Ga naar inhoud


[TF7710HDPVR] Is al uren bezig met verifying files and directories


Gast HonyBony

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb in een 7710HDPVR harddisk (750GB) ingebouwd. Deze was meegeleverd met het apparaat en goedgekeurd door Topfield.

Nu staat ie al meer dan 12 uur op Verifying Files and Directories (In het nederlands staat er zoiets als Vastleggen van bestanden en mappen).

De harddisk is helemaal leeg (neem ik aan), dus het zou niet zo lang mogen duren.

 

Ik kan wel alles met het apparaat doen, werkt ook allemaal redelijk goed. Maar ik kan het apparaat niet uit zetten omdat ie aan het verifying is.

Ik kan ook nu niet een firmware update doen via lan of usb. Waarschijnlijk ook omdat hij aan het verifying is.

 

Er zit nu een firmware in van november. (Datum weet ik niet exact, zit nu op mijn werk).

 

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Andre

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb dat 2 jaar terug gehad met mijn 5510 toen ik daar een grotere harddisk in wou zetten.

Bleef hij ook wel hangen bij het verifying.

Balkje bewoog niet meer dan meende ik.

Lag toen aan de schijf, staat hier wel.

 

Ik meende ook dat ik toen ik mijn 80 gig schijf in de 7700 zette hier dat hij eerst ook even bleef hangen.

Stekker er even uit en na een tijdje er weer ingedaan en nog eens geprobeerd en toen wel ok en nooit problemen erachteraan gehad.

Melle
DM500HD, Funke 99cm & StabHH120 & Smart Lnb, Funke 68cm & Duo Lnb Quad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als het een lege nieuwe harddisk is moet je hem volgens mij eerst formatteren en dan kan hij pas de bestanden contoleren

 

normaal gesproken vraagt je tuner hier om nadat je de harddisk hebt geplaatst en aangezet hebt

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: HonyBony
Hoi,

De optie Formateren is (nog) niet actief.

Andre


Andre,
Zoals Sigma ook al schreef hoort de TF7700HDPVR bij de eerste opstart (dus uit de doos) de ingebouwde HDD te herkennen en voor te stellen om deze te mogen formatteren.
Althans zo was het bij mijn 7700 het eerste keer ook het geval nadat ik een nieuwe HDD had geplaatst.
Ik vermoedt nu dat de 7700 van Topic starter een HDD aan bord heeft die niet door de TF als dusdanig wordt herkend.
Wellicht is het handig om de schijf eerst buiten de TF op een PC te formatteren en daarna weer in de TF terug te plaatsen.
Misschien dat de TF daarna dan wel formatteerd.
Jürgen

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

als een hdd is geformatteerd in een bepaalde versie dan vraagt de Topfield altijd of je de schijf wil formatteren als je hem plaatst

 

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sigma
als een hdd is geformatteerd in een bepaalde versie dan vraagt de Topfield altijd of je de schijf wil formatteren als je hem plaatst

Sigma,
Dat schreef ik in mijn vorig bericht ook al maar schijnbaar werkt dit nu niet bij de topic starter.
Misschien dat de HDD al erder in de TF7700 is geformatteerd maar b.v. incorrect is afgesloten dan wel afgebroken tijdens het formatteren. Je weet immers niet wat de leverancier vooraf heeft uitgespookt.
Daarom lijkt het mij wel een valide optie om de HDD eerst weer in een PC te formatteren zodat de TF dan wel moet vragen om te formatteren.
Als dat dan weer niet lukt is er iets anders aan de hand, misschien toch niet de juiste HDD.
Jürgen

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja je hebt helemaal gelijk

 

het zou niet moeten uit maken ook al heeft hij in een ander aparaat gezetten hij moet op nieuw vragen om geformateert te worden

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

bedankt voor jullie reactie.

Toen ik thuis was hij nog bezig met de verify.

Ik heb de stekker eruit getrokken. Even gewacht en toen de stroom er weer op.

Nu vroeg hij wel gelijk of ik de harde schijf wilde formateren en daarna was het probleem op gelost.

 

Bedankt voor de tip.

 

Andre

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...