Loui (K) Geplaatst: 31 januari 2008 Geplaatst: 31 januari 2008 Ik heb net als velen geen floppydrive in mijn Laptop,nu is mijn vraag is er een emulator of img die ik op mijn usb stick kan zetten?Zelf ben ik al bezig geweest met mkbt.exe maar dat leverde geen resultaat bij werkt het anders niet.Al iemand een kantenklare img heeft die je zo op de stick kunt installeren zo mooi zijn.Ik ben dus op zoek naar een A:Drive voor usbstick. b v d Lk1zhm
Gast Ome Peter Geplaatst: 31 januari 2008 Geplaatst: 31 januari 2008 Het zou wel handig zijn te vermelden waar je het voor nodig hebt? Iedergeval kun dat je evt in je bios aangeven En wat voor img bedoel je precies is het voor een vista installatie of een xp installatie op een s-ata schijf want dat denk ik eruit te kunnen halen of zit ik er helemaal naast
Loui (K) Geplaatst: 31 januari 2008 Auteur Geplaatst: 31 januari 2008 Origineel bericht van: Ome Peter Het zou wel handig zijn te vermelden waar je het voor nodig hebt? Iedergeval kun dat je evt in je bios aangeven En wat voor img bedoel je precies is het voor een vista installatie of een xp installatie op een s-ata schijf want dat denk ik eruit te kunnen halen of zit ik er helemaal naast Nou wat voor img is niet belangrijk als de stick maar als A drive wordt gezien.Het is idd voor een SATA schijf die niet herkent wordt door de xp installatie. het is dan handig om vooraf de juiste SATA drivers op de stick te zetten.Het gaat weer over een Acer Laptop erg traag met Vista.Maar De stick als A drive is ook makkelijk om eventuweel een Bios Update te doen. Ik wil als het mogelijk is gewoon als A drive achter de hand hebben ipv een losse USB drive te kopen.
Loui (K) Geplaatst: 31 januari 2008 Auteur Geplaatst: 31 januari 2008 Ik heb al met mkbt.exe een bootsect.bin kunnen maken van een virtuele a drive maar ik kan die nog niet geinstlleerd krijgen op mijn usb pen.op 1 of andere manier kopieerd hij de image niet
slider Geplaatst: 1 februari 2008 Geplaatst: 1 februari 2008 ik dacht dat je eerst jou stick bootable moet maken voor je er mee kunt werken als drive,je kunt dan ook vanuit jou stick je pc opstarten of een image bv van acronis terug zetten,er zijn progjes voor dat weet ik maar vraag mij niet welke mischien dat iemand anders dit weet. beter een vogel in de hand dan geen hand,greetz slider
Gast aart44 Geplaatst: 1 februari 2008 Geplaatst: 1 februari 2008 Inderdaad @Slider eerst bootable maken hier een handleiding. http://www.pc-freak.nl/usb_stick.htm
Loui (K) Geplaatst: 1 februari 2008 Auteur Geplaatst: 1 februari 2008 Origineel bericht van: aart44 Inderdaad @Slider eerst bootable maken hier een handleiding.http://www.pc-freak.nl/usb_stick.htm Ja allemaal mooi en het werkt ook maar wel als drive C:\ Niet A:\ En ik moet het al A:\ hebben dus USBStich als A Drive. Ik ben ook al druk aan het lezen maar vind nog niet de juiste oplossing.
slider Geplaatst: 1 februari 2008 Geplaatst: 1 februari 2008 ik heb een acer aspire 5610 laptop,draait vrij snel met vista.ik heb eens gekeken in mijn bios en zie daar alleen maar de mogelijkheden om te booten via de usb poorten buiten de c en cd rom schijf natuurlijk. ik begrijp alleen niet waarom dat jij je stick als a schijf wilt hebben,als het om een bios update alleen te doen is dan kun je dat toch ook vanuit je harde schijf doen? ik heb mijn bios update voor vista van de acer site gehaald en probleemloos geinstaleerd vanuit mijn c schijf. slider beter een vogel in de hand dan geen hand,greetz slider
Loui (K) Geplaatst: 1 februari 2008 Auteur Geplaatst: 1 februari 2008 Origineel bericht van: slider ik heb een acer aspire 5610 laptop,draait vrij snel met vista.ik heb eens gekeken in mijn bios en zie daar alleen maar de mogelijkheden om te booten via de usb poorten buiten de c en cd rom schijf natuurlijk. ik begrijp alleen niet waarom dat jij je stick als a schijf wilt hebben,als het om een bios update alleen te doen is dan kun je dat toch ook vanuit je harde schijf doen? ik heb mijn bios update voor vista van de acer site gehaald en probleemloos geinstaleerd vanuit mijn c schijf. slider Kij daar zit het hum nu in,Jij hebt Vista en de persoon in questi wil er XP op hebben en heeft een SATA schijf erin zitten. nu wordt onder XP de schijf niet herkent.die kan je alleen via stuurprogramma's op diskette aansturen.XP heeft niet de mogelijkheid om ook naar andere drives te kijken als alleen A. is wel een tekortkoming dat hadden ze met een update of extra cd zo kunnen veranderen denk ik.
kees kas Geplaatst: 1 februari 2008 Geplaatst: 1 februari 2008 h**p://www.microsoft.com/netherlands/ondernemers/techniek_techniek/usbstickbooten.aspx de link naar het hp tooltje staat hier,( kon hem niet attachen) h**p://files.extremeoverclocking.com/file.php?f=197 groet, Kees
Loui (K) Geplaatst: 1 februari 2008 Auteur Geplaatst: 1 februari 2008 Origineel bericht van: kees kas h**p://www.microsoft.com/netherlands/ondernemers/techniek_techniek/usbstickbooten.aspx de link naar het hp tooltje staat hier,( kon hem niet attachen) h**p://files.extremeoverclocking.com/file.php?f=197 groet, Kees Dit is hetzelfde als wat ik al gedaan heb maar dan wordt de stick als C:\ gezien.
Poetsdoekje Geplaatst: 1 februari 2008 Geplaatst: 1 februari 2008 Origineel bericht van: aart44 Inderdaad @Slider eerst bootable maken hier een handleiding.http://www.pc-freak.nl/usb_stick.htm Wel een beetje vreemd @Aart, ik heb het tooltje gedownload en als ik het progje wil starten dan kom ik niet verder en geeft de foutmelding " permission denied administrator rights are required" Dat is vreemd, ik ben de enigste gebruiker en ik heb alle rechten die mijn computer mij biedt!! en de groeten van poetsdoekje En de hartelijke groeten van Poetsdoekje... COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........
Gast Ome Peter Geplaatst: 1 februari 2008 Geplaatst: 1 februari 2008 maak niet uit op welke pad je usb staat andere mogelijkheid zet je drivers die je nodig hebt op een cdtje tijdens de installatie druk je op f6 en stopt vervolgens je cdtje erin gooit de drivers over en stop vervolgens je xp installatie cd er weer in Andere mogelijkheid Maak ff een nieuwe bootable xp versie en zet er meteen de vereiste bestanden bij heb ik ook zo gedaan. Aaangezien ik een legale versie heb nog de zonder sp2 heb ik er die ook maar meteen bijgezet ben ik meteen voor altijd verzekert mocht ie crachen,eiegn gemaakte xp cd erin en huppekee
Loui (K) Geplaatst: 1 februari 2008 Auteur Geplaatst: 1 februari 2008 Citaat: Andere mogelijkheid Maak ff een nieuwe bootable xp versie en zet er meteen de vereiste bestanden bij heb ik ook zo gedaan. Aaangezien ik een legale versie heb nog de zonder sp2 heb ik er die ook maar meteen bijgezet In welke map heb jij die files gezet?een nieuwe boot cd maken is geen probleem.heb zelfs nog een *.iso file van mijn XP op mijn laptop staan.Het gaat dus om de sata files die normaal op diskette staan.
WPW Geplaatst: 1 februari 2008 Geplaatst: 1 februari 2008 Slipstreampje maken met nlite. gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen