Ga naar inhoud


AD3000IP Diseqc


Gast

Aanbevolen berichten

Heb een AD 3000Ip en nu een Diseqc switch gekockt. Krijg hem niet zover dat hij schakeld tussen hotbird en Astra. Of wel op de een beeld of wel op de ander maar zelf switchen ho maar. Het licht niet aan de switch, want die werkt op mijn humie perfect.<P>Ik heb 2 switches geprobeerd. nl eentje van Jaeger en een warvan ik het merk niet kan traceren. Hij is blauw er staat op Diseqc 2.0<BR>Model S 162-BW 950 -2300 MHZ<P>Bij aansluiting LNC A staat position A (or tone brust 0)<P>Bij aansluiting LNC B staat position B (or tonebrust 1)<P>Ik heb het stoute vermoeden dat het ergens aan de instelling van de reciever ligt.<P>Wie weet raad of mailt mij zijn instellingen<BR>van de AD3000IP<P>groeten MJ

Link naar reactie
Delen op andere sites


Vandaag en diseqc 1.0 switch gehaald. In de gebruiksaanwijzing staat deze ook genoemd.<BR>Helaas geen resultaat. Geen schakeling tussen ASTRA en HOTBIRD met mijn switch. <P>Op mijn humi werken ze perfect maar op mijn Echostar nog niet.<P>Gebruikt iemand een AD3000IP in combinatie met een diseqc switch om te schakelen tussen ASTRA en Hotbird. Moet astra dan op aansluiting A en Hotbird op B of maakt dat niks uit.<P>Wie kan mij de settings Mailen in het LNB menu. En mijn vraag moet er nog ergens anders wat worden ingesteld? Ook graag deze informatie als iemand wil.<P>Mijn dank zal groot zijn.<P>Mj

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi MJ,<P>Bij mij heb ik als volgt de diseqc ingesteld voor astra en hotbird.<P>Ga in het menu naar "lnb settings".<BR>Regel"1" laat je staan op "type 1"<BR>Ga nu naar regel"4" en kies je diseqc modes (voor mij is dat 1..4 om dat ik een dissqc schakelaar heb met 4 uitgangen oftewel poorten)<BR>ga nu naar regel 5 en kies welke poort je wilt gebruiken. (1 t/m 8) B.v. astra wordt nummer "1"<BR>Ga terug naar regel "1"<BR>Kies nu voor "type 2" vertel opnieuw in regel"4"dat je met een disecq schakelaar werkt(dezelfde die je ook in "type 1 " hebt ingesteld.<BR>Bij regel"5", kies je nu poort "2" voor je Hotbird.<BR>Nu weet je ontvanger dat je een disecq scakelaar hebt.<P>Maar, je bent nog niet klaar....<P>Ga naar het menu "program satellites"<BR>Zoek in regel "1" nu de astra op.<BR>In regel "2" van dit menu zal je zien dat er voor "type 1" gekozen is. De astra is nu verbinden aan poort "1" van je descq schakelaar.<BR>Nu weer terug naar regel "1". Zoek nu hierin op de Hotbird. Opnieuw naar regel "2" en kies nu "type 2". Bevestig nu dit alles met het knopje "exit"op je afstandsbediening. Alles zou nu moeten werken.<P>Overtuig jezelf erwel van dat je de juiste poort ook aan de juiste lnbf (astra hotbird) heb geknoopt anders werkt het nog steeds niet. Die geldt natuurlijk ook voor je schotel, maar ik ga er vanuit dat je die al hebt uitgericht.<P>Succes, <BR>Janhendrik....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Janhendrik,<P>Ik heb jouw bericht gelezen en uitgeprobeerd.<BR>het werkt nu perfect. Dit had ik zelf zonder jouw hulp niet gevonden. Ik wil je langs deze weg bedanken dat je hebt geholpen.<P>MJ

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...