Gast Annabel Geplaatst: 1 februari 2008 Geplaatst: 1 februari 2008 Hallo, ik woon sinds kort in Zweden in het gebied rond Gothenburg (Marks län)plaatsje Örby er zijn daar diverse satelite aanbieders maar geen van hen kan mij de BBC zenders aanbieden. Met BBC zenders bedoel ik BBC1 en BBC2 en eventueel ook de andere door de BBC uitgezonden progamma's. Het is wel mogelijk BBC world te ontvangen. Mijn vraag aan jullie is dan ook is er een mogelijkheid om toch deze zenders op mijn t.v. te krijgen. Alvast bedankt, Annabel
WPW Geplaatst: 1 februari 2008 Geplaatst: 1 februari 2008 Ja met een schotel van 1.80 moet dat net gaan. gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
Codx Geplaatst: 1 februari 2008 Geplaatst: 1 februari 2008 Van de astra 2d site: Sidelobe in Sweden There is a 3dB difference in strength between Horizontal and Vertical (Vertical weaker). There seems to be a sidelobe in Sweden. In Stockholm Astra 2D can be picked up on 85cm-1m dishes. In the south of the country you will need a bigger dish probably 1.5m or 1.8m. Kortom ik weet niet hoe groot je schotel is.... SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder IPTV: KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage
prutsie Geplaatst: 2 februari 2008 Geplaatst: 2 februari 2008 Inderdaad lastig verhaal om BBC te kunnen ontvangen. Waar Engelse expats wonen is meestal simpel te herkennen aan de zeer forse schotels. Je zit gewoon erg ver buiten de zeer goed gerichte "footprint" (zeg maar het verzorgingsgebied) van de satelliet waar de BBC op uitzend. Dus ofwel een beest van een schotel in de tuin, of het hele idee vergeten....... succes, Peter. Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen