nonblond Geplaatst: 31 januari 2008 Geplaatst: 31 januari 2008 Mijn oude computer is helaas stuk, maar de harde schijf doet het nog. Nu heb ik een nieuw computer gekocht en wil mijn bestanden en programmatuur zoals de virusscan overzetten naar de nieuwe computer. Ik heb een usbkabel waarmee de oude schijf via de usb poort van de nieuwe computer kan worden doorverbonden. Maar vraag mij af hoe ik dit het beste kan doen, zodat bv. mijn outlook adressen bestand kan worden gebruikt en ook mijn virusscan. Bij voorbaat dank, Nonblond
Poetsdoekje Geplaatst: 31 januari 2008 Geplaatst: 31 januari 2008 Origineel bericht van: nonblond Mijn oude computer is helaas stuk, maar de harde schijf doet het nog. Nu heb ik een nieuw computer gekocht en wil mijn bestanden en programmatuur zoals de virusscan overzetten naar de nieuwe computer. Ik heb een usbkabel waarmee de oude schijf via de usb poort van de nieuwe computer kan worden doorverbonden. Maar vraag mij af hoe ik dit het beste kan doen, zodat bv. mijn outlook adressen bestand kan worden gebruikt en ook mijn virusscan. Bij voorbaat dank, Nonblond Ik heb hetzelfde gehad, je kunt twee dingen doen: 1. ik heb bij de plaatselijke computerboer een kastje gekocht om van die oude HD een externe schijf te maken, koste maar 19 euro en het werkt perfect, je kunt zo alle bestanden overzetten. En je kunt hem ook zo eens even meenemen naar een ander, om bijvoorbeeld bestanden over te zetten. 2. of je gaat de harde schijf in je nieuwe computer inbouwen, je kunt hem dan ook benaderen. let op de oude HD moet wel op slave worden gezet, terwijl de nieuwe de master is. Anders gaat het met de virusscanner, die zul je opnieuw moeten installeren op de nieuwe. groet van poetsdoekje En de hartelijke groeten van Poetsdoekje... COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........
kaelem Geplaatst: 31 januari 2008 Geplaatst: 31 januari 2008 Ik had onderstaande nog ergens op de pc staan,ik denk dat je hier wel mee verder kan. Aan de padnamen kun je alles redelijk snel terugvinden. C:\ Documents and Settings \ USER NAME \ Local Settings \ Application Data \ Identities \ {HEEL LANG NUMMER TUSSEN ACCOLADES} \ Microsoft \ Outlook Express Windows 2000 / Windows XP back-up maken outlook express, en later terug plaatsen. Open Windows verkenner (Start / Programma’s / Bureau accessoires / Windows verkenner) Ga naar tab " Extra" / mapopties / weergave. Plaats een vinkje bij " Verborgen bestanden en mappen weergeven" . Klik op " Toepassen" WIN XP: Klik op " Op alle mappen toepassen", gevolgd door "Ok" en onderaan nogmaals " Ok" . WIN 2000: Klik op " Zoals de huidige map", gevolgd door "Ok" en onderaan nogmaals " Ok" . Berichten back-up: C:\ Documents and Settings \ USER NAME \ Local Settings \ Application Data \ Identities \ {HEEL LANG NUMMER TUSSEN ACCOLADES} \ Microsoft \ Outlook Express Hier staan alle mappen als inkomend, verzonden, verwijderd postvak in. Let op of de datum recent is. Maak van het hele nummer !!! een back-up eventueel op cd-rom. Dus sleep met je rechter muisknop dat lange nummer naar een back-up map. Liefst een andere partitie. Adressen back-up: C:\Documents and Settings\USER NAME\Application Data\Microsoft\Address Book Hierin staan 1 of 2 bestanden, vaak met je geregistreerde naam, en extensie .wab van deze hele map adresbook een back-up maken. Als je outlook express nu wilt repareren omdat er fouten inzitten, kun je met een gerust hart dat lange nummer deleten. Ook kun je de wab bestanden deleten. Ook kun je je account gegevens verwijderen, NADAT JE ALLE GEGEVNS HEBT OVERGESCHREVEN. Let op dat je dat NIET in je back-up map doet !!! Wanneer hierna outlook express wordt geopend, lijkt het net of het zojuist is geïnstalleerd. De welkomst mail van microsoft staat er weer. Deze kun je deleten. Als Windows / outlook express weer draait, kopieer je de folder met de back-up van je mails op zijn originele plaats terug. LET OP: klik rechts op de folder nadat je hem weer op schijf hebt gezet, klik eigenschappen en haal "alleen lezen" eraf! Ook op submappen als daarom gevraagd wordt. Dit gebeurd soms na kopiëren van de mappen. Doe je dit niet, dan is je back-up nog niet bruikbaar. Mails importeren: Ga in outlook express naar bestand / importeren. Selecteer berichten. Selecteer O.E. 6 ( of 5) Klik op “hoofd-identiteit” (of de naam van de identiteit) Klik volgende, en vervolgens “bladeren”. Klik de juiste folder aan, waar je back-up (lang nummer enzo) in staat. Volgende en ok. Je emails worden geïmporteerd. Geef niet op als het de eerste keer niet wil lukken. Als je mails en adressen op cd-rom of andere back-up staan zijn ze veilig! Soms moet je importeren vanaf de cd-rom of back-up map. (Andere partitie). Adressen importeren: Ga in outlook express naar bestand / importeren. Selecteer Adressenboek. Blader nu naar de locatie waar je back-up staat. Selecteer je (username).wab bestand. Klik openen, en je adresboek wordt geïmporteerd -= Dreambox 7000 Echostar LT8700 en SR8700,Skystar 2,Humax 5400 2 x Nokia 9500 1 x 90 cm met twin en een Channelmaster 1.2 met een quad =-
pa3fat Geplaatst: 31 januari 2008 Geplaatst: 31 januari 2008 Als je nog geen OS op de nieuwe schijf hebt staan. Probeer eens XXCLONE. Wil dit gaan gebruiken voor het overzetten van mijn huidige schijf naar een toekomstige nieuwe. www.xxclone.com Is dit niet je wens dan zou ik het met de andere tips proberen. ----------------------------------------------- Nextwave-2500, Diseq Motor, MR1.080 (10/4)
WPW Geplaatst: 31 januari 2008 Geplaatst: 31 januari 2008 Kijk eens naar dixml, grateloos. gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
nonblond Geplaatst: 1 februari 2008 Auteur Geplaatst: 1 februari 2008 Bedankt voor jullie bijdrage. Kennelijk heb ik ergens iets niet goed gedaan, want veel bestanden zijn overgezet, maar als ik nu kontakt maak met de oude hardeschijf krijg ik een melding dat ik de beveiliging moet bijstellen en krijg ik geen toegang meer tot de oude harde schijf. Wat nu? Nonblond
Ome Merde Geplaatst: 1 februari 2008 Geplaatst: 1 februari 2008 je moet "eigenaar" worden van die disk. dit zal waarschijnlijk gebeuren bij je "documents and settings" map ? welke versie van Windows XP heb je erop staan ? Home of Professional ? merDe deze ruimte is te huur
nonblond Geplaatst: 1 februari 2008 Auteur Geplaatst: 1 februari 2008 Het klopt dat ik dit heb met documents en settings. Op de oude harde schijf staat XP een oem versie. Op de nieuwe computer staat Vista waarschijnlijk ook een oem versie. Nonblond
nonblond Geplaatst: 2 februari 2008 Auteur Geplaatst: 2 februari 2008 Die oem versies zijn volgens mij beide home editions. Nonblond
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen