Ga naar inhoud


Peter R. de Vries heeft Joran bij zijn staart!


Alfi

Aanbevolen berichten


  • Reacties 314
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Dus jullie willen beweren dat Joran er niets mee te maken heeft ?

Hij hindert het politieonderzoek, reden genoeg om hem op te sluiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast hummiesat
Origineel bericht van: Rob út Fryslân
Waarom moet zo'n debiel handmatig door een huurling gesloopt worden?
Een kwal zijn en er op los liegen is nog steeds niet verboden, of heeft het knulletje jou persoonlijk iets aangedaan?

Wat zijn de mensen tegenwoordig toch overdreven agressief.
Het lijkt wel alsof mensen niet meer zonder barbaars gedrag kunnen.

Je kunt ook alles gaan bagatelliseren natuurlijk.
Nog effe en dan is Joran het slachtoffer.

sleep
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Pacman
Dus jullie willen beweren dat Joran er niets mee te maken heeft ?

Neen, we zeggen dat het in ieder geval niet bewezen kan worden dat hij iets gedaan heeft. Hij kan wel iets gedaan hebben, en hij kan niets gedaan hebben. We weten het niet, want er is geen bewijs voor het ene noch het andere.

Citaat:
Hij hindert het politieonderzoek, reden genoeg om hem op te sluiten.

Hoezo? Dat kletsverhaal in de auto? Dat was voor zover hij wist een privé gesprek tussen hem en zijn 'vriend'. Als anderen dit in het geniep opnemen en aan de politie en openbaar ministerie presenteren als 'bewijs', dan kun je dat Joran niet verwijten, dat is niet zijn verantwoordelijkheid. Toen de politie hem vervolgens op dit 'bewijs' aansprak, heeft hij het hele verhaal tot genoegen van de politie kunnen ontzenuwen.

Dat een groot gedeelte van het publiek nu erg verdrietig is omdat het hele verhaal een verzinsel lijkt, kan hij ook niet helpen. Daarvoor moet je bij Peter R. de V. zijn die prentendeert niet geweten te hebben dat alle mogelijk bewijsbare feiten onjuist waren.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hummiesat

Je kunt ook alles gaan bagatelliseren natuurlijk.
Nog effe en dan is Joran het slachtoffer.


Je mag best denken dat hij schuldig is, dat kan niemand je verbieden. Maar justitie heeft geen enkel bewijs kunnen vinden dat sterk genoeg is om daadwerkelijk een rechtszaak te beginnen. Stel je nu eens voor dat zulk bewijs niet kan bestaan omdat hij inderdaad volledig onschuldig is? Ook dat is nog steeds een mogelijkheid, ook al vermoed jij iets anders. Hoe zou het dan zijn om volledig onschuldig de halve wereld over je heen te krijgen?

Ik zeg niet dat hij onschuldig is, wel dat het mogelijk is. Ik zeg ook niet dat hij schuldig is, maar ook dat kan mogelijk zijn.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Pacman
Tuurlijk, Joran is een lieverd en heeft niets gedaan.


Je kunt niet lezen, dat zegt niemand.

Citaat:
Welterusten, bah, wat een slappelingen....


Het is inderdaad heel manhaftig om mee te huilen met de wolven in het bos en te roepen dat je die Joran wel eens.... enz. Sneu alleen dat het bij praten blijft.

Het vervelende van een rechtstaat is dat je voor de wet moet bewijzen dat iemand schuldig is, en niet allerlei mensen in het gevang kunt gooien omdat je 'voelt' dat ze schuldig zijn. Met een beetje geluk vind je wel plaatsen op de wereld waar dat wel gebeurt, maar of je daar nu wilt wonen??
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: grunnsat

Het vervelende van een rechtstaat is dat je voor de wet moet bewijzen dat iemand schuldig is


Daarom richt de politie zich ook liever op de kleine vergrijpen, makkelijker te bewijzen en te sanctioneren met geldboetes. Ik ben er ook niet voor dat ze zoveel medeburgers opsluiten, die kosten de staat en dus mij als hardwerkende brave burger alleen maar onnodig belastingcenten.
Meer en hogere boetes voor kleine vergrijpen dan hoeft de belasting ook niet omhoog!

Laat Joran maar fijn genieten en de idioot uithangen, dat kost tenminste geen geld. Het zal me inmiddels een rotzorg zijn, het is ver van mijn bed gebeurt en de wereld draait er wel om door.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast hummiesat
Origineel bericht van: grunnsat
Je mag best denken dat hij schuldig is, dat kan niemand je verbieden. Maar justitie heeft geen enkel bewijs kunnen vinden dat sterk genoeg is om daadwerkelijk een rechtszaak te beginnen. Stel je nu eens voor dat zulk bewijs niet kan bestaan omdat hij inderdaad volledig onschuldig is? Ook dat is nog steeds een mogelijkheid, ook al vermoed jij iets anders. Hoe zou het dan zijn om volledig onschuldig de halve wereld over je heen te krijgen?

Ik zeg niet dat hij onschuldig is, wel dat het mogelijk is. Ik zeg ook niet dat hij schuldig is, maar ook dat kan mogelijk zijn.

Dat ie de halve wereld over zich heen krijgt heeft ie aan zichzelf te danken. Dan had ie van begin af de waarheid moeten spreken. Maar nee, dat stuk uitschot vond het leuk om er keer op keer op los te fantaseren. En dat niet alleen tegen zijn "vriend" tijdens een autoritje, maar voorheen tegen justitie ook al. Hoe vaak is ie niet teruggekomen op zijn uitspraken? Dat is dus wel degelijk hinderen van een onderzoek. En van mij mogen ze hem alleen daarvoor al behoorlijk zwaar straffen, bij voorkeur op Middeleeuwse manier.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast fatfreddy
Origineel bericht van: hummiesat
En van mij mogen ze hem alleen daarvoor al behoorlijk zwaar straffen, bij voorkeur op Middeleeuwse manier.


Dit geeft alleen al aan wat voor denkwijze jij hebt.

In de middeleeuwen gingen inderdaad mensen zonder bewijs de brandstapel op of ze werden opgehangen alleen maar omdat er een vermoeden bestond.

Feitelijk ben je dus een paar eeuwen te laat geboren of misschien was je in een vorig leven wel een beul of zo die er genoegen in had mensen te doden.

Laat mij maar in deze rechtsstaat in de huidige tijd wonen waarin echt harde bewijzen nodig zijn om iemand te berechten
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: fatfreddy

Laat mij maar in deze rechtsstaat in de huidige tijd wonen waarin echt harde bewijzen nodig zijn om iemand te berechten


Weet je hoeveel er in onze "rechtsstaat" onschuldig zijn, en toch veroordeeld? Dan denk ik niet alleen aan de ruchtmakende zaken zoals de Puttense moordzaak, en de Zaandamse paskamermoord. Hoe "hard" waren die bewijzen?

Een vriend van mij zat tien maanden vast op grond van één getuige, die volgens de rechtbank 'geloofwaardiger' was... (Maar die de betreffende persoon gewoon een hak wilde zetten).

T B
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast hummiesat
Origineel bericht van: fatfreddy
Dit geeft alleen al aan wat voor denkwijze jij hebt.

In de middeleeuwen gingen inderdaad mensen zonder bewijs de brandstapel op of ze werden opgehangen alleen maar omdat er een vermoeden bestond.

Feitelijk ben je dus een paar eeuwen te laat geboren of misschien was je in een vorig leven wel een beul of zo die er genoegen in had mensen te doden.

Laat mij maar in deze rechtsstaat in de huidige tijd wonen waarin echt harde bewijzen nodig zijn om iemand te berechten
Het ging mij hier om de wijze van straffen en niet over het bepalen of iemand wel of niet schuldig is, maar lees het zoals je wilt.

Voelt ook heel veilig, die rechtstaat waar jij het over hebt zeker? Daar waar daders vrijuit gaan vanwege een vormfout of zogenaamd onrechtmatig verkregen bewijs. Ook lekker afschrikwekkend dat 3 weken parkje harken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Rob út Fryslân
Origineel bericht van: hummiesat

Voelt ook heel veilig, die rechtstaat waar jij het over hebt zeker? Daar waar daders vrijuit gaan vanwege een vormfout of zogenaamd onrechtmatig verkregen bewijs. Ook lekker afschrikwekkend dat 3 weken parkje harken.


Als vader van een dochter die slachtoffer van een groepsverkrachting was op 10 jarige leeftijd ben ik het met je eens dat de strafmaat in Nederland een lachertje is.

Dit is echter geen reden om iemand te straffen die niets gedaan heeft.
En zolang de rechter geen schuldig verklaring heeft uitgesproken heeft hij dus niets gedaan.
Volgens mij persoonlijk wel, maar niet volgens het rechtssysteem en daar gaat het om.
En voorlopig zit hij toch maar mooi ondergedoken in een psychiatrische instelling en hoeven we hem niet op straat tegen te komen.
[wensmode]
Wie weet praat hij daar zijn mond voorbij en krijgt een zielenknijper hem zover dat hij wel bekend.
[/wensmode]
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...