Ga naar inhoud


[500] Flash erase met DreamUp


Crazy Sat

Aanbevolen berichten

Hello, heb hier een dm500 dewelke werkt met de enigma image. Echter moet hier de gemini image erin geflacht worden. Het dit reeds meerdere keren gedaan via de Com1 en altijd met succes. Doch deze dm500 wil maar niet connecteren. Heb zelfs deze maal gewerkt i.c.m. een netwerkverbinding maar krijg steeds een vreemde melding dat de box wel leeft maar waarschijnlijk geen goeie verbinding geeft. Normaal flash ik een dm500 altijd eerst met de erase image en daarna met de gemini image. Kan iemand mij uitleggen hoe ik een verbinding kan maken met de box ? ( zie snapschot van de melding in bijlage , het DM500S_Dreamup.doc document )

snapschot

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gebruik eens dreamup versie 2.41 Dit is een oudere dreamup, welke alleen werkt met de 500. Alleen serieel, zonder netwerkondersteuning.

 

Direkte link: http://www.digital-sat.it/go_download.php?id=424

 

@ moderators: Als deze link qua commercie niet kan, dan graag verwijderen.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

hartelijk dank paardegek .

heb nu een erase img gedaan en daarna de nieuwe versie voor dm500 van gemini 4.2 erin geflasht. Echter bij het opstarten blijft het beeld hangen op het gele opstartscherm " The GP " ( nu reeds een kwartier ) . Of zou ik even proberen gewoon serieel te flashen zonder netwerkverbinding ?

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, zal dit even vanavond uitproberen want moet nu deze namiddag weg. Zal wel iets laten weten vanavond of alles werkt. Besten dank.

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry , maar wil in het geheel niet lukken. Heb nu serieel geprobeerd om te flashen en in eerste instantie maakt hij verbinding met de box ( zie dreamup1.jpg ) doch indien ik een image wil flashen geeft hij een error ( zie dreamup2.jpg ), m.a.w. wil gewoon geen image flachen ! Snap het niet want heb reeds vele dm500's geflasht en nu doe hij het niet . Iemand raad a.u.b. !

 

link

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

volgens mij moet je echt het vinkje voor het netwerk uitzetten.

anders gaat hij toch proberen om via de netwerkverbinding te flashen. Als hij dan een foutmelding geeft.....

grtz arie

_________________________________________________________________________

Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net als Arie Kanarie al schrijft: Je moet het vinkje voor netwerk ondersteuning ( IP nummers in dreamup ) Uitvinken !

 

Wil je echter met netwerkondersteuning flashen, wat ik in dit geval niet aan raad , dan moet je daar wel de goede IP nummers invullen.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad beste vrienden , stom van mij om dit niet te hebben gezien dat het vinkje wegmoet.

Enfin , nu werkt de serieele upload wel , heb tweemaal geflasht met de erase image , doorna met de gemini 4.2 image ( allen voor de dm500 uiteraard ). Gevolg : bij het aanleggen aan de ontvanger terug hetzelfde probleem , box start op doch blijft hangen bij het opstartscherm van gemini ( blauwe achtergrond en het gele "The GP" ). Heb reeds meerdere malen terug ingeschakeld en telkens hetzelfde. Staat nu reeds praktisch een halfuur aan toch het opstartscherm slaat niet door naar de setup.

Heb even gekeken bij dreamup na het flashen van het geminibestand , alles verloopt vlekkeloos , uplading , resettings lockbits , erasing flash , flashing enz.... Toch heb ik de indruk dat het progresslijntje niet tot het ganse einde gaat ( blijft hangen op enkele mm. van het einde ( zie snapshot dreamup3.jpg )

Zou het misschien hieraan kunnen liggen ? Daarom jullie raad en hulp . Alvast bedankt voor jullie aandacht guy's .

 

link

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet dreamup niet eerder afsluiten, wanneer er staat in een popup:

 

Box is flashed succesfully.

 

Dan is het progresslijntje helemaal op het einde.

Verifying checksum duurt vrij lang en er lijkt niets te gebeuren.

 

( afbeelding is van een nieuwere versie, maar ook bij dreamup 2.41 verschijnt er zo'n soort popup )

 

finish.jpg

 

 

Met andere woorden, je breekt dreamup te vroeg af.

 

Dus nogmaals helemaal opnieuw flashen.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

 

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Effe nogmaals gekeken Paardengek , daar die versie 2.41 breekt het proces altijd iets te vroeg af. zoals gemeld is op de blauwe streep het proces nooit tot het einde. Dan maar even gekeken op een italiaans forum ( geen links want mod's luisteren mee ) en heb daar een versie gedownload die enkel bestemd is voor de dm500. Is nl. de versie dreamup_DM500_v.2.18a . Deze versie gaf me meteen verbinding met box en heb gewoon zonder een erase image de gemini 4.2 image erin geflasht. In deze versie liep de blauwe progresslijn wel tot het einde. Aangesloten op de ontvanger en BINGO ! Na enkele ogenblikken het opstartscherm van gemini en vlak daarna de setupmelding. Is nu momenteel de satellieten aan het scannen. Moet toch opmerken dat het de eerste keer is dat ik dit meemaak met een dm500. De box is gladnieuw ( zit nog onder de folie en de originele CVS image was nog nooit geinstalleerd ). Enfin eind goed al goed en we zijn terug een ervaring rijker. Indien u deze versie eventueel wil kan ik die eens doorgeven. Alvast hartelijk dank voor de geleverde inspanningen op mij te helpen. Thanks en tot later smile

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De versie dreamup_DM500_v.2.18a,is inderdaad de beste!

 

De box is gladnieuw ( zit nog onder de folie en de originele CVS image was nog nooit geinstalleerd,hier heb ik mijn twijfels bij,

vooral de folie,ik vermoed dat het een kloon is!

 

Maar fijn voor je dat de dreambox weer werkt!

groetjes boekkie

Dreambox  Sinds 01-07-2024 en schotels en dreamboxen alles verwijderd.

Nu alleen nog NL-Ziet werkt goed

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...