Ga naar inhoud


Wie zou er nog interesse hebbin in VHS Cassette's ?


SatBaron

Aanbevolen berichten


Citaat:
is dat je de banden regelmatig moet spoelen om dropouts te voorkomen...of dit echt zo is weet ik niet.

 

@Digipaps,

Lijkt me wel een beetje logisch.....de opgespoelde delen zijn

beter beschermt, dan het deel van de band achter het klepje

van de cassette...daarom is doorspoelen of terugspoelen beter....

Toch heb ik ooit eens een stuk tape met een grote magneet proberen

te wissen, dat is me niet gelukt !!!! blush

Groetuhhh...Omanski.

--------------------

 

 

CubeRevo 9000HD-twin, Topfield 5000pvr, Aston dual & X-cam Premium

Philips DSX 7072(2x), DSX 7071, Funke 99cm, Polarmount met Actuator,Invacom Lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ikzelf gebruik de video vaak voor het opnemen van een simpel programma wat ik na één keer gezien te hebben niet per sé hoef te bewaren. Ik heb nog een hoop videobanden liggen, die ik zo af en toe nog eens doorspoel om te zien wat er ook alweer opstond.

 

Dus ik gebruik m'n videorecorder nog regelmatig, hoor...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: omanski
Citaat:
[/Maar voorbespeelde meuk is tegenwoordig haast alleen nog DVD. Vooral omdat het handiger met spoelen is denk ik.
quote]

Ik spoel nog altijd mijn DvD's ook altijd keurig terug...... whistle

De DVD's zelf? grin.gif

Ik laat altijd alleen de laser van mijn speler weer terug naar het begin gaan, maar schijfjes terugspoelen is ook leuk. grin.gif

En dat is ook spoelen ja:

spoe·len1 (onovergankelijk werkwoord; spoelde, is gespoeld; spoeling)
1 door een stroom meegevoerd worden

De laser laat zich verplaatsen doordat er stroom doorheen loopt en dan laat hij zich meevoeren. Ja, het klopt echt hoor! grin.gif

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor zover ik het ooit begrepen heb, zou het doorspoelen het verkleven van de band met zichzelf moeten voorkomen. Dat kan natuurlijk op elk punt van de band ontstaan. Dit effect zou na ongeveer zeven jaar optreden. De houdbaarheid van gebrande DVD's lijkt de zeven jaar niet eens te halen...

Dus mijn banden en VCR houd ik in ere. (Al zou ik wel weer eens aan het spoelen moeten.)

Groeten van de zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@W3ird_N3rd

 

Citaat:
en dan laat hij zich meevoeren. Ja, het klopt echt hoor!

 

....Ik laat me ook regelmatig met de stroom meevoeren...heerlijk ! blush

 

Maar we dwalen af...nu weer netjes On Topic...heren !! whistle

Groetuhhh...Omanski.

--------------------

 

 

CubeRevo 9000HD-twin, Topfield 5000pvr, Aston dual & X-cam Premium

Philips DSX 7072(2x), DSX 7071, Funke 99cm, Polarmount met Actuator,Invacom Lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Vooral omdat het handiger met spoelen is denk ik.


Hmm. Dat valt ook wel mee, tegenwoordig kun je ze sneller kopieren dan afspelen door die fijne FBI warnings en andere meuk die je verplicht moet kijken (tenzij je een hokkietokkie merk speler hebt). De opvolgers zullen nog veel erger worden vrees ik.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MiLo

Hmm. Dat valt ook wel mee, tegenwoordig kun je ze sneller kopieren dan afspelen door die fijne FBI warnings en andere meuk die je verplicht moet kijken (tenzij je een hokkietokkie merk speler hebt). De opvolgers zullen nog veel erger worden vrees ik.


Helemaal eens!!

Het is van de zotte dat je een lading irritante 'Brein' enz. reclame's moet doorworstelen om eindelijk bij je legaal en soms duur gekochte film te kunnen komen.

De ideale oplossing zou zijn dat mensen die legaal kijken die meuk niet hoeven zien! Dat het bij illegaal kijken dan naar voren komt maakt mij niks uit, daar heb ik dan toch geen last van.

Maar het zal de omgekeerde wereld wel zijn, bij illegale kopiën laten ze die troep gewoon weg, en alleen eerlijke mensen hebben er last van....

Tsja, die goeie ouwe VHS tijd, toen kon je nog doorspoelen...

T B
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Penthe

Als je er vroeger naar kon kijken kun je dit nu nog steeds tenzij je die nieuwe lcd of plasma troep hebt aangeschaft die met opzet zo gemaakt zijn dan een vhs tape er niet meer uitziet in de hoop daarvoor veel dvd´s te gaan aanschaffen/vervangen tja ik ben sinterklaas niet smile


Onzin natuurlijk, die VHS-tapes zagen er vroeger ook al niet uit. DVD heeft 2x zo scherp beeld als een VHS-band. Het is dus wel degelijk een aanzienlijke kwaliteitsverbetering, net als HDTV dat is t.o.v. DVD. En dáár zijn die plasma tv's weer voor bedoeld.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: cobes
Penthe heeft gelijk , ik heb kennissen die nog naar het 2000 systeem kijken ( het beste video systeem ooit) zij laten zich ook niet gek maken door alle vernieuwingen.
groet cobes



Het beste videosysteem ooit??? Opnemen op een harddisc is vele malen beter, zowel qua beeldkwaliteit als qua gebruiksgemak. Ik ben maar wat blij met mijn PVR en heb de videorecorder al lang op zolder gezet. Ik moet er niet aan denken nu nog dat gehannes met kwetsbare banden te hebben die je door moet spoelen en die in lagere resolutie opnemen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Allure,

videosysteem is iets anders als opnemen op een harddisk.

ik zij ook beste videosysteem en dan praten we over banden.

 

en natuulijk is een opname op een harddisk beter als op video zou me verbazen als het niet zo was. liggen ook nogal wat jaren tussen.

 

 

groet cobes

if freedom is outlawed, only outlaws will have freedom.

.

Gigabluequadplus, AzBoxPremiumHD+, 2x DM600 en een Denson DS1010Road

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...