Ga naar inhoud

Devolo: satellliet signaal via stroomnet

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Origineel bericht van: Big fellow
Origineel bericht van: chevy
Origineel bericht van: Ou-Tannu
idd,

en dan kan ik het hier als nog niet toepassen.. omdat ik een 3fasen aansluiting heb smile

3 fasen is krachtstroom, ik neem aan dat je daar je 230V apparatuur niet op aansluit.

Een normale installatie in NL krijgt buiten de 3 fasen ook de N binnen.... Meeste (nieuwe) woonhuizen worden voorzien van 3~ zover als ik weet. De spanning tussen de ~ en N is gewoon 230V, dus daar kan je gewoon al je apparatuur op aansluiten...

Big fellow

Ik weet het! Daarom snapte ik het probleem ook niet.

• Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:
Origineel bericht van: chevy
Ik weet het! Daarom snapte ik het probleem ook niet.

Wat ik anders "las" is dat je dacht dat Ou-Tannu zijn apparatuur tussen twee ~ aansluit...
Echter het probleem voor Ou-Tannu is dat het goed mogelijk is dat de twee "ruimtes" die hij wil verbinden beide op een andere ~ zijn aangesloten...

Big fellow

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Geplaatst:

Je krijgt inderdaad meestal 3 fasen binnen in je huis, maar maar 1 nul, deze is gemeenschappelijk. Een stopcontact heeft een fase en een nul, dus de devolo kan altijd de data door de nul versturen, al zitten ze op verschillende fasen.

Beter 1 schotel aan de muur dan 10 onder je espresso!

Geplaatst:

Waarom al die moeite met dure kastjes als je ook een coaxkabeltje kunt leggen? Met holle plinten werk je die kabels ook mooi weg.

Het enige wat ze doen is video over het stroomnet sturen. Dat kan nu al.

1) Ik 'stream' satellietbeelden over mijn 100MB netwerk naar mijn notebook. (Werkt trouwens goed. Alleen het kanaalschakelen wil nog wel eens vastlopen).

2) Ik zag gewoon bij een bouwmarkt een netwerk-via-stopcontact-pakket in het schap hangen. Van Elro of ander vaag merk, voor een paar tientjes.

Combineer 1 en 2 en je hebt het nieuwsbericht geëvenaard.

Geplaatst:

Je had je espresso vast nog niet op. laugh

Een signaal ofwel een spanning is altijd tussen 2 punten.

Goed het ene punt is dus de nul en het andere punt is?(de fase misschien?)

• 1 maand later...
Geplaatst:

Heb dit weekend van een kollega de 200mbit Homeplug duokit van Allnet uitgeprobeert en werk perferkt door het hele huis, en niet echt langsaam.

Ook het benaderen op een dreambox was geen probleem. Ik denk dat ik mij in de toekomst er eentje aanschaf. Dan kan ik ook internetten in de garage of de schuur.

VU+ Duo en 2x dreambox .

--------------------------------

plus 2 ruwharige tekkels

Geplaatst:

Je krijgt vaak 3~ binnen, maar in 95% van de gevallen wordt er slechts 1 fase uitbedraad in de meterkast omdat er dan een 1~ meter toegepast kan worden. Uitzondering hierop zijn woningen met een werkplaats erbij (3~ voor draaistroom machines, zaag banken enzo) of als je een zware zwembad verwarmingsinstallatie nodig hebt. Voor een volledige 3~ aansluiting betaal je veel meer vastrecht.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Fiene56
Heb dit weekend van een kollega de 200mbit Homeplug duokit van Allnet uitgeprobeert en werk perferkt door het hele huis, en niet echt langsaam.
Ook het benaderen op een dreambox was geen probleem. Ik denk dat ik mij in de toekomst er eentje aanschaf. Dan kan ik ook internetten in de garage of de schuur.

Heb al ruim 8 maanden mijn gehele internet netwerk via het stroomnet draaien met 200mbit conceptronic kastjes. Het werkt prima en is snel zat. De reden dat ik dit gedaan heb is omdat bijna iedereen hier zowat draadloos zit en de boel behoorlijk door deze hoeveelheden op elkaar stoort, en via het stroomnet is het ook veel sneller dan draadloos ik ben er zeer tevreden mee in ieder geval.
  • 2 weken later...
Geplaatst:

Hoe werkt hier eigenlijk de beveiliging van een netwerk via de stroomkabel (ook b.v. iets van wpa?), of is dat niet nodig?

In principe komt bij ieder huis een aparte stroomkabel binnen, maar woon je b.v. in een rijtje, dan is die aftakking wel afkomstig van de hoofdkabel door de straat.

Keep sending 'm up! VU+Duo op Pli, Amiko 8900 Alien, Visiosat Bisatellite G4 + 17/8 multiswitch (en op reserve een TF 4000plus)

Geplaatst:

Dat vastrecht is tot 3x25A net zo veel als bij 1x 25A hier..

1x 35A is wel weer duurder smirk

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

Geplaatst:

Dan ben ik bij de gelukkige,heb 1x40A. Is wel handig die dingen, maar de wpa beveiliging is ook al lang gekraakt zie eens de wwweb en je hebt veel treffers.

Homer

80cm Schotel smart twin lnb tvv Vu+ 1Terab

Onlangs overgestapt naar Belgacom Tv

Geplaatst:

Als het voor SAT-TV (DVB-S) mogelijk schijnt te zijn dan zal de digitale kabel (DVB-C) niet lang op zich laten wachten neem ik aan. We zien het vanzelf, in ieder geval iets om dit jaar in de link te houden...

Xtrend ET10000 met Quad Inverto Ultra

• 1 maand later...
Geplaatst:
Origineel bericht van: Homer
Dan ben ik bij de gelukkige,heb 1x40A. Is wel handig die dingen, maar de wpa beveiliging is ook al lang gekraakt zie eens de wwweb en je hebt veel treffers.

Homer

WPA is niet gekraakt, alleen bij een zwak wachtwoord. WPA met 63 karakters random zooi is nog steeds niet te kraken.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen