Gast peterb Geplaatst: 31 januari 2008 Geplaatst: 31 januari 2008 na overslag lijntrafo, vertikaal ic ook defect en na vervangen geen beeld. bij opdraaien screen horizontale groene streepen. wie kan mij helpen aub
jeevanhoof Geplaatst: 1 februari 2008 Geplaatst: 1 februari 2008 hoi, kijk eens of de 200V aanwezig is op de beelbuisprint. mvg dreambox two , BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra VU+ solo2 met defecte tuners
Snurker Geplaatst: 1 februari 2008 Geplaatst: 1 februari 2008 Als die 200 volt niet aanwezig zou zijn...dan heeft hij een héél erg wit beeld...en hoeft hij ook niets op te draaien !! Gewoon even de Groen kathode los solderen en kijken wat die doet 1. Groen weg...dan ligt het aan de RGB versterker 2. Groen nog steeds, dan ligt het aan den pijp PS zijn die strepen door het beeld of ipv beeld ?? Snurker ( Straks zijn meer behangers nodig om OLED schermen tegen de wand te plakken)
Gast peterb Geplaatst: 1 februari 2008 Geplaatst: 1 februari 2008 hallo 200 volt is aanwezig normaal geen beeld na opdraaien screen alleen groene strepen dus geen beeld lijntrafo overslag vertikaal ic defect en t442 en t443 ook defect ik denk bijde bc337 maar twijfel over een bc337 en een bc327 is slecht leesbaar. ik heb wel geluid.
Snurker Geplaatst: 1 februari 2008 Geplaatst: 1 februari 2008 Ik zit even elders en heb dus geen schema (welk chassis ?) van dit type toestel, maar als er geen IC op de beeldbuis-print zit, maar wel die torretjes, dan zou je de rode met de blauwe kunnen omwisselen...of de fout ook visa versa gaat .. Snurker ( Straks zijn meer behangers nodig om OLED schermen tegen de wand te plakken)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen