Max8 Geplaatst: 1 februari 2008 Geplaatst: 1 februari 2008 Hoi, Heeft er iemand van jullie ook problemen met de keyupdates bij CanalDigitaal. Ik heb hier twee kaartjes, twee orginele Canal+ ontvangers, een Philips DSR5816 en een Strong8000. Op beide ontvangers en beide kaartjes komen geen Key updates door. Ook deze maand is het weer raak, het heractiveren van de kaartjes via de site wetkt wel. Het vreemde is, dat kennisen die ik vorige maand netjes een nieuwe philips DSR2211 geleverd heb (ondat ze ook al update problemen hadden met de oude Strong8000) Ook weer problemen hebben met de key-update, ook hier weer het zelfde verhaal, geen updates.... Heractiveren via de site lukt wel. Weet iemand wat hier aan de hand kan zijn, drie kaartjes, drie verschillende (orginele seca dozen) en alle drie hetzelfde probleem Groeten, Max 2x Relook DGS400 + Dreambox800HD = Te weinig tijd.
W3ird_N3rd Geplaatst: 2 februari 2008 Geplaatst: 2 februari 2008 Het kàn natuurlijk dat CDS een wijziging in de codering heeft doorgevoerd en niet goed genoeg heeft getest of alle ontvangers hiermee overweg konden. Anders kan ik het ook niet verklaren. Je hebt ook geen PVR die de datum terug heeft kunnen zetten met een oude opname. Of die kaartjes zouden alle 3 fout in het systeem van CDS moeten staan, maar dat klinkt ook niet erg waarschijnlijk. Ik neem aan dat jullie wèl allemaal de originele software (firmware) in de ontvangers hebben zitten en geen zooi met emu's en sleutelbossen? Want dat kan ook een hoop verklaren. Ik zou CDS bellen denk ik. Volgens mij kan je hier zelf weinig aan doen, behalve dan je kaart iedere maand in een andere ontvanger stoppen of iedere maand heractiveren. Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches
idef Geplaatst: 16 maart 2008 Geplaatst: 16 maart 2008 Ik zit dit te lezen en begrijp niet wat die key"s zijn????ik heb ook een strong8000 en wat probleempjes met ontvangst gisteren moest ik via pc heractiveren ,want je kunt met een strong niks ontvangen zonder die stomme kaart er in !!! en ja wij moesten vorige maand ook al via de computer heractiveren! vreemd hoor maar sinddien vallen er zenders weg !!! nederlandse dus de duitse niet! op de strong zijn dan via het menu helemaal niks te doen!!
Gast wanderer Geplaatst: 16 maart 2008 Geplaatst: 16 maart 2008 't zal allemaal wel niet helemaal legaal zijn....
theparasol Geplaatst: 16 maart 2008 Geplaatst: 16 maart 2008 Hopelijk stomme opmerking maar jullie koppelen de tuners toch niet van de netspanning als het tv kijken gebeurt is?
Eduard07 Geplaatst: 16 maart 2008 Geplaatst: 16 maart 2008 Origineel bericht van: theparasol Hopelijk stomme opmerking maar jullie koppelen de tuners toch niet van de netspanning als het tv kijken gebeurt is? Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Zilverster Geplaatst: 16 maart 2008 Geplaatst: 16 maart 2008 @Eduard07, Citaat: jullie koppelen de tuners toch niet van de netspanning Citaat: Ja, wanneer de ontvanger niet aanstaat, krijgt men ook geen update's, veel ontvangers in de standby stand trouwens ook niet, dus zovreemd is de geplaatste opmerking niet, gr. Zilverster. You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.
rienk Geplaatst: 16 maart 2008 Geplaatst: 16 maart 2008 nee maar waneer je dan toch zit te tv kijken moet die update ook binnen komen dus waneer je de ontvanger ook maar één keer één uurtje in de maand gebruikt moet je toch een update binnen krijgen en je kaart blijft uptodate maar ik denk wat W3ird_N3rd zegt een goede optie is Origineel bericht van: W3ird_N3rd Het kàn natuurlijk dat CDS een wijziging in de codering heeft doorgevoerd en niet goed genoeg heeft getest of alle ontvangers hiermee overweg konden. Rienk
theparasol Geplaatst: 16 maart 2008 Geplaatst: 16 maart 2008 Klopt, als je zoveel geluk hebt dat jouw groep op dat moment de update puls aangeboden krijgt. Als je heractivering doet dan wordt de puls voor cardgroep nogmaals uitgezonden, omdat je dan de tuner aan hebt staan gaat het dus wel goed.
idef Geplaatst: 16 maart 2008 Geplaatst: 16 maart 2008 Echt wel!! helemaal legaal hoor! ik betaal ook legaal !!!!alleen beetje stom als ik op mijn canaldigital wil gaan met mail adres en net ontvangen wachtwoord,eerst blauw gemaakt dan gekopieert en dan geplakt dus kan niet fout gaan ,,,kennen ze me niet!!!!en dan al die nummers die in moet voeren abb nr en kaartnr je gironr je telefoonnr jeetje je wordt nog een nummer!!!en dan kennen ze je niet ook nog eens hoeft ook niet, als ze me maar aan het woord laten ik wil ze mailen ,krijg het idee dat ze willen dat je nieuwe receiver koopt ,de Pace was ook niet meer goed toen ze blijven aan de gang!! ben boos
Eduard07 Geplaatst: 16 maart 2008 Geplaatst: 16 maart 2008 Origineel bericht van: idef ben boos Nou, dat had je niet meer extra hoeven zeggen.. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Gast wanderer Geplaatst: 16 maart 2008 Geplaatst: 16 maart 2008 geen cd goedgekeurde ontvanger, geen cd goedgekeurde cam?.... dan heb je niks te mauwen!!
Zilverster Geplaatst: 16 maart 2008 Geplaatst: 16 maart 2008 @wanderer, Citaat: geen cd goedgekeurde ontvanger, geen cd goedgekeurde cam?.... Als er een ding is waar ik een hekel aan heb is het wel macht........, misbruik Gr. Zilverster. You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.
theparasol Geplaatst: 16 maart 2008 Geplaatst: 16 maart 2008 vergis ik me nu, het betreft hier toch goedgekeurde ontvangertjes? Wel boze reacties maar nergens even bevestiging of de tuner na het kijken wel of niet van de stroom afgaat...
Mic Geplaatst: 16 maart 2008 Geplaatst: 16 maart 2008 Origineel bericht van: idef Ik zit dit te lezen en begrijp niet wat die key"s zijn????ik heb ook een strong8000 en wat probleempjes met ontvangst gisteren moest ik via pc heractiveren ,want je kunt met een strong niks ontvangen zonder die stomme kaart er in !!! en ja wij moesten vorige maand ook al via de computer heractiveren! vreemd hoor maar sinddien vallen er zenders weg !!! nederlandse dus de duitse niet! op de strong zijn dan via het menu helemaal niks te doen!! Ik denk dat het wegvallen van de Nederlandse zenders te maken heeft met EPG testen van Canaal digitaal. Je moet de software van de CI upgraden. Er is op dit forum reeds een draadje hierover, maar ik vind het niet direct terug.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen