Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo, ben nieuw hier op het forum , dus allemaal een goedendag.

Ik heb mij een nokia mediamaster 9500 gekocht en heb verder geen verstand ervan .Er zit ook een kaart bij ik denk een oude kaart nr 1 of hoe zie ik dat.hij is nu aangesloten en ontvang de vrije zenders . ik kan ook draaien naar andere sattelieten.

Ik weet dat het een oud toestel is ,maar ik wil er niet te veel geld instekken voor te beginnen en toch zou ik iets meer willen ontvangen dan de vrije kanalen.

Is dat mogelijk ? en als het me goed bevalt, dat satteliet kijken kan ik laaters nog uitbreiden.

Kan ik daar andere kaaren insteken ( fun kaarten) Bij de opstart komt er NL6 op, welke software ? de vorige eigenaar zei : alles is origineel..

Zo nu moet ik stoppen want straks vertrek ik op reis naar Oosttenrijk voor 10 dagen ,we zullen het er later nog overhebben.

Iedereen de groeten.

Davmal.

Dreambox 7020 160 GB big viscosat HD , primefocus 180 cm V-box , digibox, dreambox 8000 HD 500GB

• 2 weken later...

Geplaatst:

Zo, ik ben terug .weet iemand of ik daar een andere kaart kan in doen of is er een andere manier om iets meer te ontvangen als de vrije zenders ,Zoals al gezegt zou ik het wel op een goedkope manier willen doen.Ik heb deze ontvanger gekocht omdat ik hier veel over deze ontvanger heb gelezen en blijkt dat jullie dat een goede ontvanger vonden, en er zijn er die er ook nog mee werken.

Of mijn kaart nog werkt weet ik niet , (zal niet meer werken denk ik ) , maar hoe ik dat kan controleren weet ik ook niet.

Kan iemand mij een beetje verder op weg helpen ?

Groetjes David.

Dreambox 7020 160 GB big viscosat HD , primefocus 180 cm V-box , digibox, dreambox 8000 HD 500GB

Geplaatst:

@ Davmal

Heb je het over een smartcard voor de NL commerciële en pulbieke zenders? Dan zijn er twee verschillende soorten kaarten nl. IRdeto2 en Seca2 kaarten.

Nokia 9500 zo een ontvanger heb ik ook en standaard werkt deze ontvanger met Irdeto2 kaarten, deze ontvanger kan ook aangepast worden zodat deze ook overweg kan met Seca2 kaarten.

Je oude kaart is dit een blauwe met daarop een regenboog, met de vermelding "Multichoice"? Dan is dit een Irdeto1 kaart en deze wordt niet meer gebruikt.

Om de Nederlandse publieke en commerciële zenders te kunnen bekijken neem je best een "Settopboxpakket" abonnement, dit kost jaarlijks € 50,00.

PS. Met de Funcard is enkel nog ORF1, ORF2 en ATV te bekijken op Astra. De Nederlandse zenders zijn enkel te bekijken met een originele Irdeto2 of Seca2 smartcard.

Indien je verder nog vragen hebt stel ze maar. smile

cool Timm1983

Admin: Dit account is ontoegankelijk gemaakt vanwege het gebruik van een niet-bestaand email adres met talloze aflever foutmeldingen tot gevolg. Het lid reageerde niet op het verzoek dit te wijzigen.

Geplaatst:

Citaat:
Om de Nederlandse publieke en commerciële zenders te kunnen bekijken neem je best een "Settopboxpakket" abonnement, dit kost jaarlijks € 50,00.

Even nog een kleine aanvulling op het bericht Tim 1983

Een Irdeto2 kaart kun je niet nieuw meer bestellen.

Dus die zul je een 2e handse moet zien te krijgn.

maar word regelamtig hier op het forum aangeboden.

Wil je een seca2 kaart gebruiken zul je dus je interne cam van je nokia om moeten bouwen.

Meer daar over is te lezen in het topic. wannisa en solo sammy project

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Geplaatst:

Ja dat is juist de kaart is multichoice blauw met een regenboog erop die mag dus in de vuilbak , en het toestel mag er meschien best ook in .

Dus met die kaarten die je op een_of_andere_veiling_site ( funkaarten voor een kleine prijs ) kan ik niets aanvangen ?

Als ik het goed versta kost het me min 50 euro per jaar + aankoop kaart en activatie .

En van dat wannisa en solo sammy project versta ik niet veel , als beginner is dat een beetje te moeilijk denk ik om dat zelf te doen .

Groeten David.

Geplaatst:

Enkel de vrije zenders ? of heeft er iemand kaart waar ik iets meer mee kan ?

Geplaatst:

Ik zou graag nieuwe zenders toevoegen maar lukt me niet, heb geen handleiding en heb het geprobeert met een handleiding hier op de side , maar gaat niet .als ik de knop guide gebruik komt er enkel maar een blauwscherm en geraak niet verder.en via kanaal zoeken durf ik de gegevens niet te veranderen omdat ik denk alles te ontregelen , er is toch soms niet iemanand van de streek rond Geraardsbergen?, of iemand die mij iets wijzer kan maken.

Geplaatst:

Waarschijnlijk zit er bij jou nog de orginele C+ software in , en dan is de handleiding die je gebruikt niet geschikt .

Druk eens op de knop menu en kijk of je : Geavanceerd zoeken van kanaal (Advanced channel search set-up) kunt selekteren

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Geplaatst:

Ja, dat heb ik daar straks gedaan en dan komt er op = normaal zoeken zonder ingave van pid's .

Heb dan oke geduwd en op displee kwam dan een woord ( niet niet meer welk ) en had toen geen beeld meer .Ben toen Terug gegaan en alles was weer zoals het was .Zo is de nodige uitleg hier op de side te vinden of moet er een nieuwe software in?

Sorry voor mijn vele vragen , maar al vragen en doen leert men bij.Er staan ongeveer 200 zenders op waar ik +- 40 van ontvang (schotel kan ook draaien naar andere sattelieten)

Geplaatst:

Gebruiks-vriendelijker en sneller zappen gaat met b.v. NoOneManIt 1.2 software .

Als je de duitse taal enigzins machtig bent , heb ik wel een url waar veel info te vinden is over ver vervangen van de software .

Daar hadden we hier op het board ook een link naar maar die bij de boardsoft vervanging niet meegenomen .

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Geplaatst:

Neen sorry, enkel de nederlandse taal .

Nergens geen gebruikshandleiding voor deze soft.

Hoe zet ik er kanaalen handmatig bij ? via geavanceer kanaal ? en gegevens invullen ?

Geplaatst:

Ik heb wel een engelse versie (file) gevonden maar die geeft dezelfde info als de NL versie die ik heb (boekvorm)

In de bijlage "Geavaceerd zoeken van kanaal"

post-368-1318259627,2438_thumb.jpg

Geplaatst:

Sorry , kan het niet lezen ( onduidelijk ).

Zal nog eens proberen en anders swier ik de oltimer gewoon buiten.

Toch bedankt voor de uitleg en het zoek werk,ik zal me eens een recentte aankopen,met handleiding.

Geplaatst:

Bestand opslaan en met Irfanview of een dergelijk pogramma openen (vergroten) dan is het leesbaar .

Niet zo gauw opgeven , het is hobby !!

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen