Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik zapte vanmorgen langs EuroNews op Astra 19,2 (11818 V 27500), en merkte op dat daar in de bovenbalk een Franse tekst te vinden is. Als ik het goed begrijp zou EuroNews vanaf 8 februari 2008 alleen nog via Hot Bird gaan uitzenden.

Ik weet niet of dit klopt. Op Astra 1 is ook nog een andere versie van EuroNews te vinden (12226 H 27500), maar die staat niet in mijn zenderlijst, dus kan ik niet checken of daar ook die infobalk in beeld verschijnt...

Geplaatst:

zou best kunnen, alles gaat waarschijnljk naar Eurobird 9 of Astra 3

-----------------------------------

/ Clarke-Tech 2100+ / Visiosat Bisat (28o-23o-19o-13o-5o-1w) / CD kaart / TVV kaart /

2 x Gigablue UHD met Bigsat met (28E,23E,19E,13E)

Ziggo kaart en TvVlaanderen met smargo reader

Gast Digital IQ
Geplaatst:

Op Hotbird gaat er één frequentie uit; maar wat die melding op CSat er mee te maken heeft? Totaal vaag dit...

To operators taking EuroNews signal from Hotbird 126:

You are currently receiving the EuroNews signal from the satellite Hotbird 6 transponder 126. As of February 1st. 2008, EuroNews will cease broadcast on this satellite. You will be able to receive the EuroNews signal which is already available on Astra 1 G transponder 70 or alternatively Hotbird 6 transponder 94 . The satellite details for both satellites are as follows:

Geplaatst:

Oké, dat zou dan moeten betekenen dat de Globecast-versie op Astra gewoon blijft uitzenden, en dat de CSAT-versie per 8 februari niet meer te ontvangen is via die positie, maar nog wel via Hot Bird?

Gast Digital IQ
Geplaatst:
Origineel bericht van: Elwin van Gestel
Oké, dat zou dan moeten betekenen dat de Globecast-versie op Astra gewoon blijft uitzenden, en dat de CSAT-versie per 8 februari niet meer te ontvangen is via die positie, maar nog wel via Hot Bird?

C-sat zit niet op Hotbird...

De Globecast versie op Hotbird zou eruit gaan op 1 februari... dat is die van Globecast. Maar wellicht dat dat signaal ook op TPS zat (meen van wel) en dat daar het verband met CSat ligt omdat die pakketten ook naar de kabel gaan....!

Anders weet ik het niet... wellicht gaat er op Astra ook eentje uit dan? Dat is ook al een tijdje dubbel...
Geplaatst:

Ik heb de andere EuroNews-versie toch maar even ingelezen. Inderdaad, op de Globecast-versie is geen infobalk te zien. De hoofdtaal van die versie is Duits ipv Frans op de CSAT-versie...

We zullen zien of we vrijdag nog beeld hebben op beide EuroNews-zenders...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen