gebruiken van keys 3e getal: toestaan EMM`s te zenden naar kaart (updates) Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB Member of the PLi team
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen